Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להתאים את סוג הכלב לאורח החיים שלכם?

איך להתאים את סוג הכלב לאורח החיים שלכם?
קרדיט - Freepik

לכל אחד מאיתנו אורח חיים שונה, ומהסיבה הזאת יתאים לנו גם כלב אחר לעומת האחרים. אם למשפחה מסוימת יתאים כלב מסוג מסוים, למשפחה אחרת יתאים כלב מסוג אחר. לפיכך חשוב שתכירו את כל סוגי הכלבים, ותבינו מהן האפשרויות הניצבות לפניכם. כך לא תמצאו את עצמכם בסיטואציה בה אתם בוחרים כלב, שלא יתאים לאורח חייכם. אחרי שכבר מכניסים כלב אל תוך הבית, יהיה קשה עד כמעט בלתי אפשרי לקחת צעד לאחור. פתאום תמצאו את עצמכם בסיטואציה בה אתם נאלצים לשנות את אורח חייכם, לפי מה שמתאים לכלבכם.

תבחנו את אופי הגזע

לכל גזע יש את האופי המאפיין אותו, בדיוק כמו שלבני אדם יש את האופי שמבדיל אותם מכל השאר. אל תביאו את עצמכם למצב בו אתם בוחרים כלב עם אופי בעייתי, במציאות בה אתם חייבים כלב רגוע. ברגע שהאופי של הכלב לא יתאים לכם, תמצאו את עצמכם בבעיה רצינית וכמעט בלי יכולת לשנות זאת. האופי הוא משהו שמוטבע בכלב, בדיוק כמו שהאופי של בני אדם אינו בר שינוי.

הגודל המקסימלי של הכלב

עוד עניין שאי אפשר להישאר אדישים אליו הוא הגודל המקסימלי אליו צפוי להגיע הכלב. גזעי כלבים שונים מגיעים לגדלים שונים, ולעיתים ההבדלים יהיו הבדלים של שמיים וארץ. טוב שתכינו את עצמכם למקרה הגרוע ביותר, כך לא תמצאו את עצמכם מתאכזבים. אם הבית שלכם קטן, אין סיבה שתכניסו לתוכו כלב שיגדל להיות כלב גדול. זוהי מחשבה שיכולה לשנות את כל תמונת המצב מבחינתכם.

תחזוקה ושגרת טיפולים

את הנושא הזה המון אנשים לא לוקחים בחשבון כאשר הם מכניסים כלב אל תוך הבית. גזעי כלבים שונים ידרשו מכם תחזוקה שונה, ושגרת הטיפולים תהיה אחרת. פתאום תמצאו את עצמכם במציאות בה אתם צריכים להיות כולכם סביב הכלב. הביאו את עצמכם למצב בו אתם דואגים קודם כל לכלב, ומאפשרים לו לחיות חיים טובים ובריאים.

יכולות האילוף ומידת ההקשבה

יש כאלה שמבחינתם הכלבים חייבים להיות קשובים להם, אחרת הם אינם יסתדר איתם. גם כאן תוכלו לראות שינוי מהותי ולא קטן בין גזעי כלבים שונים. ישנם גזעים שקל מאוד לאלף, כאלה שלא ידרשו מכם מאמץ רב. מצד שני יהיו גזעים קשים לאילוף, ויש כאלה שיגידו כמעט בלתי אפשריים לאילוף. טוב שתכירו את העניין הזה לפני שתכניסו גזע מסוים של כלב אל תוך ביתכם.

היכולת להסתדר עם ילדים

לסיום, עוד עניין אחד קטן שחשוב לבדוק הוא היכולת של הכלב להסתדר עם ילדים קטנים. במידה ויש ילדים קטנים לבית, האחריות שלכם תהיה לבחון את הסוגייה הזאת. ישנם גזעים המסתדרים עם ילדים קטנים, ויכולים להיות מאוד סבלניים עבורם. אחרים חסרי סבלנות, דבר שיכול להביא איתו פתח לצרות ובעיות בהמשך הדרך.

עוד כתבות שיעניינו אותך
יש מי שדואג לכם גם מטעם המדינה
בכל מקרה של פגיעה בעבודה או בדרכים יש גופים שונים...
איך להתאים את סוג הכלב לאורח החיים שלכם?
לכל אחד מאיתנו אורח חיים שונה, ומהסיבה הזאת יתאים לנו...
אך העלאת סיווג עוזר לכם להרוויח יותר?
כל אדם העובד כקבלן מחויב על פי חוק להחזיק ברישיון...
תיעוד מסע של תשעה חודשים- זיכרון קסום לכל החיים
היריון הוא תקופה מרגשת ומלאת עניין וכמובן ציפייה לקראת סופו...
בחרו נכון את מי שמטפל במשפחה שלכם
ענייני משפחה שמגיעים לבית המשפט דורשים הרבה יותר מידע מקצועי...
מהן ברכיאלגיה וסיאטיקה וההבדל ביניהם?
אי נוחות עצבית ברגל ובזרוע מכונה ברכיאלגיה וסיאטיקה, בהתאמה. כאב...
אירוח, בריזה, חוף וחוויה אמיתית – חופשה בנתניה כמו שלא חלמתם
מוכנים לגלות את מישור החוף באופן מושלם ומרגש, לחגיגה, סתם...
פתרונות מקיפים ויעילים לפינוי תכולת דירות
כאשר מתמודדים עם פינוי תכולת דירה, חשוב למצוא פתרון מקצועי...
מוכרים דירה? בחרו את עורך הדין הנכון לצידכם
אמנם הקונה בעסקת נדל"ן הוא זה המשקיע סכום כסף גדול,...
הדרך להפוך כל קמפינג להרבה יותר נוח
אתם אוהבים לבלות בקמפינג? עושים מידי פעם אוהל עם החברים...