Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכירו את עולם הצ'י קונג

הכירו את עולם הצ'י קונג
צילום עצמי

מגיל צעיר מלמדים אותנו ש"הספורט טוב לבריאות" ושחשוב לשמור על "נפש בריאה בגוף בריא". אז יש כאלה שהולכים לחוגי ספורט כילדים ומתמידים גם כאנשים בוגרים ויש כאלה שפעילות גופנית היא מהם והלאה – שונאים להתאמץ, שונאים להזיע ובעיקר אוהבים לרבוץ מול הטלוויזיה. לכל אחד תחביביו שלו, אבל חשוב לדעת שחוסר פעילות גופנית משפיע על אריכות ימים, על זיכרון, על מצב רוח כללי, על גמישות ובעיקר על יציבות הגוף.

אם הגעתם לגיל 40 ומצאתם את עצמכם מקדישים פחות זמן לפעילות גופנית, אני מציעה שתתחילו לחשוב על דרכים להזיז את הגוף. אני לא אומרת שהחל ממחר בבוקר תתחילו להתאמן למרתון או תירשמו לחדר כושר, אבל אני כן ממליצה לבדוק מהי שיטת ההתעמלות המתאימה ביותר עבורכם. אישית, מאז שגיליתי את עולם הצ'י קונג והתחלתי לתרגל אותו וללמד אותו ברמה יום יומית. חיי השתנו לבלי היכר.

מהו צ'י קונג?

מדובר בשיטת אימון המתבססת על רפואה סינית עתיקה. משמעות המילים צ'י קונג היא תרגול והזרמת אנרגיית החיים או במילים אחרות העברת האנרגיה בגוף שלנו ממקום למקום, תוך איזון גוף ונפש. במהלך התרגולים, אנחנו מזיזים באיטיות את הגוף ובעצם מעבירים את האנרגיה מצד אל צד, מאיבר לאיבר באמצעות מגון תרגילי יציבה, נשימה, מדיטציה ותנועה.

ההנאה שבתרגול

הצ'י קונג גורם לגוף לנוע באיטיות במרחב החדר, ללא קפיצות, ללא התכופפות, ללא מאמץ. התנועה במרחב היא זורמת וקלילה כך שהיא מותאמת לכל גיל, לכל רמת כושר. יתרון נוסף שיש לתרגול צ'י קונג הוא מתאם גם לאנשים שיכולים לתרגל רק בישיבה או בשכיבה (אנשים בכיסאות גלגלים, אנשים בעלי חוסר שיווי משקל או אנשים המרותקים למיטה עקב שבר ברגל). האימון אינו כולל מאמץ פיזי, אלא הוא בנוי כסדרת תנועות קבועה החוזרת על עצמה שוב ושוב תןך התמקדות בנשימה נכונה.

היתרון שבתרגול

תרגול הצ'י קונג מלמד אותנו מלבד להניע את הגוף, גם לנשום נכון יותר. וכשאנחנו נושים נכון ןיותר, מתוך חשיבה מודעת, אנחנו מזרימים יותר חמצן לאיברי הגוף ובטווח הארוך שומרים על פעילותם התקינה. יתרון נוסף הוא הגמישות הפיזית והמחשבתית הנוצרת בעקבות התרגילים המתבססים על מתיחות ותנועה במרחב ואם נהיה מדעיים לרגע, אז מחקרים מראים שהצ'י קונג  משפר את זרימת הדם, תורם לאיזון לחץ דם, משפר את היציבות ואת שיווי המשקל, מעלה את מצב הרוח, תורם להפגת מתח וחרדה ובעיקר תורם לחיזוק המערכת החיסונית. אנשים שתרגלו צ'י קונג לאורך זמן העידו כי חזרו לעשות פעילות גופנית מאומצת כגון רכיבה על אופניים.

נסו בעצמכם

אומרים שאין חכם כבעל ניסיון ואיך תדעו מה הוא צ'י קונג אם לא תנסו בעצמכם. אז הכנתי עבורכם תרגיל קל המתבסס אחד מעקרונות הצ'י קונג – עקרון השחרור. התרגיל הזה מרכך את תנועת הגוף, מסייע בשחרור מתחים, מחזק את שרירי הירך ותורם לתחושת היציבות.

הכנה לתרגיל – נעמוד בעמידת מוצא כך שכפות הרגליים שלנו יהיו מקבילות זו לזו והמרחק ביניהן יהיה כרוחב הכתפיים. יש לשמור על ברכיים משוחררות, כאשר משקל הגוף נחלק באופן שווה בין כפות הרגליים.

מתרגלים – נפנה את הפופיק אל צד אחד ונחזור אל עמידת המוצא, נפנה את הפופיק אל הצד השני ושוב נחזור אל עמידת המוצא. תנועת סיבוב הגוף מהפופיק, מניעה את האגן ומאפשרת למפרקים בירכיים, בברכיים ובקרסוליים להשתחרר ולהקל על הלחץ היומי יומי הנתון עליהם בנשיאת הגוף כולו. כדי להגיע לתוצאות מיטביות חשוב לחזור על התרגיל כחמש עד עשר פעמים לכל צד.

תרגול יום יומי של צ'י קונג מאפשר לנו להתרכז בגוף שלנו ובפנימיות שלנו ומתוך מודעות פנימית למנח הגוף ולנשימה, ליצור ריפוי פנימי ולהביא לשלוות נפש.

זיוית קרגמן – מדריכת צ׳י קונג

צילום עצמי
עוד כתבות שיעניינו אותך
הדור החדש בהתפתחות תינוקות
פעם, לפני שנים, משחקי תינוקות היו קוביות עץ וסמרטוט שקראו...
למה גם אתם חייבים שיהיה לכם אי במטבח?
העיצוב של מטבח חדש ובחירת המטבח הנכון לבית זו משימה...
איזו עגלה כדאי לרכוש לתינוק שלכם?
עגלה טובה ללא ספק יכולה לעשות את ההבדל בחוויית ההורות...
כל היתרונות של מכשיר RF ביתי
נראה שיש יותר משאבים זמינים מאי פעם כדי להילחם בהשפעות...
מספר כלים משפטיים לניהול ההון המשפחתי
ניהול הון משפחתי נעשה כדי לשמר הן את ההון המשפחתי...
גישור גירושין
תהליך הגירושין הוא אינו פשוט מכל הבחינות. מהבחינה הרגשית כמובן...
שרטוטים ליופי - שילוב דיסציפלינות עיצוב
מגוון הסגנונות בעולם האופנה והעיצוב הוא נרחב - בין סגנון...
כמה דברים שחשוב לדעת על הסכם ממון
בעבר הסכם ממון נקשר בעיקר למשפחות אמידות מאוד בהן ממון...
כל מה שרציתם לדעת על טעינת רכב חשמלי
הרבה מאוד אנשים שרוצים לרכוש רכב חדש מתלבטים האם כדאי...
אלופים חדשים הוכתרו במועדון הגולף קיסריה
בשבוע שעבר 144 גולפאים וגולפאיות מכל קשת הגילאים השתתפו באליפות...