קידום אתרים בגוגל עם המקצוענים בתחום
מקומונט השרון – חדשות מקומיות של נתניה, כפר סבא, רעננה ועוד
  • חדשות השרון
    • חדשות רעננה
    • חדשות הרצליה
    • חדשות כפר סבא
    • חדשות נתניה
    • חדשות הוד השרון
  • צרכנות
    • דעות
    • נדל”ן
    • ספורט
  • תיירות ונופש
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות השרון
    • חדשות רעננה
    • חדשות הרצליה
    • חדשות כפר סבא
    • חדשות נתניה
    • חדשות הוד השרון
  • צרכנות
    • דעות
    • נדל”ן
    • ספורט
  • תיירות ונופש
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
כתבות אחרונות במקומונט השרון:
  • 25 יולי, 2022 טיב טעם פותחת סניף דגל בהוד השרון במתחם כיכר המושבה
  • 21 יולי, 2022 פנו עוד היום אל העורך דין המתאים
  • 12 יולי, 2022 קוויק מגיע לקיסריה
  • 12 יולי, 2022 בדיקות עור ונקודות חן יערכו בחוף הכוכבים הדרומי הרצליה ללא עלות לקהל הרחב
  • 10 יולי, 2022 עוד לא ביקרתם? PICKI- רשת חנויות היד השנייה בשרון שתורמות לקהילה!
  • 17 יוני, 2022 לטייל בנוף מדהים בצפון הארץ
  • 12 יוני, 2022 הכלים שעומדים לרשותכם להתמודד עם תאונות ורשלנות רפואית
  • 10 יוני, 2022 שירותי IT
  • 12 מאי, 2022 אנגלית עסקית
  • 21 אפריל, 2022 חגיגות ליל הסדר לדיירים הוותיקים
מקומונט השרון – חדשות מקומיות של נתניה, כפר סבא, רעננה ועוד
  • חדשות השרון
    • חדשות רעננה
    • חדשות הרצליה
    • חדשות כפר סבא
    • חדשות נתניה
    • חדשות הוד השרון
  • צרכנות
    • דעות
    • נדל”ן
    • ספורט
  • תיירות ונופש
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות השרון
    • חדשות רעננה
    • חדשות הרצליה
    • חדשות כפר סבא
    • חדשות נתניה
    • חדשות הוד השרון
  • צרכנות
    • דעות
    • נדל”ן
    • ספורט
  • תיירות ונופש
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
ראשי » חדשות נתניה » כ-55 אזרחים ותיקים נפגעו בשנת 2019 בתאונות דרכים בעת שחצו במעבר חצייה בנתניה

כ-55 אזרחים ותיקים נפגעו בשנת 2019 בתאונות דרכים בעת שחצו במעבר חצייה בנתניה

כתב מקומונט 29 דצמבר, 2019

עמותת אור ירוק ועמותת מטב יוצאות בימים אלה בקמפיין משותף למניעת היפגעות של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים

קמפיין למניעת היפגעות של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים נערך בימים אלה על ידי העמותות אור ירוק ומטב, שיוצא בקריאה לראשי ערים להתקין פסי האטה כדי למנוע את ההיפגעות. על פי נתוני משטרת ישראל כ-55 קשישים בגילאי 65+ נפגעו בעת חציית כביש בנתניה. הגורמים העיקריים לתאונות הם היעדר פסי האטה לפני מעברי החצייה, רמזורים לא תקינים או לא קיימים ומעברי חצייה דהויים או מחוקים.

 “האזרחים הוותיקים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד: פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר, באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באדם צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים. ברגע אחד עלולים משפחה וחברים לאבד קרוב שהוא עולם ומלואו, והחברה כולה מאבדת אדם עם שנים של ניסיון ועשייה” אומר ליאור שטרסברג מנכ”ל עמותת מטב. “עם הזקנה יש הרבה שינויים גופניים שמגדילים את הסיכון לפגיעה בתאונות דרכים: צפיפות העצם יורדת והיא נוטה להישבר ביתר קלות, הראיה והשמיעה נפגעות, כך שקשה יותר להיזהר מפני סכנות. גם זמני התגובה של הגוף מתארכים וכוח השרירים נחלש. מעבר לזה, יש גם אזרחים ותיקים שסובלים מנסיגה במיומנויות קוגניטיביות שגם היא משפיעה. חשוב לנו לערוך קמפיין מודעות, יחד עם עמותת אור ירוק, כדי לעורר מודעות בקרב אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם. אני מקווה שהקמפיין יעזור ולו במעט למנוע תאונות בעתיד.”

 מנתוני המשטרה ועמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2019 קרוב ל-1500 קשישים נפגעו בתאונות דרכים. בעשור האחרון נפגעו 21,721 אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, כלומר 2,172 אזרחים ותיקים בממוצע בכל שנה. 

 “אזרחים ותיקים נפגעים בתאונות דרכים בשיעור כפול מחלקם באוכלוסייה.” אומר ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק. הקמפיין שאנחנו מקיימים ביחד עם עמותת מטב הוא צעד מבורך וחשוב להעלאת המודעות בקרב ראשי הערים לבעיות שאיתם מתמודדים האזרחים הוותיקים. תאונות דרכים הן לא גורל משמים, אלא מאבק שניתן לנצח בו. אני מאמין שאם ראשי הערים ייקחו אחריות וישפרו את התשתית באזורים בהם מסתובבים ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים, נוכל לצמצם את ההיפגעות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים ולהציל חיים”.

 בעמותה מסבירים כי כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים יש להתאים את תשתיות הדרך תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים רבים:

  • ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים. 
  • הארכת משך האור הירוק ברמזור: באותם אזורים, בהם יש מספר רב של  קשישים, יש להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. 
  • טיפול במפגעי בטיחות: ריכוז הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד’.
‎קבוצת מקומונט

קבוצת מקומונט

כל הזכויות שמורות לקבוצת מקומונט. אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר.

האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות
אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!
אתרי קבוצת מקומונט: | מקומונט גבעתיים | מקומונט ירושלים | מקומונט צפון | מקומונט דרום | חדשות הגליל | חדשות רמלה לוד | חדשות חיפה באינטרנט | חדשות תל אביב והסביבה
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס