Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדיקת נקודות תעבורה – המדריך שיעשה לכם סדר

בדיקת נקודות תעבורה – המדריך שיעשה לכם סדר
קרדיט freepik

על כל עבירת תעבורה שאנחנו מבצעים, נרשם על שמנו ניקוד שמצטבר במחשבי משרד  הרישוי. במידה ועוברים את רף הנקודות שנקבע על פי החוק לתקופה מסויימת, יופעלו כנגדנו סנקציות כאלו ואחרות כגון דרישה למעבר קורס נהיגה מונעת ואפילו שלילת רישיון. זוהי הסיבה שחשוב מאוד לבצע בדיקת נקודות תעבורה אחת למספר חודשים על מנת לבדוק האם רישיון הנהיגה נמצא בסכנה. מהן הדרכים לבדיקת מידע זה? מייד תבינו.

על כל עבירת תעבורה שאנחנו מבצעים, נרשם על שמנו ניקוד שמצטבר במחשבי משרד  הרישוי. במידה ועוברים את רף הנקודות שנקבע על פי החוק לתקופה מסויימת, יופעלו כנגדנו סנקציות כאלו ואחרות כגון דרישה למעבר קורס נהיגה מונעת ואפילו שלילת רישיון. זוהי הסיבה שחשוב מאוד לבצע בדיקת נקודות תעבורה אחת למספר חודשים על מנת לבדוק האם רישיון הנהיגה נמצא בסכנה. מהן הדרכים לבדיקת מידע זה? מייד תבינו.     בדיקת נקודות תעבורה – היכן ניתן לברר?  ישנן מספר דרכים שבאפשרותן ניתן לבצע בדיקת נקודות תעבורה:  להגיע למשרד הרישוי הקרוב למקום המגורים – בכל סניף של משרד הרישוי ניתן להוציא תדפיס של מצב הנקודות העדכני, ללא תשלום. מוקד *5678 – זהו מוקד מיוחד שמופעל על ידי משרד התחבורה בו נהגים יכולים לקבל מידע טלפוני באשר למצב הנקודות שלהם במשרד הרישוי. בשיחת הטלפון ניתן גם לבקש שליחת תדפיס לכתובת המגורים, כפי שרשומה במשרד הפנים. עמדות \"רשיומט\" – פזורות בכל רחבי הארץ ודרכן ניתן להוציא את פירוט הנקודות. באינטרנט – באתר האינטרנט של משרד התחבורה, לאחר הזדהות קצרה ניתן לבקש את שליחת הפירוט לכתובת המגורים.    ניתן להסתייע גם בשירותיו של עורך דין מיופה כוח על מנת שיזמין את התדפיס.     נקודות תעבורה רבות – מתכון לצרות צרורות  כאמור,  ישנו רף מסויים של נקודות שאסור לעבור, אחרת יופעלו כנגדנו סנקציות. ככל שצוברים יותר נקודות, כך הסנקציות הופכות לקשות יותר ויכולות לכלול  זימון לקורס נהיגה בסיסי, קורס נהיגה מונעת ואפילו פסילת רישיון לתקופה של בין 3 ל- 9 חודשים. הנקודות נמחקות לאחר פרק זמן של שנתיים אלא אם עוברים את רף 22 הנקודות ואז פרק הזמן למחיקה מוכפל ועומד על 4 שנים.     העונש הקשה ביותר בגין צבירת נקודות הוא הצורך לעבור מבחנים לשם חידוש רישיון נהיגה. כאשר עוברים את רף 36 הנקודות ישנה חובה לעבור קורס תיאוריה מחדש. במידה וצוברים עוד 36 נקודות ועד לתקופה של 6 שנים (סה\"כ 72 נקודות ב-6 שנים), הרישיון ייפסל ולא יחודש עד למעבר בהצלחה של מבחן תיאוריה וגם של טסט מעשי.     פנייה אל עורך דין תעבורה – הדרך למנוע פסילת רישיון  שיטת הנקודות עשויה להציב כל נהג בפני סנקציית פסילת רישיון הנהיגה, במיוחד כאשר מדובר בעבירות חמורות (נהיגה במהירות מופרזת, שימוש בסלולר בזמן נהיגה ועוד). הקפדה על בדיקת נקודות תעבורה אחת לכמה חודשים יכולה למנוע הגעה למצב הזה. במקרים רבים ניתן לבטל חלק מהן וזאת אם בזמן מתקשרים עם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה. הוא ידע כיצד להביא לביטול דוחות וקנסות או שינוי האישומים השונים אל מול בית המשפט, מה שיביא לקיצוץ במספר הנקודות.     עורך דין ניר שלום ישמח לעמוד לצידכם בייעוץ וליווי משפטי שיביא לביטול נקודות התעבורה שצברתם. לעו\"ד ניר שלום ניסיון רב שנים והצלחות מוכחות בתיקי תעבורה מגוונים שבסיומם הוחלט על זיכוי מלא וביטול הנקודות ובמקרים היותר חמורים – קיצור תקופת פסילת הרישיון שהייתה אמורה להינתן בפועל. מוזמנים ליצור קשר עם המשרד לקביעת פגישה וקבלת פרטים נוספים.  מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882.
קרדיט freepik

