Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אוכל אסיאתי ומתי הוא הגיע לישראל

אוכל אסיאתי ומתי הוא הגיע לישראל

בסוף שנות השישים פתח רפי שאולי בתל אביב את המסעדה הסינית הראשונה בישראל . המסעדה המיוחדת הייתה אטרקציה והציעה שפע של מטעמים שלא נראו עד אז בישראל כמו פירות ים ומאכלים סיניים אותנטיים . הסקרנות הישראלית הובילה את התושבים לטעום מהאוכל המגיע מהמדינה הכול כך רחוקה מעבר לים והם נשבו בקיסמם של האגרול, האורז המיוחד והעוף בטעמי חמוץ מתוק שהוכן על ידי טבחים מלוכסני עיניים.

אוכל אסיאתי ומתי הוא הגיע לישראל

בתחילת שנות השמונים נפתחה המסעדה הסינית של ישראל אהרוני שגם היא גררה לפתחה ישראלים רבים שנהנו מהאוכל הייחודי ובמקביל החלו לבשל בבתים ברחבי הארץ אוכל סיני בעזרת הספר "אוכל סיני" שיצא במקביל לפתיחת המסעדה ויצר באז גדול בארץ.

כפטריות אחרי הגשם החלו לצוץ במרכזי הערים הגדולות מסעדות סיניות רבות שהציעו שפע של מטעמים סיניים בשילובים מרעננים.

המסעדה היפנית הראשונה בישראל, נפתחה בסוף שנות השמונים בתל אביב. המסעדה הציעה שפע של מאכלים מוכרים על בסיס אורז, מרקים, דגים, פירות ים, סושי ועוד. התיבולים הייחודיים שכללו ג'ינג'ר, וואסבי סויה ותבלינים רבים, הותירו לכולם טעם של עוד.

עם השנים ועם התפתחותו של הכפר הגלובלי, שינו אט אט המסעדות הסיניות והיפניות את פניהן והפכו למסעדות אסיאתיות המגישות אוכל אותנטי מארצות רבות כמו סין, תאילנד, יפן, טאיוואן, וייטנאם ועוד.

לאור האהבה הרבה שרוכשים הישראלים למזון שמקורו במזרח אסיה, מספרן של המסעדות האסיאתיות בישראל הוא די גבוה והן מתחרות בכבוד במספרן של המסעדות הישראליות המזרחיות ועם המסעדות האיטלקיות.

ההיצע הגסטרונומי המכובד המוצע בתפריטי המסעדות האסיאתיות השונות מאפשר לכל סועד לבחור ולשלב מבחר של מאכלים אותנטיים מהמדינות השונות.

עם השנים עשרות אלפי ישראלים טסו לארצות השונות במזרח ושהו שם פרקי זמן ארוכים בענייני עבודה או בחופשות בעיקר בסין ובתאילנד . שם הם נחשפו לשפע של מאכלים שלא הכירו אך אהבו מאד ולאחר שחזרו לישראל נהנו מאד להתרפק על גלי הנוסטלגיה ולאכול את המאכלים הללו גם במסעדות האסיאתיות ברחבי ישראל.

המסעדות הרחיבו מעת לעת את המבחר של ההיצע הקולינרי, טבחים ושפים הגיעו מארצות המזרח והפליאו בהכנת מטעמים מורכבים וטעימים מאד לשמחתם של באי המסעדות.

אחת האהבות הגדולות של הישראלים היא הסושי, הרולים המגולגלים באורז ובשפע של וואריאציות חיצוניות ופנימיות המוגשים על צלחות ענקיות נעלמים תוך דקות מרגע ההגשה. במסעדות השונות מכינים אותם עם אצות, דגים כמו טונה ודניס, כמה סוגי ירקות כמו גזר, מלפפון, אבוקדו בטטה ומבחר מילויים נוספים. לאור האפשרויות הרבות נהנים גם הצמחונים מאופציות רבות של רולים טעימים ומשביעים עם קומבינציות של ירקות .

בתפריטים השונים אפשר למצוא היצע גדול של מאכלי ים כמו פירות ים, שרימפס, קלמרי ואחרים. דגים איכותיים כמו דניס וטונה באין ספור אפשרויות מזינות.

מנות הבשר כוללות כמה סוגי בקר, עוף ופרגיות במגוון ווריאציות מפתיעות עם תוספות כמו אורז או נודלס . כל מנה מקבלת טעם מפתיע ושונה לאור השימוש בג'ינג'ר, למון גראס, בצל ירוק, נבטים, טופו, חלב קוקוס, מקלות במבוק ועוד.

גם הטמפורה העוטפת את קוביות העוף ואת הירקות זוכה להצלחה גדולה בישראל ואפשר להזמין אותה בכמה וואריאציות מוצלחות במיוחד.

התוספות האסיאתיות הכוללות אורז בשלל אפשרויות הכנה, נודלס, אטריות ביצים, אטריות אודון סובה וסוגים רבים נוספים זוכות אף הן במעריצים רבים שנהנים מהן ומהירקות הרבים המוגשים יחד איתן כמו פטריות שיטאקי, נבטים ועוד. לכל אחד יש תפקיד במרקם הנפלא של המטעם.

הישראלים גם אוהבים מאד את המרקים האסיאתיים, כמו מרק מיסו, מרק ראמן, מרק תירס ואחרים ולא רק בחורף.

האוכל מארצות המזרח מוסיף גיוון משמעותי למאכלים הישראליים, אפשר לאכול אותו בשפע של מסעדות ברמה גבוהה הממוקמות ברחבי הארץ.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...