Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רשלנות רפואית קרע דרגה 4

רשלנות רפואית קרע דרגה 4
קרדיט תמונה FREEPIK

סיבוכים במהלך לידה נרתיקית שכיחים ויכולים לנוע בין קל לחמור. כמה סיבוכים קשורים לגודל התינוק, צורת האגן של האם או גורמים אחרים. אחד מהסיבוכים השכיחים ביותר במהלך הלידה הוא קרע בדופן הנרתיק. הקרע יכול להיגרם ממספר גורמים כולל תינוק במשקל גדול, דחיפה ארוכה או חזקה מדי או צורה חריגה של ראש התינוק שיוצרת לחץ וגורמת לקרע.

במקרים מסוימים הקרע שמתרחש במהלך הלידה יכול להתרחש באזור פי הטבעת, כאשר נוצרת פגיעה בסוגר פי הטבעת במהלך לידה נרתיקית כתוצאה מקריעה של השרירים והרצועות המחזיקים את הסוגר האנאלי במקומו. חומרת הקרע יכולה להיות קלה עד חמורה, כאשר דרגת החומרה הגבוהה ביותר היא קרע מדרגה 4.

קרע דרגה 4 במהלך לידה נרתיקית – מה זה אומר ואיך זה קורה?

קרע מיילדותי של שרירי סוגר פי הטבעת (OASIS) הוא סוג של פציעה המתרחשת כאשר השרירים בפי הטבעת אינם מתכווצים כראוי במהלך הלידה, דבר שמוביל ליצירת לחץ וקרע באזור בדרגות חומרה שונות. סוג זה של פציעה יכול להוביל לבריחת שתן בצואה, לצניחה ולפגיעה בצואה, כיוון שמדובר על פגיעה בשרירים השולטים על פי הטבעת. 

כיוון שתהליך לידה טבעי כרוך בלחץ ומאמץ מצד האם לדחיפת התינוק החוצה, פציעות מהסוג הזה יכולות להיות שכיחות אך לרוב מדובר על פציעות בדרגות חומרה קלות בלבד. לכן אישה שדרגת הקרע שאובחנה אצלה היא מהסוג החמור ביותר צריכה להבין את ההשלכות מכך, ובמידת הצורך תהיה לה עילה טובה להגשת תביעת רשלנות רפואית קרע דרגה 4.

רשלנות רפואית כתוצאה מקרע דרגה 4

התסמין השכיח רשלנות רפואית קרע בדרגה 4 הוא בריחת צואה, מה שאומר שלמטופלת יהיו יציאות לא רצוניות. זו יכולה להיות בעיה אמיתית עבור כל מטופלת שמאובחנת עם קרע כזה שכן מצב כזה עלול לגרום לה למבוכה, השפלה ואף בעיות נפשיות ובידוד חברתי כתוצאה מהסתגרות.

על אף שקרעים יכולים להיווצר במהלך לידה נרתיקית, על הצוות הרפואי שמלווה את היולדת לוודא כי לא יגרמו לה פציעות חמורות ובלתי הפיכות כמו מצב של קרע דרגה  4 בשרירי פי הטבעת. כשמצב של קרע כזה מתרחש, עולה החשד לרשלנות רפואית של הצוות הרפואי בלידה אם בגלל חוסר התייחסות לגורמי הסיכון למצב שכזה, חוסר ערנות לכך בתהליך הלידה, אי ביצוע של בדיקות מקדימות מתאימות וכו’.

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין בתחום רשלנות רפואית הינו אדם המומחה בטיפול בתיקים הקשורים לרשלנות רפואית. עורך דין אלי מאור יכול לייצג את המטופלת בהליכים המשפטיים של רשלנות רפואית קרע דרגה 4, ולהעניק לה ייעוץ משפטי איכותי.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מספר כלים משפטיים לניהול ההון המשפחתי
ניהול הון משפחתי נעשה כדי לשמר הן את ההון המשפחתי...
גישור גירושין
תהליך הגירושין הוא אינו פשוט מכל הבחינות. מהבחינה הרגשית כמובן...
כמה דברים שחשוב לדעת על הסכם ממון
בעבר הסכם ממון נקשר בעיקר למשפחות אמידות מאוד בהן ממון...
חוויתם רשלנות רפואית? אל תתמודדו לבד
בעת פניה לטיפול רפואי, אנו מצפים כי הבעיה שלנו תיפתר...
יש מי שדואג לכם גם מטעם המדינה
בכל מקרה של פגיעה בעבודה או בדרכים יש גופים שונים...
בחרו נכון את מי שמטפל במשפחה שלכם
ענייני משפחה שמגיעים לבית המשפט דורשים הרבה יותר מידע מקצועי...
מוכרים דירה? בחרו את עורך הדין הנכון לצידכם
אמנם הקונה בעסקת נדל"ן הוא זה המשקיע סכום כסף גדול,...
אילו עילות מאפשרות הגשת התנגדות לצוואה?
הגשת התנגדות לצו קיום צוואה היא אופציה שפתוחה בפני כל...
באילו מקרים חשוב במיוחד למצוא עורך דין לתעבורה עם ניסיון?
רוב בני האדם מחויבים לחוק וחיים את חייהם תוך הימנעות...
מה עושים כאשר נפגעים בתאונת דרכים?
תאונת דרכים יכולה לגרום לנזקי גוף ונפש ברמות שונות וכל...