Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדיקת שמיעה – לילדים

בדיקת שמיעה – לילדים
קרדיט: pixabay

הבריאות שלנו היא כל מה שיש לנו בחיים. הבריאות שלנו יכולה להיפגע בגלל מגוון ליקויים מולדים או מחלות שיש לנו בינקות. אחד המומים הכי שכיחים אצל ילדים בארץ ובעולם כולו הוא ליקוי שמיעה. בשביל לדעת עם הילד שלנו הוא לקוי שמיעה אנחנו צריכים לעשות בדיקת שמיעה לילד ולוודא שהוא אכן שומע טוב. יש דרגות שונות של לקויות שמיעה מלקות שמיעה קלה ועד לקות שמיעה חמורה הבאה לידי ביטוי בחרשות באוזן אחת או בשניהם. הפתרונות ללקויות שמיעה הן מגוונים וכוללים בין השאר מכשירי שמיעה, טיפולי תרפיה וגם לימוד של שפת הסימנים.

בדיקת שמיעה – לילדים
קרדיט: pixabay

בדיקת שמיעה – לבני נוער

בדיקת שמיעה יכולה לסייע מאוד גם לבני נוער. בני נוער רבים יכולים לסבול מהדרדרות השמיעה שלהם בגלל שהם שומעים מוזיקה חזק מדי באוזניות. אם אנחנו חושדים שהבן או הבת שלנו לא שומעים טוב ושחלה הדרדרות בשמיעה שלהם אנחנו חייבים לבדוק את זה. בדיקה וזיהוי מוקדם של הלקות יאפשרו לנו לתת טיפול טוב יותר לילדים שלנו גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר. כאשר בן נוער מרגיש שהוא לא שומע טוב עלינו להתייחס לתלונות שלו ברצינות ולקחת אותו לכל הבדיקות שאפשר על מנת שנוכל לסייע לו והוא ירגיש הרבה יותר טוב ויוכל לשמוע טוב.

בדיקת שמיעה – למה זה חשוב?

בדיקת שמיעה היא דבר חשוב בדיוק כמו בדיקת עיניים. חוש השמיעה הוא אחד החושים הכי חשובים שיש לנו. כאשר חוש זה נפגע איכות החיים שלנו יורדת ואנחנו יכולים לסבול מאוד. בדיקות שמיעה עושים לכל תינוק שנולד כחלק משגרת הבדיקות הרגילה. כאשר מזהים לקות את היילוד או הפעוט חשוב להמשיך בהמשך טיפול בין עם בעזרת רופא אף אוזן גרון ובין עם בעזרת קלינאית תקשורת.

בדיקת שמיעה – איך זה יכול לעזור?

בדיקת שמיעה יכולה לסייע לנו לשפר את איכות החיים שלנו מאוד. אחת האוכלוסיות שהכי סובלת מהדרדרות השמיעה היא אוכלוסיית בני הגיל השלישי. בגיל השלישי הרבה אנשים מאבדים את איכות השמיעה שלהם והם לא שומעים טובים. בשונה מילדים או בני נוער שלקות השמיעה שלהם פעמים רבות היא מולדת וניתנת לפתרון על ידי ניתוח אצל אנשים מבוגרים זה לא המקרה. אנשים מבוגרים בדרך כלל נעזרים עם מכשיר שמיעה בשביל להתמודד טוב יותר עם הקושי שלהם לשמוע.

בסופו של דבר איכות השמיעה שלנו וחוש השמיעה שלנו יכול לאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים גבוה יותר. כאשר אנחנו שומעים טוב אין לנו דאגות בתחום, אך כאשר אנחנו לא שומעים טוב הסבל שלנו יכול להיות רב. כאשר נבדוק את השמיעה שלנו או של הילדים שלנו נוכל לדעת אחת ולתמיד האם יש להם או לנו לקות שמיעה ונוכל לדעת איך להתמודד איתם טוב יותר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...