Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בעיקר בתקופת הקורונה – אימון אישי לשיפור המצב הנפשי

בעיקר בתקופת הקורונה – אימון אישי לשיפור המצב הנפשי
מקור FREEPIK

תקופת הקורונה הכתה קשות את האזרחים בכל העולם, וגם בישראל. מעבר לסכנה הבריאותית של הווירוס, אנשים רבים נפגעו בצורה קשה מבחינה כלכלית, וגם אנשים שמעולם לא ידעו מחסור, הגיעו פתאום למצב שבו הם נזקקים לסיוע כלכלי. בנוסף לכך, הצורך הבריאותי בשמירה על ריחוק חברתי, הובילה לעלייה משמעותית בתחושת הבדידות והדיכאון של אנשים רבים. התושבים בגיל השלישי, למשל, שנדרשים להקפיד עוד יותר על ריחוק חברתי מכיוון שהם נמצאים בקבוצת סיכון, מדווחים על עלייה קשה ברמות תחושת הבדידות הקיומית שלהם. גם אנשים בגיל צעיר יותר, סובלים מבדידות קשה בתקופות של סגרים וכאשר ישנו צורך לצמצם למינימום את רמת הפעילות החברתית. 

לכל הסוגיות האלו אין פתרון אחד מוגדר, אך ניתן להקל על התחושות הרגשיות ועל המצב הנפשי הלא קל באמצעים שונים. אחד מהפתרונות שניתן להיעזר בהם, במיוחד בתקופת הקורונה, הוא כניסה לתהליך של אימון אישי. 

בעיקר בתקופת הקורונה - אימון אישי לשיפור המצב הנפשי
מקור FREEPIK

מה כולל תהליך של אימון אישי?

כל תהליך של אימון אישי מיועד לסייע למתאמן לשפר את איכות החיים שלו בתחומים שבהם מתמקד האימון. אימון אישי הוא איננו טיפול פסיכולוגי, ולא נועד להחליף אותו. המאמן מסייע למתאמן להגדיר חזון ומטרות בתחומים שונים, ומסייע לו לפעול כדי לממש במציאות את המטרות האלו. כל תהליך של אימון אישי, מתחיל בדרך כלל בהגדרת התחום שבו יתמקד האימון, ולאחר מכן במיפוי המצב הקיים של המתאמן באותו התחום. בנוסף לכך, המתאמן לומד להגדיר מטרות ולבנות תכנית פעולה ריאלית שתסייע לו להגשים את המטרות האלו. במהלך תהליך האימון, המתאמן מקבל משימות מוגדרות שאותן הוא צריך לבצע, וכך הוא מתקרב למימוש המטרות שלו ולומד גם על העוצמה האישית שלו והיכולת שלו לממש בפועל כל מטרה שירצה.  

איך האימון יכול לתרום לשיפור המצב הנפשי?

כפי שצוין, אימון אישי אינו בא להחליף טיפול רגשי. לפסיכולוגים ולמאמנים אישיים יש סטים שונים של כלים, והאימון האישי אינו עוסק כל כך בדברים שקרו בעבר, אלא מתמקד בהווה ובעתיד. אך למרות שלא מדובר בתהליך של טיפול, כאשר המתאמן מצליח לקדם את עצמו ומתקדם בהגשמת המטרות בתחום שהגדיר, עולה באופן טבעי רמת הביטחון העצמי שלו והוא מתחיל להביט על עצמו בצורה חיובית ומעריכה יותר. לכן, הדבר תורם גם לשיפור המצב הנפשי של המתאמן. תהליך האימון הוא תהליך שהליבה שלו היא העצמה של המתאמן, וההעצמה הזו מושגת באמצעים שונים. מכיוון שהמתאמן מצליח לממש מטרות בתחום מוגדר מסוים, הוא לומד כלים שיסייעו לו להגשים מטרות גם בתחומים אחרים בחייו. הדבר מוביל לחיזוק תחושת המסוגלות העצמית ולכך שהמתאמן מאמין יותר בעצמו וביכולות שלו. 

איך להתמודד טוב יותר עם תקופת הקורונה?

אותו תהליך של העצמה אישית בזמן האימון האישי, יכול לסייע מאוד גם להתמודדות עם האתגרים של תקופת הקורונה. גם אם המתאמן נמצא בקשיים כלכליים או חברתיים, האימון מסייע לו לרכוש כלים שבעזרתם הוא יכול לפעול על מנת לשפר את המצב שלו. אם מדובר בנושא הכלכלי, הוא יכול לחפש תחום עבודה חדש או לחשוב על פתרונות יצירתיים למצב הכלכלי שאיתו הוא מתמודד. הדבר יכול גם להועיל להתמודדות עם תחושת הבידוד החברתי. ברגע שהמתאמן מאמין יותר בעצמו וביכולות שלו – הוא מסוגל לשפר את היכולת שלו לפתור בעיות בחייו, ומשפר את היכולת שלו להתמודד עם קשיים בכל תחומי החיים.  

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...