לכולנו יצא, לפחות פעם אחת, להיות בכנס שיווקי שבו נחשפנו למנעד של מוצרי שיווק ואפילו זכינו בשי נחמד או גדג'ט מדליק ששמרנו אותו בבית עד עצם היום הזה. כנסים נועדו לחשוף בתי עסק וחברות בתחומים שונים, למגוון השירותים והמוצרים שהם מציעים ואת זה הם עושים בליווי של מתנות ללקוחות, גאדג'טים לכנסים וכל מה שיכול למשוך את העין של המשתתפים שבאים להתרשם ולשמוע ממיטב הרעיונות החדשניים.
המטרה השיווקית בכל כנס
הכנס מהווה זירה להתעדכנות מקצועית בתחום מסוים, וכמעט בכל כנס נהוג לשמוע הרצאה או דיון ובין לבין לצאת למספר הפסקות של כיבוד ושתיה, שבמשך אותו הזמן, ניתנת הזדמנות לכל משתתף בכנס, לעבור בין כל הדוכנים ולקבל פרטים על מנעד העסקים והשירותים שיכולים לעזור לו בתחום המדובר. בכל אותם דוכנים נמצאות חברות וגופים רבים שמנסים, במשך כמה דקות, לספק הסבר תמציתי וקולח אודות תחום השירות שהם מספקים.
מלבד כל אותם כנסים שמעבירים הרצאות איכותיות ומרשימות, ישנם כנסים נוספים שהם מעין תצוגות של בית העסק או סטארט אפ במגוון תחומים, והאורחים שמתעניינים ישוטטו בין כל אותם דוכנים ויתרשמו גם לגבי השירותים שהחברה מציעה וגם מההשקעה של כל דוכן, כולל כל מתנה או גאדג'ט שיוענק להם בליווי הלוגו של החברה.
בכל האירועים הללו החברות משתדלות בזמן מוגבל וקצר יחסית, לספר מה הן מציעות ולמשוך כמה שיותר מתעניינים אליה לדוכן ולנסות לגרום להם להתעניין בהם גם בעתיד בצורה מעמיקה יותר או לכל הפחות להזמין את השירות. לצורך כל זה יעמדו מגוון הכלים לרשותם ובין כל אלה גם מוצרי פרסום ושיווק.
מהם מוצרי הפרסום שמסייעים בכנסים?
כפי שנאמר, מוצרי פרסום לכנסים הם אמצעי שמטרתו למשוך כל אורח בכנס לעבר הדוכן או העמדה של החברה, כשבאופן הזה הם יוצרים באז שיווקי. יש מגוון של מוצרים שמיועדים לפרסום ושיווק, להלן כל הרעיונות הכי נפוצים למוצרי שיווק ופרסום במסגרת כנסים:
- כרזות ושלטים – לכרזות ושלטים יש כמה וכמה תפקידים. לפני הכל הם יסמנו מיקום, את השם והפרטים של החברה, יודיעו על השירות המוצע וימשכו כל מתעניין להתקרב על ידי סלוגן מפתה עם צבעים יפים או כל רעיון יצירתי אחר שעשוי להבליט את החברה על פני כל חברה אחרת שתשתתף באותו הכנס.
- מוצרי קידום מכירות ומזכרות – גאדג'טים ממגוון של סוגים, מוצרים מנייר, עטים וכלי כתיבה ממותגים , מחזיק מפתחות, דיסק און קי ועוד מוצרים, שישמשו כמזכרת שאותה מחלקים לאנשים בכנס, שהיא מהווה גם כרטיס ביקור לעסק או לחברה.
- אריזות – מעטפות, שקיות, אריזות נייר עם שרוכים לכנס. על כל אלה ניתן להדפיס את הלוגו של החברה ומתחת את הפרטים באמצעותם ניתן ליצור קשר עם החברה. למוצרים האלה יש לא מעט תועלת פרסומית, מאחר והם ישמשו לא רק את כל מי שלקח את האריזה, אלא גם את כל מי שנמצא מסביב ורואה את השקית, וכך במבט ניתן לקלוט את השם של העסק וליצור פרסומת ערכית, שיווקית ויעילה ביותר.
מוצרי פרסום לכנסים יאפשרו לכל חברה להציג ולהבליט את עצמה, לחשוף את הייחוד שלה, לשתף את הפרטים שלה ואת כל דרכי ההתקשרות עמה בצורה אטרקטיבית ומקורית וכך ליצור קהל לקוחות חדש ופוטנציאלי. כל סוגי המוצרים או ההדפסות על מוצרים, לרבות מוצרי קד"מ, ישמשו כמזכרות שמתלוות לכל לקוח ולקוח עתידי הביתה וזה מה שלמעשה יהפוך את אותו לקוח לשגריר פרסומי אפקטיבי ביותר.
המאמר נכתב באדיבות סי די פלוס – מיתוג ופרסום לעסקים www.cdplus.co.il info@cdplus.co.il