Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גם כלבים סובלים מקור: כך תכינו את הכלב שלכם לעונה הגשומה

גם כלבים סובלים מקור: כך תכינו את הכלב שלכם לעונה הגשומה
Credit: shutterstock

אמנם הם מצוידים בפרווה ושמחים לצאת לטיול גם כשיורד מבול, אך גם הכלבים שמכורים לחורף, זקוקים לקצת סיוע כדי לעבור את העונה הגשומה בשלום וללא מחלות 

כל עונה מביאה עימה סיכונים אופייניים ובדיוק כמו שהקיץ מעמיד את ידידנו הטוב ביותר בסכנת התייבשות או מכת חום לצורך העניין, כך גם החורף מביא עימו שלל סיכונים שיש להיערך אליהם מראש. אז מה הם הדברים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם בעונה הגשומה וכיצד תשמרו על בריאות הכלב שלכם בזמן שאתם ממתינים בכיליון עיניים לאביב? כל התשובות לכל השאלות בכתבה שלפניכם.

גם כלבים סובלים מקור: כך תכינו את הכלב שלכם לעונה הגשומה
Credit: shutterstock

מי אמר שחייבים להסתפר בחורף?

כיוון שהפרווה מגנה על הכלב מהאקלים הקר, מומלץ להימנע מתספורות כל עוד הטמפרטורות נמוכות. תחת זאת יש להקפיד להבריש את הפרווה בתדירות גבוהה יחסית ולהמתין עם התספורת לחודשי האביב. כמו כן מומלץ מאוד לנסות להימנע מהרטבה של הפרווה. אם אין ברירה אלא לצאת לטיול בגשם שוטף, הקפידו לייבש את הפרווה היטב ברגע מתאפשר לכם. 

שימו לב – אם יש לכם כלב קטן עם פרווה קצרה שמתחיל לרעוד ברגע שהוא יוצא מהבית, טוב תעשו אם תרכשו עבורו סוודר נעים שיגן עליו מהקור. בהקשר זה נציין שגם כלב שנוהג למהר לחזור הביתה מיד לאחר עשיית הצרכים, ככול הנראה סובל מאוד מקור.

לוקיישן, לוקיישן לוקיישן

אם הכלב שלכם נוהג ללון במלונה מחוץ לבית, הקפידו למקם את המלונה מעל משטח מבודד שיפריד בינה לבין האדמה. כמו כן מומלץ לוודא שהמלונה לא ממוקמת בנקודה שבה היא חשופה לרוחות ולגשמים. בנוסף נמליץ לכם להניח שמיכה מבודדת בתוך המלונה לוודא שהכלב יכול לעמוד ולהסתובב בתוך המלונה בחופשיות.

אם הכלב ישן בתוך הבית, יש להקפיד שהמיטה שלו לא ממוקמת מתחת למזגן או בצמוד לגופי החימום השונים. יש להבין כי גם כלבים עשויים לסבול מהתייבשות וששהייה ממושכת מתחת למזגן עלולה להאיץ את איבוד הנוזלים במהלך החורף. 

רעמים וברקים בליל חורף קר (לא נשמעים לכולנו אותו הדבר)

רוב הכלבים לא מחבבים במיוחד רעמים וברקים וזאת בלשון המעטה כמובן. לכן בזמן שמשתוללת בחוץ סופה עם שלל רעמים וברקים, הקפידו להשאיר את הכלב בבית. זאת כיוון שהחרדה והפניקה עלולות להוביל לכך שהכלב יברח וכן יתכן שיפגע בעצמו במסגרת ניסיון בריחה. אם הכלב שלכם חרדתי במיוחד וברור לכם שהרעמים מסבים לו סבל רב, התייעצו עם הווטרינר שלכם בנוגע לאפשרות של מרשם לתרופות הרגעה לכלבים. 

נכון להיום ישנם לא מעט וטרינרים בתל אביב שישמחו לסייע לכם להקל על הסבל של הכלב שלכם בזמן החורף, לרבות וטרינרים שיוכלו להפנות אתכם למאלפים המתמחים בהפחתת חרדות בכלבים. 

מזון וחיסונים מתאימים 

מומלץ גם כן להתייעץ עם וטרינר בתל אביב בנוגע לתזונה המתאימה לעונה הגשומה, שתאפשר לכלב לשמור על רקמת השומן הנחוצה לו לשמירה על חום הגוף. בנוסף יש להקפיד על שגרת החיסונים הקבועה ולשקול אפשרות של תוספת חיסון נגד שפעת לכלבים. 

לסיום נציין כי במהלך החורף חשוב להגביר ערנות ולנסות לשים לב לכל התנהגות חשודה שיש בה כדי להדליק נורה אדומה. הכוונה היא לאפאטיות, חולשה ניכרת ללא הסבר ברור, רעידות, פרכוסים, התמוטטות, עילפון והתנהגות תוקפנית מהרגיל או מופנמת מהרגיל.  

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...