Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ההבדל בין השתלות שיניים בשיטת ALL ON 6 ל-All on 4

ההבדל בין השתלות שיניים בשיטת ALL ON 6 ל-All on 4
קרדיט PIXABAY

אחת השיטות הטיפוליות המובילות בתחום השתלות השיניים היא שיטת העמסת שתלים מיידית. השתלות שיניים בעיקרן מיועדות לספק מענה ארוך טווח וקבוע למטופלים הסובלים משיניים חסרות, או למטופלים בעלי שיניים חלשות, פגועות וחולות, אשר אינן מתפקדות.

השיטה הבסיסית נשענת על שימוש בשתלים דנטליים, הם שתלי טיטניום זעירים, אשר מוברגים בעדינות אל עומק עצם החניכיים, מתמזגים בה ומהווים את הבסיס לכתר- מחומרים באיכות גבוהה המדמים שיניים טבעיות, במראה, בתפקוד ובעמידות.

קרדיט PIXABAY

השתלות שיניים כרוכות בתהליך ארוך, עתיר ברגישויות, תקופת החלמה בין שלב לשלב ותלות במצב צפיפות העצם בחניכיים, לקביעת היתכנות ההשתלה, כמו גם להצלחתה ולעמידות השתלים לאורך זמן.

העמסת שתלים מיידית מתבצעת בשיטות  4 ALL ON ובשיטת 6 ALL ON , שתי שיטות שמקטינות את כמות השתלים המוחדרים לעצם, מתבססות על עצמות הלסת והלחי החזקות יותר, ויוצרות גשר עליו מולבשים בקלות כל השיניים החסרות.

מה ההבדל בין שתי השיטות?

השתלת שיניים בשיטת 4 ALL ON מאפשרת שימוש בארבעה שתלים בלבד, על גבי הלסת העליונה או הלסת התחתונה. השתלים בהם נעשה שימוש בשיטה הם שתלים ארוכים יותר, אשר נטמעים ומתמזגים היטב בעצמות הלסת, שהם חזקים וצפופים יותר מעצמות החניכיים, כאשר שתלים אלו מהווים בסיס להנחת גשר עליו ניתן יהיה להעמיס את כלל השתלים הנדרשים למטופל.

העמסת השתלים בשיטה זו מתאימה למטופלים בעלי צפיפות עצם נמוכה בחניכיים, מקצרת באופן מהותי את זמן הטיפול- בשל ההעמסה המיידית ללא צורך בזמן המתנה, החלמה ושיקום בין השלבים.

השתלת שיניים בשיטת 6 ALL ON  היא זהה בבסיסה לשיטת 4 ALL ON , אולם מיועדת למבנה לסת אשר מאפשר החדרת כמות גדולה יותר של שתלים, ובמסגרתה מושתלים בעצמות הלסת שישה שתלים המהווים בסיס חזק יותר, על פני ארבעה.

חשוב לדעת כי בשתי השיטות מדובר בכמות השתלים ללסת- עליונה או תחתונה, וכי במקרים בהם נדרשת השתלת שיניים בכל הפה יהיה צורך לבצע את ההשתלה בשתי הלסתות. שישה שתלים היא כמות השתלים המרבית עליה ניתן להעמיס שתלים, ובמרבית המקרים אין צורך בכמות שתלים מעבר לשישה האמורים.

למי מיועדות שיטות אול און 4 ואול און 6?

השתלות שיניים בשתי השיטות האמורות, מתאימות למטופלים בעלי צפיפות עצם נמוכה בחניכיים, אשר לצורך ההשתלה נדרשות מהם פעולות כירורגיות מורכבות מקדימות, דוגמת השתלת עצם ו/או הרמת סינוס.

השיטה מיועדת גם למטופלים בעלי חרדות, אשר סובלים מחרדה דנטלית, ומבקשים לרכז את הטיפולים, לצמצם את כמות המפגשים הטיפוליים וזמן השהייה על כיסא המטופלים, וכן את זמן תהליך הטיפול הכללי שעשוי לארוך למעלה משנה.

כיצד ניתן לבחור בין השיטות?

מטופלים אשר מיועדים להשתלת שיניים בשיטת העמסת שתלים מיידית, תוהים כיצד יוכלו לבחור בין השתלת שיניים בשיטת 4 ALL ON  להשתלה בשיטת  6 ALL ON , ומהם היתרונות של שישה שתלים על פני ארבעה שתלים. החלטה זו מתבצעת על ידי המטופל בהמלצת הרופא, ונשענת על צילומי T.C מתקדמים, תוך סריקה של חלל הפה, מבנה הלסת וצפיפות העצם בלסת. מרפאות שיניים המחזיקות בטכנולוגיות המתקדמות גם יספקו הדמיה תלת ממדית למראה ויזואלי וניתוח שתי האפשרויות, בטרם הצגת ההמלצה למטופל. ייתכנו מקרים בהם הרופא ימליץ על שימוש בשישה שתלים, גם כאשר ההדמיה תציג תוצאות העמסה והשתלה טובות באמצעות ארבעה שלים, וזאת לצורך הפחתת העומס על השתלים.

שתי השיטות הן שיטות מתקדמות בעלות אחוזי הצלחה גבוהים, אשר דורשים מיומנות כירורגית גבוהה של הרופא המטפל.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...