Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דו"ח על טלפון 

דו"ח על טלפון 
קרדיט תמונה: FREEPIK

אחת עבירות התנועה הנפוצות ביותר כיום במדינת ישראל הינה עבירה של שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. דו"ח על טלפון קוטלג כיום על ידי אגף התנועה במשטרת ישראל כאחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים ובתי משפט לתעבורה בישראל מחמירים עם נהגים אשר נרשמו לחובתם דוחות תנועה מסוג שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. 

עורך דין לתעבורה המתמחה בטיפול בעבירות תנועה יוכל לסייע לכם להתמודד עם דו"ח על שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה ובאמצעות טיפול משפטי נכון ומקצועי יוכל לבטל את נקודות משרד הרישוי הקבועות לצד הדו"ח. חשוב לזכור כי לאחר רישום דו"ח התנועה, עומדים לנהג 90 ימים לטפל בדו"ח כאשר לאחר מכן לא ניתן יהיה לעשות זאת באופן אוטומטי ויש צורך לפנות לבית המשפט לתעבורה בבקשה להארכת מועד להישפט. 

מהו שימוש בטלפון נייד 

נהגים רבים סבורים כי שימוש בטלפון נייד פירושו לדבר בטלפון במהלך נהיגה ואילו החזקת הטלפון או הפעלת אפליקציית הוויז אינן נחשבות כביצוע עבירה. מדובר בטעות נפוצה אשר פעמים רבות מביאה לרישום דו"ח תנועה ולאחר מכן בבית המשפט במסגרת דיון משפטי קיים קושי להצביע כי הנהג לא ביצע את העבירה. 

חשוב לזכור כי גם החזקת הטלפון לשניה מבלי שתתבצע בו שיחת טלפון מהווה עבירה בהתאם לפקודת התעבורה והנהג צפוי לרישום דו"ח תנועה. איסור שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה פירושו הימנעות משימוש בטלפון במהלך נסיעה כולל החזקתו או הפעלת אפליקציית הוויז. נהג אשר ייתפס מחזיק את הטלפון גם אם לא לצורך דיבור בו צפוי לקנס כספי ורישום נקודות משרד הרישוי. 

מה צפוי לנהג אשר נתפס משתמש בטלפון במהלך נהיגה 

הענישה בגין שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה הוחמרה בשנים האחרונות כך שכיום נהג אשר ייתפס משתמש או מחזיק טלפון במהלך נהיגה צפוי לרישום דו"ח כספי על סך 1,000 ₪ וכן רישום 8 נקודות משרד הרישוי. מדובר בענישה משמעותית לכל הדעות כאשר ניקוד משרד הרישוי הרשום לצד העבירה יתווסף לכל ניקוד אחר הקיים לחובת הנהג. 

ייאמר כבר עתה כי אין להקל ראש ברישום נקודות משרד הרישוי וכי נהג אשר נרשם לו דו"ח תנועה או דו"ח על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה מומלץ לו בחום לפנות לשירותיו של עורך דין לתעבורה מקצועי אשר יסייע לו להיחלץ מהסוגיה המשפטית אליה נקלע עם מינימום נזק ושמירה על רישיון הנהיגה ללא צורך בביצוע אמצעי תיקון שונים על ידי משרד הרישוי. 

האם ניתן להמיר דו"ח טלפון לאזהרה

שאלה אשר משרדנו נתקל בה פעמים רבות היא האם ניתן להמיר דו"ח על שימוש בטלפון במהלך נהיגה לאזהרה. ובכן, מדובר בעבירה אשר אגף התנועה אינו מאפשר להגיש לגביה בקשה להמרה לאזהרה וכי גם נהג ותיק בשנים לא יהיה זכאי להמרת הדו"ח לאזהרה. 

טיפול משפטי בדו"ח על שימוש בטלפון נייד יתבצע באמצעות הגשת בקשה להישפט למשטרת ישראל ודיון בעניין הדו"ח יתקיים בבית משפט לתעבורה. רק באמצעות פעולה משפטית זו, ניתן יהיה לבצע שינוי בסעיף העבירה המיוחסת לנהג לעבירה קלה יותר אשר לא תכלול ניקוד משרד הרישוי. 

כיצד ניתן להתמודד עם דו"ח טלפון 

טיפול בדו"ח על טלפון כרוך בביצוע פעולות בירוקרטיות שונות וכן טיפול מהותי משפטי באמצעות התייצבות בבית משפט לתעבורה וניהול משא ומתן עם לשכת התביעות לצורך שינוי העבירה לעבירה אשר אינה כולל נקודות משרד הרישוי. עם קבלת הדו"ח לידיו, יגיש עורך הדין למשטרת ישראל בקשה להישפט ויעקוב אחרי מועד לדיון אשר ישלח לנהג. 

במועד הדיון אשר יקבע לנהג, יתייצב עורך הדין בבית המשפט לתעבורה וינהל משא ומתן עם התביעה המשטרתית לצורך שינוי סעיף העבירה לעבירה של אי אחיזת הגה בשתי ידיים. עבירה זו, הינה עבירה אשר אינה כוללת ניקוד לצדה ולמעשה קלה באופן משמעותי מעבירה של שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. 

כאשר הראיות הקיימות בדו"ח לוקות בחסר, עורך דין לתעבורה יחד עם הלקוח ישקול את ניהול התיק וזיכויו המוחלט מהעבירה המיוחסת לו. ניהול תיק יעשה לאחר שקילת כל הנסיבות הרלוונטיות הקשורות בביצוע העבירה ועברו התעבורתי של הנהג. 

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדור החדש בהתפתחות תינוקות
פעם, לפני שנים, משחקי תינוקות היו קוביות עץ וסמרטוט שקראו...
למה גם אתם חייבים שיהיה לכם אי במטבח?
העיצוב של מטבח חדש ובחירת המטבח הנכון לבית זו משימה...
איזו עגלה כדאי לרכוש לתינוק שלכם?
עגלה טובה ללא ספק יכולה לעשות את ההבדל בחוויית ההורות...
מה ההבדל בין מתיחת בטן לשאיבת שומן
בעולם הניתוחים האסתטיים, מתיחת בטן ושאיבת שומן הן שתי פרוצדורות...
תואר בשמאות מקרקעין מציע עיסוק מרגש בתחום הנדל״ן
תארו לעצמכם אפשרות לסיים תואר ראשון ולקבל הסמכה מקצועית בעת...
יישור שיניים בשיטת Invisalign – למי זה מתאים?
Invisalign, טכנולוגיה חדשנית ליישור שיניים, מציעה מענה מצוין למחפשים דיסקרטיות...
ההשפעה של קלינאות תקשורת – משנה את החיים!
קלינאי תקשורת מתמקדים בשיפור אופן התקשורת של המטופלים שלהם. בין...
כל היתרונות של מכשיר RF ביתי
נראה שיש יותר משאבים זמינים מאי פעם כדי להילחם בהשפעות...
שחזור דיסקים קשיחים במערכת הבריאות: שמירת נתונים רפואיים
בעידן הדיגיטלי, מערכת הבריאות מסתמכת יותר מתמיד על טכנולוגיה לאחסון...
מספר כלים משפטיים לניהול ההון המשפחתי
ניהול הון משפחתי נעשה כדי לשמר הן את ההון המשפחתי...