Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אילו שירותים יכול לתת לכם עו"ד פלילי?

אילו שירותים יכול לתת לכם עו"ד פלילי?
קרדיט: Canva

בדרך כלל, כאשר חושבים על דמות של עורך דין, עולה בראש דמות של עורך ין המגן בלהט על חפותו של הלקוח שלו בבית המשפט, או להיפך- מנסה להרשיע אותו. הדמות הזו היא של עורך דין פלילי, שמתוקף החוק כולל את כלל ההיבטים החברתיים והפליליים שניתן לחשוב עליהם, דוגמת: עבירות אלימות, הונאה, שוחד, סחר בבני אדם, זנות ומין, סחיטה באיומים, סחר בנשק ועוד.

אלו מצבים שיכולים להיות רלוונטיים עבור כל אדם מהשורה, בשונה ממצבים אליהם מתמחים עורכי דין לענייני נדל"ן או חוזים למשל, ולכן דמות עורך הדין כל כך מזוהה איתם.

המשפט הפלילי נועד להבטיח שההתנהלות של החברה תתבצע באופן תקין ושומר על העקרונות החשובים למדינה וכן הוא נועד להסדיר את היחס בין האזרחים לבין המדינה.

קרדיט: Canva

משפט פלילי קובע אילו התנהגויות ראויות להיות בחברה ואילו פחות, ומעבר על החוקים יכול לגרור העמדה לדין שבמידה ונמצאת אשמה היא יכולה להיתרגם למאסר, הגבלות שונות, קנסות כספיים שונים, עבודות שירות ועוד… העונש יהיה תלוי בנסיבות המעבר על החוק ובהתאם לחומרת העבירה.

בעצם, אם נקראתם לחקירת משטרה, או אם ביצעתם עברה כלשהי על החוק ואתם תצטרכו לעמוד לדין, אתם צריכים עורך דין שמתמחה במקרים דוגמת המקרה שלכם, בעל ידע וותק כדי שיהיה מנוסה ומיומן בהגנה עליכם.

עורך דין פלילי יכול לעזור לכם בין אם מדובר בעבירה על החוק כנגד המדינה או אם תובע אתכם אדם פרטי בטענה שביצעתם כלפיו עבירה פלילית בצורה כזו או אחרת.

תהליך ההסתייעות בעורך דין פלילי

עורך הדין הפלילי לא הולך לייצג אתכם רק בבית המשפט, והוא יהיה נוכח עוד הרבה קודם. טרם הגשת כתב האישום ניתן לשכור עורך דין, ובמידה ויש צורך בהתנהלות מול מערכת האכיפה או המשפט עורך הדין יכול לסייע גם פרק זמן ארוך לאחר המשפט עצמו.

כדאי לפנות לעורך דין ברגע שיודעים שביצעתם עברה ואתם הולכים להישפט עליה, או לחילופין אם המשטרה מזמנת אתכם לחקירה אודות עבירות פליליות שונות.

ההסתייעות בעורך הדין יכולה להיות משמעותית ממגוון היבטים:

  • ההיבט המובן מאליו הוא, שעורך דין ותיק ומנוסה יוכל להשתמש בפרטי החוקים השונים ובהיכרות שלו עם עולם המשפט כדי שתקבלו את גזר הדין האופטימלי האפשרי. הוא מסוגל למנוע הגשת כתב אישום, למחוק רישומים פליליים ולבטל סעיפי אישום קיימים
  • עורך הדין יכול להנגיש לכם את עולם המשפט, את דרכי ההתנהלות בו ואת מה שעתיד לקרות ולהשפיע עליכם בתקופה הזו. אי ידיעה יכולה להיות מורטת עצבים, במיוחד כאשר עומדים למשפט שזהו עולם שבין כה וכה לא מוכר מקרוב למרבית האנשים, והנגשה שלו, הכרת ההתנהלות שלו והכנה לקראתו יכולה להקל על התקופה ולהכין אתכם טוב יותר לקראת הדיונים בבית המשפט ומה שעתיד לקרות.

להתייעצות עם עו"ד פלילי גיא פלנטר לחצו כאן.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...