Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אוסטאופתיה בשירות התינוקות

אוסטאופתיה בשירות התינוקות
pixabay

בתקופת הינקות הן ההורים והן התינוקות חווים אתגרים שונים והתמודדויות עם מצבים בריאותיים. לעתים, מנח לוחץ בזמן העוברות, לידה ארוכה וקשה או לידה מהירה מאוד, התערבויות בזמן לידה כגון לידה קיסרית או לידת ואקום, מצבה הפיזי והנפשי של האם בזמן ההיריון, עלולים ליצור מתחים ולחצים שונים בגוף התינוק ולהוביל לסימפטומים מסוימים, בנוסף לחוסר בשלות של מערכות שונות בגוף התינוק. אחת השיטות שיכולה לסייע להפחית את הסימפטומים שפוגעים בבריאות ובאיכות החיים היא אוסטאופתיה, עידן אברהמי המטפל בשיטה זו בכללית רפואה משלימה כפר סבא הירוקה, הרחיב על מנת שההורים שזקוקים לעזרה, יידעו על כך.

אוסטאופתיה בשירות התינוקות
pixabay

מהי אוסטאופתיה?

השיטה מתחלקת לשלושה ענפים: סטרוקטורל (שריר שלד), קרניוסקראל (גולגולת, רקמות המוח, חוט השדרה) וויסרל (איברים פנימיים כמו מערכת עיכול, כבד, לב, ריאות ועוד).  כל הענפים האלה מחוברים על ידי רקמות, מערכת עצבים, מערכת הורמונלית ומערכת כלי הדם. האוסטאופת מתייחס לגוף כיחידה שלמה ולכן הטיפול האוסטאופתי הינו הוליסטי ומתייחס לכל ענפיו. וכך גם הטיפול האוסטאופתי מתייחס לטיפול בתינוקות.

מהו התלונה השכיחה שבגללה באים אליך עם התינוק לטיפול?

הצלחתי לעזור להרבה תינוקות והורים להתגבר על הקשיים השונים במהלך שנות הינקות והילדות ולעתים זה שילוב של מספר "תלונות". למשל הורים הגיעו עם תינוק בן חודש בגלל חוסר שקט, בכי וצרחות בזמן מתן צואה והרבה גזים, כאשר התינוק היה בהנקה מלאה.

גזים אצל תינוק הינו תהליך טבעי של בשלות של מערכת העיכול, ישנם תינוקות שפחות מורגש אצלם הקושי שבתהליך זה וישנם תינוקות שממש סובלים, כמו בכי וצרחות בכל מתן צואה וחוסר שקט הנובע מכאבי בטן, עצירויות/שלשולים. בעזרת טיפול אוסטאופתי והנחיות להורים לגבי טכניקות פשוטות שהם יכולים לעשות בבית, הורגש שיפור משמעותי בחוסר נוחות, הבכי והצרחות ,תוך זמן קצר. זה היופי בטיפול בתינוקות, בדרך כלל אנו מצפים לתגובה יחסית מהירה, מדובר על מספר טיפולים יחסית מועט, כבר לאחר 1-3 טיפולים אני כבר מצפה לראות שינוי או תגובה חיובית. כמובן שלא תמיד מצליחים לעזור, ישנם עוד משתנים. ישנם מקרים שבהם יש צורך בליווי יותר ארוך של טיפולים, כל מקרה לגופו.

באלו מצבים בריאותיים נוספים לאוסטאופתיה יש מענה עבור הקטנטנים?

ניתן לסייע לתינוקות גם במצבי ריפלוקס, דלקות אוזניים חוזרות, שינה בעייתית, בכי לא מוסבר, קשיי נשימה, סינוסים, קשיים בהנקה, וטורטיקוליס, זהו מנח לא תקין של הראש בגלל כיווץ שרירי בצוואר. ובאופן כללי, כאשר יש צורך לתמוך בהתפתחות מערכות שונות, האוסטאופתיה יכולה לסייע.

איך מתנהל הטיפול האוסטאופתי בתינוק?

לאחר אבחון של רופא כמובן, מגיעים אליי ואני מתשאל את ההורים ועורך בדיקות פיזיקאליות לתינוק ובהן נוירולוגיות(בדיקת רפלקסים, תגובה למגע), סימטריה ומבנה של חלקי גוף שונים, בפרט הגולגולת, בדיקת טונוס שרירים(כללי וספציפי לאזורים מסוימים), ובדיקות טווחי ואיכות תנועה של מפרקים. אני מאבחן את המגבלות הגופניות אשר עלולות לגרום לסימפטומים עליהם מתלוננים ההורים והתינוקות ועל ידי טכניקות עדינות לשחרר, להניע ולאזן את המערכות בגוף התינוק.

האם הטיפול מחליף את הביקור אצל רופא הילדים?

ממש לא! חשוב לציין שהטיפול האוסטאופתי נעשה במקביל למעקב ובדיקות ברפואה הקונבנציונלית, אצל רופא ילדים, על מנת לשלול פתולוגיות שפחות מתאימות לטיפול האוסטאופתי או שמחייבות להעשות במקביל לטיפול קונבנציונלי.

ישנן סיבות נוספות לתלונות ולפתולוגיות אצל תינוקות כגון: מומים מולדים, מחלות גנטיות, מחלות זיהומיות. סימפטומים מערכתיים נוספים שמחייבים פניה לרופא ילדים טרם הגעה לאוסטאופתיה הם חום גבוה, ירידה במשקל, הזעת יתר, אפתיה.

מרפאת כללית רפואה משלימה כפר סבא הירוקה -רפפורט 3, כפר סבא, טלפון: 09-953-3800

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
עורך דין לענייני עבודה
עבודתו של עורך דין לענייני עבודה היא בין היתר לדאוג...
סירים בים: תחרות סירים ומפרשים בפעם התשיעית בהשתתפות חיילים, חיילות ומפונים מקיבוץ מפלסים
בסופ"ש האחרון, התקיימה בפעם התשיעית תחרות השיט המסורתית "סירים ומפרשים"...
"חקלאי גרנות" קיימה אירוע נשי ליום האישה הבינלאומי בהשתתפות צופית גרנט
האירוע, שנערך בקיבוץ מצר, כלל רגעי צחוק ודמע, לרבות הפרחת...
כיצד תערכו בצורה הטובה ביותר לברית מילה שיצאה בשבת?
אם נולד לכם תינוק ביום שבת לפני השקיעה, בוודאי תופתעו...
איך מטפלים נכון בעבירות תנועה
גם אם אתם נהגים זהירים, עדיין תוכלו לטעות ולבצע עבירות...
קרנבל פורים ומסכות: יצירת מסיכות, פינת צילום , מתחם איפור, הכנת אוזני המן ועוד- כניסה חופשית
נתניה מה: קרנבל פורים כולל 4 מתחמים עיקריים סביב נושאי החג: ממתקים...