Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איזה סוג של חתול כדאי לאמץ – הכירו את האפשרויות

איזה סוג של חתול כדאי לאמץ – הכירו את האפשרויות
קרדיט: Pixabay

אז החלטתם לאמץ חתול? מעולה! זהו מעשה טוב, הן לחתול והן בשבילכם!

לחתול זה יבטיח חיים הרבה יותר טובים מחיי הישרדות של חתול רחוב, ולכם יתווסף חבר חדש ונאמן למשפחה.

קרדיט: Pixabay

ואז צצה השאלה –  איזה חתול לאמץ?

קיים מגוון רחב של חתולים שתוכלו לאמץ.  ההערכה היא כי רק בישראל קיימים כ-20 גזעי חתולים שתוכלו לאמץ – וההבדלים ביניהם ניכרים –  החתולים נבדלים בגודלם, לחלקם יש הרבה פרווה, ולאחרים אין פרווה כלל. חתולים יכולים להיות בני גזעים טהורים, או שהם יכולים להיות גזעים מעורבים.

ההחלטה לאמץ חתול היא לא החלטה קלה – החתול יהיה חלק בלתי נפרד מהבית ל 15-20 שנה הבאים. אז מה בכל זאת כדאי לבחור?

אז אלו הם על גזעי החתולים הנפוצים בישראל:

חתול סיאמי:

בחירה מצוינת – חתול יפה, בעל מראה ייחודי, אינטליגנטי, הנהנה בחברת אנשים.

החתול הסיאמי ריתק את האדם זה מכבר. ראשיתו של הגזע בתאילנד בתחילת המאה העשרים, אז היא נקראה סיאם (ומכאן שמו של הגזע). רבים אומרים כי חתולים סיאמיים הם צאצאים ישירים של חתולי מקדש סיאם הקדושים.

לחתול הסיאמי פנים מסותתות עם אוזניים גדולות, גוף לבן עם נמשים חומים כהים או שחורים באוזניים, בפנים ובזנב. חתולים סיאמיים הם רגשיים ואינטליגנטים. הם נוטים לתקשר הרבה, ועשויים להיות רעשניים לעתים. כמו כן, חתולים סיאמיים הם קנאים לעתים – ודורשים לעצמם את מלוא תשומת הלב.

חתול סקוטי:

ידוע כי חתולים סקוטיים הינם בעלי אופי מתוק ונוח, והם מאוד אוהבים וידידותיים עם אנשים וחיות מחמד אחרות. גזע יוצא ושובב זה נוטה להיקשר במיוחד לבן משפחה אחד. החתול הסקוטי ידוע גם בקולו הרך וביכולתו \"לדבר\" במגוון פרצופים שונים וצלילים שלא נשמעים בדרך כלל בגזעי חתולים רבים אחרים.

חשוב לציין שעם התבגרותו עלול החתול הסקוטי לסבול משלל בעיות בריאות, כגון קושי או כאבים בהזזת הזנב. לכן חשוב מאוד לעקוב אחריו, במיוחד בגיל מבוגר, ולפנות לוטרינר במידת הצורך

חתול פרסי:

חתול  חברותי, מתוק, עדין ולא תובעני. קל לגידול, אינטליגנטי ומשתלב מעולה ברוב משקי הבית ונוטה להיות ביחסים טובים עם חיות מחמד וילדים אחרים.

הפרסים הם חתולים איתנים ומוצקים, ולמרות שהם לרוב שובבים למדי, הם לא נמנים עם הגזעים הפעילים או הורבליים ביותר. לאלו שמחפשים חתול פעיל יותר עדיף לבחור בחתול הסיאמי.

חתול סיבירי:

ידוע כי חתולים סיביריים הם חביבים ושובבים להפליא – להוטים לשחק עם ילדים או עם חיות מחמד אחרות. חתול קליל וחברתי זה מכונה לעתים קרובות "כמו כלב" בשל המסירות והחברתיות המתמדת שלו.

החתול הסיבירי מחפש תמיד פעילות,אם זה לשחק בבית, ללכת ברצועה אם הוא מאומן, לצוד, לזנק ממקום גבוה למקום אחר ולשחק במים אם תינתן לו ההזדמנות. גזע זה שומר על אישיותו דמוית החתול  הלא מבוית לאורך כל ימי חייו

חתול בנגלי

חתול אינטליגנטי מאוד, אך רגיש מאוד למצבי הרוח של בעליו. למרות שמודעות עצמית לרגשות אצל חתולים עדיין לא הוכחה – חתול זה יכול לזהות מחוות וביטויים אנושיים, ולהתאים לכך את התנהגותם.

חתולים בנגליים הם מאוד פטפטניים. נראה שיש להם את הצורך לתקשר על הכל, במיוחד כשהם מנסים לומר לך שהם צריכים או רוצים משהו. אם תתעלם מהם, קרוב לוודאי שהם ינסו לתקשר בקול גדול יותר. הם יכולים לילל במגוון גוונים שונים, מחדים לנמוכים, ומעניקים רושם של חיית בר.

לסיכום

אימוץ חתול הוא מעשה אציל, הן למאמץ ובוודאי לחתול. אבל זה לא צריך להיעשות בקלות דעת – אימוץ חתול היא השקעה לטווח ארוך – הן כלכלית והן משפחתית. ראוי לשקול בכובד ראש איזה גזע כדאי לאמץ:

לפני ההחלטה איזה חתול לאמץ – עדיף להתרשם מאישיותו ובריאותו כל גזע החתול, ולא רק מהופעתו ומראהו החיצוני. אני ממליץ לבקר בתערוכת חתולים, לסייר בחנויות ולדבר עם אנשים שאימצו חתולים בעבר. בכל מקרה – בצע מחקר מדוקדק לפני שתקבלו  את החלטתכם.

עוד כתבות שיעניינו אותך
באילו מצבים מתקבלת החלטה על מעצר?
מעצר נחשב לפעולה לא שגרתית ואף קיצונית השוללת מאדם את...
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...