בדיקת נקודות תעבורה – היכן ניתן לברר?

ישנן מספר דרכים שבאפשרותן ניתן לבצע בדיקת נקודות תעבורה:

  • להגיע למשרד הרישוי הקרוב למקום המגורים – בכל סניף של משרד הרישוי ניתן להוציא תדפיס של מצב הנקודות העדכני, ללא תשלום.
  • מוקד *5678 – זהו מוקד מיוחד שמופעל על ידי משרד התחבורה בו נהגים יכולים לקבל מידע טלפוני באשר למצב הנקודות שלהם במשרד הרישוי. בשיחת הטלפון ניתן גם לבקש שליחת תדפיס לכתובת המגורים, כפי שרשומה במשרד הפנים.
  • עמדות "רשיומט" – פזורות בכל רחבי הארץ ודרכן ניתן להוציא את פירוט הנקודות.
  • באינטרנט – באתר האינטרנט של משרד התחבורה, לאחר הזדהות קצרה ניתן לבקש את שליחת הפירוט לכתובת המגורים.

ניתן להסתייע גם בשירותיו של עורך דין מיופה כוח על מנת שיזמין את התדפיס.

נקודות תעבורה רבות – מתכון לצרות צרורות

כאמור,  ישנו רף מסויים של נקודות שאסור לעבור, אחרת יופעלו כנגדנו סנקציות. ככל שצוברים יותר נקודות, כך הסנקציות הופכות לקשות יותר ויכולות לכלול  זימון לקורס נהיגה בסיסי, קורס נהיגה מונעת ואפילו פסילת רישיון לתקופה של בין 3 ל- 9 חודשים. הנקודות נמחקות לאחר פרק זמן של שנתיים אלא אם עוברים את רף 22 הנקודות ואז פרק הזמן למחיקה מוכפל ועומד על 4 שנים.

העונש הקשה ביותר בגין צבירת נקודות הוא הצורך לעבור מבחנים לשם חידוש רישיון נהיגה. כאשר עוברים את רף 36 הנקודות ישנה חובה לעבור קורס תיאוריה מחדש. במידה וצוברים עוד 36 נקודות ועד לתקופה של 6 שנים (סה"כ 72 נקודות ב-6 שנים), הרישיון ייפסל ולא יחודש עד למעבר בהצלחה של מבחן תיאוריה וגם של טסט מעשי.

פנייה אל עורך דין תעבורה – הדרך למנוע פסילת רישיון

שיטת הנקודות עשויה להציב כל נהג בפני סנקציית פסילת רישיון הנהיגה, במיוחד כאשר מדובר בעבירות חמורות (נהיגה במהירות מופרזת, שימוש בסלולר בזמן נהיגה ועוד). הקפדה על בדיקת נקודות תעבורה אחת לכמה חודשים יכולה למנוע הגעה למצב הזה. במקרים רבים ניתן לבטל חלק מהן וזאת אם בזמן מתקשרים עם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה. הוא ידע כיצד להביא לביטול דוחות וקנסות או שינוי האישומים השונים אל מול בית המשפט, מה שיביא לקיצוץ במספר הנקודות.

עורך דין ניר שלום ישמח לעמוד לצידכם בייעוץ וליווי משפטי שיביא לביטול נקודות התעבורה שצברתם. לעו"ד ניר שלום ניסיון רב שנים והצלחות מוכחות בתיקי תעבורה מגוונים שבסיומם הוחלט על זיכוי מלא וביטול הנקודות ובמקרים היותר חמורים – קיצור תקופת פסילת הרישיון שהייתה אמורה להינתן בפועל. מוזמנים ליצור קשר עם המשרד לקביעת פגישה וקבלת פרטים נוספים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...