Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להסכים על חיים משותפים

להסכים על חיים משותפים
קרדיט CANVA

הסכם חיים משותפים אשר נקרא גם הסכם זוגיות או הסכם ממון לידועים בציבור הוא למעשה הסכם בעל משמעות משפטית מחייבת אשר נועד להסדיר את מערכת היחסים בין בני זוג ידועים בציבור. בני זוג אשר נמצאים במעמד ידועים בציבור ינהלו משק בית משותף ויחיו יחדיו, אך הם אינם נשואים, הן בעקבות בחירה לא להינשא והן בעקבות הכרח (זוגות לא יהודים או זוגות חד מיניים). הסכם זוגיות למעשה יתייחס לסוגיות שונות אשר צריכות להיות מוסדרות במערכת יחסים זוגית ללא נישואין, כמו חלוקת הממון והרכוש המשותף ועוד. ישנה חשיבות משמעותית להסדרת נושאים אלו, משום שהמעמד המשפטי של ידועים בציבור דומה אך שונה משל זוגות נשואים, והוא פעמים רבות תלוי בהסכמים שנחתמו בין בני הזוג, כמו גם בפרשנותו של השופט לחוק.

החשיבות של כתיבת צוואה

אם בעבר רבים היו נמנעים מכתיבת צוואה משום שחשבו שגם ככה כל רכושם יגיע לילדיהם, בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים כי לא כדאי להשאיר את ממונם על קרן הצבי וחשוב להקפיד ולכתוב צוואה תקפה מכמה סיבות חשובות – ראשית, כאשר אתם כותבים את הצוואה אתם יכולים לשלוט על חלוקת הרכוש שלכם באופן מוחלט, כלומר אם אתם מרגישים שאחד מילדיכם זקוק לסיוע כלכלי יותר מאחיו תוכלו לחלק את העיזבון בהתאם לרצונותיכם ולצו מצפונכם. שנים, כתיבת צוואה תקפה לפי חוק הצוואה והירושה תוכל לסייע למשפחתכם להימנע מסכסוכי ירושה ארוכים, מורכבים ויקרים שיקרעו לגזרים את התא משפחתי שעמלתם רבות על ייצורו.

להתייעץ עם המומחים בתחום המשפט

ההתמודדות עם אובדן בן משפחה קרוב היא תמיד מורכבת וגוזלת משאבים רגשיים משמעותיים, על אחת כמה וכמה כאשר ישנם הליכים בירוקרטיים שיש לנהל במקביל לאבל, כמו ארגון השבעה, סידורי הלוויה והתמודדות עם הבירוקרטיה הכרוכה בחלוקת העיזבון של המנוח במידה ולא השאיר אחריו צוואה תקפה. במקרים מעין אלו, משפחות פעמים רבות יעדיפו להאציל את הסמכות לבעל מקצוע ויתורו אחר עורך דין ירושה פתח תקווה או באזור מגוריהם. עורך הדין אשר המשפחה ייפתה את כוחו יפנה אל רשם הירושות ויגיש בקשה לצו ירושה, יגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון במקרים מסוימים ובכלל יקל על המשפחה בהתעסקות עם ההליכים. דוד עזרן הוא עורך דין מומחה לדיני משפחה ומקרקעין אשר ישמח ללוות גם אתכם לאורך הליכים משפטיים מורכבים ופשוטים. לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי חייגו למספר 054-3233383.

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדור החדש בהתפתחות תינוקות
פעם, לפני שנים, משחקי תינוקות היו קוביות עץ וסמרטוט שקראו...
למה גם אתם חייבים שיהיה לכם אי במטבח?
העיצוב של מטבח חדש ובחירת המטבח הנכון לבית זו משימה...
איזו עגלה כדאי לרכוש לתינוק שלכם?
עגלה טובה ללא ספק יכולה לעשות את ההבדל בחוויית ההורות...
מה ההבדל בין מתיחת בטן לשאיבת שומן
בעולם הניתוחים האסתטיים, מתיחת בטן ושאיבת שומן הן שתי פרוצדורות...
תואר בשמאות מקרקעין מציע עיסוק מרגש בתחום הנדל״ן
תארו לעצמכם אפשרות לסיים תואר ראשון ולקבל הסמכה מקצועית בעת...
יישור שיניים בשיטת Invisalign – למי זה מתאים?
Invisalign, טכנולוגיה חדשנית ליישור שיניים, מציעה מענה מצוין למחפשים דיסקרטיות...
ההשפעה של קלינאות תקשורת – משנה את החיים!
קלינאי תקשורת מתמקדים בשיפור אופן התקשורת של המטופלים שלהם. בין...
כל היתרונות של מכשיר RF ביתי
נראה שיש יותר משאבים זמינים מאי פעם כדי להילחם בהשפעות...
שחזור דיסקים קשיחים במערכת הבריאות: שמירת נתונים רפואיים
בעידן הדיגיטלי, מערכת הבריאות מסתמכת יותר מתמיד על טכנולוגיה לאחסון...
מספר כלים משפטיים לניהול ההון המשפחתי
ניהול הון משפחתי נעשה כדי לשמר הן את ההון המשפחתי...