Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אסף אלבלינק – ASAF ELBLINK עמותת "חסדי תקווה": מעניקים תקווה ביחד עם

אסף אלבלינק –  ASAF ELBLINK עמותת "חסדי תקווה": מעניקים תקווה ביחד עם

בישראל של 2020 קיימים כ-1.8 מיליון אנשים בישראל החיים מתחת לקו העוני. על פי הנתון הזה, מדובר בכל משפחה שלישית ובכל אדם חמישי שסובלים ממצוקה כלכלית קשה, לרבות ילדים, קשישים וצעירים. אמנם מדובר בכמות מצומצמת של אנשים ביחס לנתונים שהתקבלו בין השנים 2010-2013 על ידי המוסד לביטוח לאומי, אך מתברר שאלו שנותרו עניים מאז, רק הפכו לעניים יותר.  

הנתונים אינם מעודדים: בשנת 2017 התקיימו במצוקה קשה קרוב ל-470 אלף משפחות, מתוכן קרוב ל-815 אלף ילדים. החל משנה זו, חלה עלייה של 4.4% בעומק העוני שמשפחות אלו חוות, למרות שנצפית ירידה בכמות העניים הכללית. ההגדרה לקו העוני היא הכנסה כלכלית נמוכה מ-3,500 ₪ לחודש לאדם אחד, או פחות מ-5,500 ₪ לחודש עבור זוג. כך למעשה, כל משפחה נורמטיבית עם ארבעה ילדים ומעלה, צריכה להכניס למעלה מ-10,000 ₪ לחודש על מנת שתעלה מעבר לקו העוני ולא תיחשב לנזקקת. אנשים כמו אסף אלבלינק העומד מאחורי עמותת "חסדי תקווה", מנסים לעזור ככל יכולתם לאנשים מעוטי יכולת בעזרת פעילותה הנרחבת של העמותה והסיוע שלה. 

אסף אלבלינק –  ASAF ELBLINK עמותת "חסדי תקווה": מעניקים תקווה ביחד עם

המדינה מנסה לעזור, אבל לא מצליחה לצמצם פערים

למרות שיש אנשים טובים בצד הדרך, מה עושה המדינה בנושא? ובכן, קיימות קצבאות מיוחדות לאנשים במצב חיים כללי ירוד כמו למשל הגדלת התשלומים לאזרחים וותיקים, אך הן עדיין לא מספיקות. אנשים שלא מצליחים להשתלב כפי שציפו בשוק העבודה, שסובלים ממצב בריאותי ירוד או משכר שבכל זאת לא מספיק לכיסוי ההוצאות הבסיסיות עדיין לא מצליחים להתקיים בכבוד. גם אם קיימות משפחות שחוות עלייה ברמת החיים, הרי שגם משפחות מבוססות יותר חוות את אותה עלייה ולכן הפערים עדיין לא מצומצמים ואי השוויון בין אנשים שחיים ברווחה לעומת אלו שמתחת לקו העוני, נשמר. 

המציאות היומית של משפחות מתחת לקו העוני בישראל היא במצב של הישרדות ולחימה. משפחות אלה מתמודדות בשגרה עם חוסר ומשאבים מצומצמים מאוד ומתקשות להשתייך חברתית. העיסוק בעוני הוא על בסיס שעתי ומצריך כמות גבוהה במיוחד של אנרגיה נפשית, מה שמבטל את היכולת לתעל אותה לדברים אחרים. אנשים אלה חולמים לצאת ממעגל העוני ורק בזכות עמותות שהוקמו בידיים פרטיות מצליחים (לפעמים) לעשות זאת. משפחות במצוקה כלכלית מקבלות סיוע מעובדים סוציאליים ודמויות שונות שעוזרות להם להשתלב תעסוקתית, להציב מטרות חיים וללוות אותם לאורך חייהם. אבל כדי לנשום לרווחה באמת, הן זקוקות לסיוע כפי שמעניקים אסף אלבלינק והעמותה שהקים: מוצרי צריכה בסיסיים ובמידת האפשר גם רכישת השכלה ופיתוח, כדי לעבור ממצב של חוסר אונים למצב של תקווה. 

"כל המציל נפש אחת": הפעילות של עמותת חסדי תקווה 

עמותת "חסדי תקווה" שממוקמת ברמת השרון והוקמה על ידי אסף אלבלינק, מסייעת על בסיס שבועי לנזקקים ומעניקה חבילות מזון, מוצרים קיומיים כמו טיטולים, בגדים ועוד. העמותה מבססת את מתן העזרה שלה רק על בסיס הקושי הכלכלי של האנשים שעמם היא בקשר ללא שום תנאים מקדימים כמו גיל, אזור מגורים, מוצא וכד'. בנוסף, מבצעת העמותה מספר רחב של פעילויות חשובות לרווחתם האישית של הילדים במעגל התמיכה: חלוקת אוכל לילדים בצהרונים שעמם העמותה נמצאת בקשר, קיום פעילויות מיוחדות לילדים חד הוריים, גיוס כספים לציוד לימודי ומורים פרטיים, הענקת מלגות לימוד ואפילו טיולים מאורגנים מפעם לפעם במסגרת של אירועי כיף בלונה פארק, המימדיון ועוד.

קשישים רבים שנמצאים במעגל התמיכה של "חסדי תקווה" זוכים לחלוקת מזון וארוחות חמות על בסיס קבוע ובמידת הצורך, מאה מתנדבי העמותה יפעלו לצורך חימום הבית וירכשו תנור או מזגן חדש לקשיש, אפילו יגיעו לעזור בסידור הבית, בפינוי או בהצבת מוצרי חשמל ורהיטים נוספים.

עזרה למשפחות, קשישים וילדים על בסיס קבוע

מי שעומד מאוחרי העמותה ופעילותה המבורכת הוא אסף אלבלינק, איש נדל"ן במקצועו. העמותה שקרויה על שמה של תקווה קורצקי ז"ל, אמו של חברו הקרוב שנפטרה, הוקמה לאחר שהביע בנה את רצונו להנציח אותה בדרך של עזרה וצדקה למען אחרים. אסף אלבלינק שבמשך 20 שנים דאג לתמוך בתושבי רמת השרון ולכסות חובות של רבים מהם למכולת השכונתית או הסופרמרקט, הרים בגאווה את הכפפה הרימו ביחד עם יעקב קורצקי לפני כ- 20 שנים. וכיום מכהן כסגן ראש עיריית רמת השרון ומטפל בפעילות העמותה מלמעלה. במקומו, נכנס לניהול העמותה בפועל איציק מינץ. כבר מיום הקמת העמותה דאגו אסף אלבלינק ושותפיו לגייס מתנדבים ולהרחיב את מעגלי הסיוע ככל האפשר. 

הודות לפעילותה הרחבה של עמותת חסדי תקווה ואסף אלבלינק העומד מאחוריה ומעשי החסד והצדקה שמקיימת העמותה ראויים לשבח אודות לאסף אלבלינק והעזרה של העמותה לתושבי העיר מודגשת ללא ספק. 

מאמר זה נכתב  בשיתוף SEOWHO קידום אתרים

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...