Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בטיחות 24/7 – אילו אביזרים חובה שיהיו בכל רכב

בטיחות 24/7 – אילו אביזרים חובה שיהיו בכל רכב
קרדיט שאטרסטוק

חוץ מההגה והגלגלים יש עוד כמה דברים שכדאי שיהיו ברכב על כל צרה שלא תבוא. מה חובה להחזיק ברכב ומה, גם אם לא חובה – ממש כדאי. כל הפרטים לגזור ולשמור

בטיחות 24/7 - אילו אביזרים חובה שיהיו בכל רכב
קרדיט שאטרסטוק

שלומית דרור

אם תגיעו לטסט, תגלו שבטסט בודקים יותר מאשר את מערכת הבלמים וההיגוי, בודקים גם קיום פריטי בטיחות שונים ברכב ועד כמה לוחית הרישוי שחוקה. בין הדברים שחובה שיהיו ברכב הם משולש אזהרה, ג'ק, משולש אזהרה ופח זבל קטן לרצפת המושב האחורי. למרות שלא יבדקו אם יש ברשותכם תעודת ביטוח לרכב בתוקף במסגרת הטסט – לא תוכלו לגשת לטסט בלעדיה כך שגם קיומה נבדק. רכב בלי ביטוח הוא כמו נהג קטנוע בכביש בינעירוני בלי קסדה.

האם כדאי להסתפק באביזרי החובה או להוסיף?

אביזרי החובה מהווים את המינימום ההכרחי שהחוק לא מרשה לנסוע בלעדיהם. קחו לדוגמה את הביטוח – החוק מחייב כי לכל רכב על הכביש יהיה ביטוח רכב חובה בתוקף. ביטוח רכב חובה נותן מענה במקרים מאד מסוימים ועבור דברים מאד ספציפיים: רק למקרי תאונה, ורק לפגיעות גופניות. אם הרכב נגנב או שהוא פגע בגדר של בית פרטי והשחית אותה – לזה אין שום כיסוי במסגרת ביטוח חובה. ביטוח רכב מקיף הכולל רכיב של ביטוח צד ג' ייתן מענה למקרים אלו – אבל אותו אין שום חובה לרכוש, אבל כמעט בוודאות שתרכשו גם אותו. כך שאם הרכב ייגנב הנזק הכספי ידרוש מכם הוצאה מאד נכבדה של רכישת רכב חדש לחלוטין לא יהיה בכוחות עצמיכם.

מקרי חירום, מהקשה לקל: תאונה

כאשר מתרחשת תאונה, החוק למעשה אינו מחייב הימצאות של שום אמצעי עזר שעשוי לעזור לכם ישירות, לפחות כל עוד אתם לא כלי רכב מסחריים. אינכם מחויבים לקנות מטף לכיבוי אש, או ערכת עזרה ראשונה. למרות שאין חובה שכזו כדאי מאד להחזיק פריטים אלו ברכב. אם הרכב נקלע לתאונה – בעצמו או עד לתאונה של רכב אחר על הכביש, הנהג והנוסעים יכולים למנוע התפשטות אש וגצים לכלל שריפה שתכלה רכב אם יש ברשותם מטף. ערכת עזרה ראשונה, כזו הכוללת כפפות חד פעמיות, חסם עורקים ומשולש בד לקיבוע יכולה לעזור להציל חיים גם היא. קורס ריענון בעזרה ראשונה גם הוא רעיון לא רע, לכל צרה שלא תבוא.

סמארטפון – נכון, לא חובה אבל המכשיר הקטן הזה מגיע מצויד בכל כך הרבה שאפילו במקרים קשים הוא יתגלה בחבר נאמן – ה- GPS שבו יעזור לכוחות חילוץ לאתר את מקום התאונה, תוכלו לצלם באמצעותו עבור עדויות וכמובן להתקשר לעזרה.

נתקעתם לצד הדרך – דברים שיקלו עליכם את החיים

משולש אזהרה, ג'ק וגלגל חלופי – כל אלו באים לעזור לכם להתמודד עם מצבים בהם הרכב נתקע לצד הדרך, אבל הם מהווים לכל היותר אמצעיים בסיסיים ביותר. ישנם כמה שדרוגים שגם יקלו עליכם מאד את החיים וגם יעזרו לשמור על החיים ממש בעתות צרה.

בואו נתחיל ממשולש האזהרה: מדובר במשולש מחזיר אור שמטרתו להזהיר נהגים אחרים מפני פגיעה ברכבכם התקוע לצד הדרך. משולש מחזיר אור עם נורות לד מהבהבות נראה אפילו טוב יותר ויעשה עבודה טובה בהרבה בתזכורת ואזהרה לנהגים אחרים להיזהר לידכם. סיכוי טוב שאתם לא תישארו ברכב בעצמיכם. תצאו להתקרר, להחליף גלגל, לחלץ עצמות עד לבוא עזרה. לא רק את הרכב יש לראות מרחוק – חשוב שיראו גם אתכם. אפוד מחזיר אור או פסי נורות לד מהבהבים לבישים יעשו את העבודה מצוין.

בואו נדבר רגע על הסיבות השכיחות בגללן רכב נתקע – המצבר מת, יש פנצ'ר או שהרכב מתחמם. כשמדובר במצברים כדאי להחזיק ברכב כבלי התנעה, רצוי כאלו שמחוברים לסוללת גיבוי נטענת. לא רק שערכה כזו תעזור בהתנעה בעתות מצוקה אלא גם תוכל להשאיר את הסמארטפון טעון. בקבוק נוזל קירור למנוע לא תופס הרבה מקום ויכול לעזור לכם להגיע למוסך, ולפנצ'ר – דאגו למפתח ראצ'ט לכל הפחות. מעבר לכל אלו כדאי גם לדאוג לפנס נטען עוצמתי. את הסוללה בסמארטפון כדאי לשמור לדברים אחרים.

הדברים הקטנים, שגם הם חשובים

החוק מחייב שיהיה פח קטן מאחורה. מגבונים ומגבות נייר יעזרו למלא אותו בתוכן ויקלו במשימות הניקיון. כדי גם לדאוג לבקבוק מים, רק דאגו להחליף אחד כל תקופה – החום הרב במכונית לא עושה טוב לפלסטיק של הבקבוקים. זרקו שמיכת פליז לתא המטען למקרה שנתקעתם בחורף בהרים, היא גם תהיה שימושית בפיקניק ללא מצוקה.

לסיכום, הצטיידות מראש במספר פריטים תהפוך את הנסיעה להרבה יותר בטוחה ותקל עליכם ברגעי מצוקה, אז למה אתם מחכים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...