Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך אמפר משפיע על מחיר אופניים חשמליים?

איך אמפר משפיע על מחיר אופניים חשמליים?
הרוכב החשמלי - יח"צ

אופניים חשמליים הם הפתרון האולטימטיבי לניידות אורבנית אפקטיבית, והטרנד צובר תאוצה (תרתי משמע) בכל רחבי הארץ. מדובר אפוא בכלי תחבורה שלפי מחקר שבוצע ממש לאחרונה על ידי הטכניון, כ-75% מהמשתמשים בו הם רוכבים מעל גיל 18. במילים אחרות, יותר ויותר ישראלים שיש להם את האפשרות להוציא רישיון נהיגה ולהשתמש בו, מעדיפים את המענה של הדו-גלגלי-חשמלי. 

אבל איך תבחרו אופניים חשמליים שיתאימו לכם? אתר "הרוכב החשמלי", המשמש כיום בתור מרכז המידע הגדול והמקצועי ביותר לאופניים חשמליים בישראל, מפנה עבורכם זרקור לאחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת אופניים חשמליים והוא – הקיבולת של הסוללה.  

איך אמפר משפיע על מחיר אופניים חשמליים?
הרוכב החשמלי – יח"צ

כמה עולים אופניים חשמליים 2020-2021?

כשאנחנו מדברים על מחיר אופניים חשמליים בדגמי 2020 ו-2021, הטווח המרכזי מתחיל מ-3,000 ₪ ומטפס עד 8,500 שקלים. ישנם כמובן דגמים זולים או יקרים יותר מהסקאלה הזו, אך 99% מהדגמים נכנסים בתוך גבולות הגזרה הללו. 

מה משפיע על המחיר? בראש ובראשונה הסוללה, ובעיקר הקיבולת שלה הנמדדת באמפר/שעה. הקיבולת כיום של אופניים חשמליים נעה סביב 10-21 אמפר/שעה, ובקיצור – "אמפר". ככל שהאמפר גבוה יותר, כך גדל בהתאמה גם טווח הנסיעה של האופניים. בתנאי השטח האופייניים לרכיבה בישראל, אפשר להגיד שאופניים חשמליים עם 10 אמפר יהיו מסוגלים לגמוע מרחק של כ-20-25 ק"מ, ואופניים חשמליים עם 20-21 אמפר יציגו כבר ביצועים שקרובים יותר ל-50 ק"מ. 

אם נחזור שוב למנעד המחירים שהזכרנו לעיל, כשאנחנו מדברים על אופניים חשמליים עם 10 אמפר, אנחנו מדברים בדרך כלל על דגמים שמחירם הוא כ-3,000-4,000 שקלים. דגמי 15-16 אמפר נמכרים לרוב במחירים של 5,500-6,500 שקלים, ודגמים משודרגים של 20 אמפר/שעה מטפסים לאזורים של בין 6,500 ל-8,500 שקלים. 

טיפ: בקשו לשדרג

כפי שאתם רואים, במידה שתהיו מעוניינים לבחור אופניים חשמליים עם אמפר/שעה גבוה, תידרשו להציג תקציב בהתאם. סכום שמתחיל סביב 5,500 שקלים ועולה צפונה במהירות. כאן נכנס למשוואה טיפ חשוב ואפילו "סודי". ברוב המקרים, כאשר אתם קונים אופניים חשמליים, אתם יכולים לבקש במעמד הרכישה לשדרג את הסוללה לכזו עם יותר אמפר. למשל, לקפוץ מ-10 אמפר ל-15 אמפר או מ-15 ל-20. בדרך כלל העלות של השדרוג לא תהיה יותר מכמה מאות שקלים. 

במילים אחרות, אם ראיתם דגם של אופניים חשמליים עם 10 אמפר/שעה במחיר של כ-3,500 שקלים, ייתכן שתוכלו לקנות אותו מצויד בסוללה של 20 אמפר/שעה בתוספת של (נגיד) כ-700 שקלים. בסופו של דבר תצאו מהחנות עם אופניים חשמליים בעלי טווח נסיעה ענק ובעלות של כ-4,000-4,500 שקלים בלבד. תמורה מדהימה לכספכם. 

טווח נסיעה של אופניים חשמליים – לא רק אמפר

חשוב לציין כי אמפר הוא לא המשתנה היחיד שמשפיע על טווח הנסיעה של האופניים החשמליים שלכם. עניין נוסף שיכול להגדיל באופן דרמטי את המרחק שלכם הוא הפידול תוך כדי נסיעה. במידה שלא תסתמכו ברכיבה רק על המצערת ("ידית הגז"), ותרכבו תוך כדי פידול, תוכלו להגדיל את טווח הנסיעה שלכם בכ-50%. חשוב לציין כי שימוש בפדלים של האופניים החשמליים לא דורש כל מאמץ (אפילו ביום של 40 מעלות ו-90% לחות, סביר להניח שלא תזיעו בגלל השימוש ברגליכם). כאשר אתם מפדלים, אתם "עוזרים" למנוע ובעצם מאפשרים לעצמכם להפיק יותר ק"מ מהאופניים שלכם. 

עוד כתבות שיעניינו אותך
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...