Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בעל עסק? ככה תוכל לעבד ולנתח את הנתונים מהכרטיס המגנטי

בעל עסק? ככה תוכל לעבד ולנתח את הנתונים מהכרטיס המגנטי
קרדיט לתמונה: shutterstock

בתחילת עידן במחשבים, בראשית שנות השמונים, כאשר כלי הקליטה המרכזי היה כרטיס מנוקב, קורא כרטיסים הוגדר ככזה שעוסק בקריאה של כרטיס. בראשית שנות השמונים, כאשר עברו מכרטיס מנוקב אל דיסקט, התפוגג קורא הכרטיס מחדר המחשב.

בעל עסק? ככה תוכל לעבד ולנתח את הנתונים מהכרטיס המגנטי
קרדיט לתמונה: shutterstock

מה נכלל בתוך קורא כרטיסים?

בראשית המאה העשרים ואחת, קורא כרטיסים עשוי להיות כלי אלקטרוני קומפקטי לקריאת אינפורמציה הנצברת בכרטיס חכם או בכרטיס זיכרון. קורא כרטיסים בצירוף כרטיס זיכרון עושים שימוש כמענה נייד לנשיאה של אינפורמציה ממוחשבת מיטבית. ההתקן בדרך כלל עושה שימוש בחיבור יו אס בי בשביל חיבורו למחשב. קורא כרטיסים חכם בחיבור על ידי PCMCIA תקני וכולל בתוכו יכולת ביצוע נהדרת בגישה אל מערכות של אינפורמציה. קורא כרטיסים חכם בחיבור של יו אס בי הוא האידיאלי בשל הצורך לנגישות עבור תחנת עבודה והוא עשוי להיות נינוח לעשיית שימוש וכן להתקנה בלי כל צורך באינפורמציה טכנית. עושים בו במציאות של היום שימוש עבור הרבה אפליקציות בתחום של מסחר אלקטרוני באינטרנט וכן בתחום של בנקאות. קורא כרטיסים חכם בחיבור סריאלי יעמוד בכל דרישה של מיקרוסופט וכן בדרישה של תקני EMW. קורא כרטיסים חכם בסינרגיה של קורא טביעת אצבע עבור זיהוי עושים בו שימוש אל מול כרטיס חכם באמצעות טביעת אצבע אשר נמצאת עם ממשק של USB או של PARALLEL.

מה היא למעשה המהות של כרטיס מגנטי?

כרטיס מגנטי הינו כרטיס מפלסטיק, אשר יכול לאפסן על גביו פרמטרים על פני הפס המגנטי שקיים עליו. הפס המגנטי טומן בחובו מאגר של אותיות וספרות ויש בנמצא שתי קבוצות מרכזיות – פס מגנטי LOCO – כרטיס מגנטי בטיב ירוד, לעומת פס מגנטי HICO – כרטיס מגנטי בטיב נפלא. הפער אשר מבחינים בין כרטיס מגנטיLOCO לבין HICO הינו בגוון. הגוון של כרטיס מגנטי בטיב נפלא הוא שחור. הכרטיס המגנטי בטיב ירוד הוא בגוון חום כהה, כרטיסי ה- HICO יותר שרידים ובשל כך הם עשויים להוות ככרטיס אשראי שבו הנכם עושים שימוש בדרך כלל. יתרה מזאת, תחילת קריאה כרטיס מגנטי  אשר קיים בתוך כרטיס מגנטי, אפשר להבחין בתוכן של פס מגנטי באמצעות חיבור של קורא כרטיסים מגנטי אל למחשב שלכם. בסיום העברה של קורא כרטיסים מגנטי, התוכן שלו יוצג בטופס. קיימים קוראים עם היתכנות של קריאת שלושת הנתיבים, אבל בדרך כלל אין דרישה לזה. לשם סליקה של כרטיס אשראי במדינת ישראל די לקרוא רק את ערוץ שני. למעט קורא כרטיס אשראי קל קיימים אף קוראי כרטיסים נגד ונדליים וכן קוראי כרטיס אשראי בהחדרה קיימים לרוב באזור חיצוני כגון כספומט.

מה הם הסוגים השונים של קורא כרטיסים?

  • קורא כרטיסים אוניברסלי – קורא מזן חדש והוא יכול לקרוא פרמטרים מכל מיני זנים של כרטיסים של עד כעשרים כרטיסים מכל מי זנים. לא נדרש להעביר אותו, כי אם לקרב או לשים אותו.
  • קורא כרטיסים מגנטי – קורא מהזן בעבר, אשר עשוי לקרוא את הפרמטרים שעל גבי הפס המגנטי אשר בכרטיס כשמעבירים אותו באופן ידני.

מדוע יש לעשות בו שימוש?

קורא כרטיסים הינו כלי חיוני עבור כל חברה אשר רוצה לפעול במלוא האפקטיביות ובצורה מושכלת ורוצה ללקט, לנתח ולעבד פרמטרים אשר אקטואליים לו ועושים שימוש בכרטיס אשר הוענק בידם. מרבית החברות אשר קיימות כיום נדרשות לכדי הקיימות שלו, על מנת להתחבר לקהל היעד שלהן ולבצע עמו אינטראקציה שוטפת ובקרה אחרי קניות והטבות אשר הוא עשוי לקבל.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...