איך לשלוט בחייכם גם כשלא תוכלו לעשות הכל בעצמכם?

איך לשלוט בחייכם גם כשלא תוכלו לעשות הכל בעצמכם?
קרדיט - Canva

ככל שאדם מתבגר ואף מזדקן הוא עסוק יותר ויותר במחשבה איך לשלוט בחייו ככל שניתן גם אם מצבו הבריאותי ואולי אף הקוגניטיבי לא יאפשרו לו לעשות הכל בעצמו, בין אם מדובר על התנהלות פיננסית או טיפול בפן הבריאותי. כדי לקבוע עד כמה שניתן איך ייראו הדברים, מומלץ לערוך מסמך של ייפוי כוח מתמשך בו מקנה אותו אדם ייפוי כוח מתמשך, כלומר עתידי, לאדם אחר לטפל בענייניו. זכותו גם לתת ייפוי כוח למספר אנשים, כל אחד בתחום אחר וכן להותיר הוראות לאופן בו הוא מעוניין שדברים יתנהלו. את המסמך יש לערוך אצל עורך דין ייפוי כח מתמשך אשר קיבל מאגף האפוטרופסות במשרד המשפטים את הסמכות לעסוק בכך.

ליטיגציה- הרבה יותר ממילה מסובכת

אחד מתפקידיו של עורך דין הוא ייצוג בבית המשפט, בין אם מדובר על התחום האזרחי ובין אם זהו התחום הפלילי. לרבים נראה שזהו תפקידו העיקרי ולפעמים אפילו היחיד של כל עורך דין אך הדברים אינם כך. עורך דין מבצע מגוון רחב של פעולות, בין אם מדובר על עריכת מסמכים משפטיים וטיפול במגוון רחב של נושאים שלא בין כותלי בית המשפט. הופעה בבית משפט היא התמחות בפני עצמה הנקראת ליטיגציה. עורך דין ליטיגציה צריך היות בעל יכולת ורבלית גבוהה מאוד, יכולת שכנוע ועמידה מול קהל, כריזמה ותכונות נוספות מעבר לידע נרחב בחוקים וניסיון טיפול בתחום משפטי מסוים. לכן, לצורך ייצוג בבית משפט חשוב לבחור עורך דין אשר יש לו ניסיון רב בליטיגציה.

הורשת נחלות במושבים

מגורים במושב עם משק חקלאי שונה במובנים רבים מהמגורים בעיר, כולל כל הקשור לענייני קרקע ונדל"ן ואף העברתם בירושה. אם בעיר יכול אדם להוריש את הנכס שכולל כמובן את הקרקע עליה הא נמצא לכל אחד מילדיו ואף לכולם יחד, בנחלות במושבים הדברים  שונים. השוני נובע מכך שנחלה במושב מיועדת הן למגורים והן לעבודה ולהמשך התקיימות המשק החקלאי. לכן, עפ"י חוק הירושה הבן שמוכן ומסוגל לקיים את המשק יזכה בו תוך פיצוי אחיו וזאת האין הוראות אחרות בהסכם המשבצת בין רשות מקרקעי ישראל למושב.. בהקשר זה, ההורים יכולים למנות בן ממשיך שיתקבל כחבר באגודת המושב. מינוי זה נעשה באמצעות הגשת בקשה ע"י ההורים לאגודה השיתופית של המושב ובעבר אף לרשות מקרקעי ישראל וגם אל הסוכנות היהודית במושב סוכנותי. עם זאת, היום ישנן דרכים גם להורשת חלקים מן הנחלה לילדים נוספים מלבד אותו בן שנבחר להמשיך את פעילות המשק באמצעות היוון חלקים מן הנחלה. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום בנושא.

שדה ושות' הוא משרד עורכי דין ותיק אשר מעל 20 שנה מטפל במגוון רחב של תחומים, כל עו"ד מתמחה בתחומו, החל מליטיגציה מסחרית דרך גביה והוצל"פ ועד ייפוי כוח מתמשך וצוואות ונחלות במושבים. מוזמנים ליצור קשר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מדוע אנשים מעצבים מחדש את השפתיים
בשנים האחרונות ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה עברו מעין נורמליזציה, כאשר...
שיווק ממומן בגוגל לעומת קידום ממומן ב - YouTube
בעידן הדיגיטלי של ימינו, שיווק ממומן הפך לכלי חיוני עבור...
מהם התפקידים המרכזיים של חברת אבטחה?
חברות אבטחה מציעות שירותים חשובים ביותר בהגנה על יחידים ועל...
חוזים נכונים ומדויקים: המפתח להתנהלות נכונה של העסק
פעילותו של עסק, במיוחד ככל שהוא הולך ומתרחב, כרוכה בהתקשרות...
מכונת שטיפת רצפות לבתי חולים
בתי חולים הם מקומות שבהם הניקיון והסניטציה הם בעלי חשיבות...
למה אירועי בר מצווה ובת מצווה בכותל הם הבחירה הטובה ביותר?
אירועי בר מצווה ובת מצווה הם אירועים מאוד משמעותיים. מדובר...
למה חשוב לפנות בהקדם לעורך דין במקרה של גירושין?
גירושין הם גם סוף וגם התחלה. גם פירוק וגם בנייה....
עו"ד שרון הלוי יוציא אותך מהמצוקה המשפטית לחיים חדשים
הבחירה שלנו לעו"ד מומלץ בהוצאה לפועל ודיני עבודה כסף נוגע לכל...
בלונים ופרחים – הפתעה שכל אישה תשמח לקבל
מידי פעם אתה מביט באשתך ותוהה איך תוכל להזכיר לה...
התלמידות מרעננה קישטו את הסוכות של חיל השריון בצפון
חטיבה 8 שתלמידות בית החינוך אמית רננים ברעננה מאמצות בשנה...
Skip to content