Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החזון של קעטבי: תעבורה כבדה מחוץ ליישוב, הגברת השימוש באופניים ושדרוג תחבורה ציבורית בתוך היישוב

החזון של קעטבי: תעבורה כבדה מחוץ ליישוב, הגברת השימוש באופניים ושדרוג תחבורה ציבורית בתוך היישוב
קרדיט: יח"צ קונספט.

המועמד הוותיק לראשות מועצת פרדס חנה כרכור, יואב קעטבי, הציג את התכנית שלו לשדרוג התחבורה ביישוב. קעטבי: "היישוב זקוק להשקעה נרחבת, אני אדאג לתקציבים".

היישוב פרדס חנה כרכור סובל כבר תקופה ארוכה מבעיות תחבורה שונות ובראשם בטיחות לקויה המסכנת חיי אדם ב'דרך הים', עומסים כבדים בציר 'דרך הנדיב', בעיות חנייה בשכונות החדשות ובתחנת הרכבת, תחבורה ציבורית שלא נותנת מענה הולם לצרכי התושבים ושימוש נמוך באופניים. כדי לשפר את הבעיות הללו ואחרות עמלו יואב קעטבי ותא"ל דורון קדמיאל יחד עם אנשי מקצוע על בניית תכנית המתמקדת בנושאי תחבורה, נושא עליו הם מתכוונים לשים דגש במהלך הקדנציה הקרובה לאחר שקעטבי ייבחר לעמוד בראש המועצה.

במסגרת התכנית אותה הציג קעטבי השבוע, יש כוונה לקדם את הקמתם של הכיכרות בצמתים המסוכנים שעל ציר 'דרך הים' כפתרון חלופי שעלותו כ-15 מיליון שקלים (מחציתם בכיכר המרכזית רבי עקיבא-רחוב האורנים) עד אשר יורחב הציר לשני נתיבים לכל כיוון. קעטבי כבר החל להפעיל לחצים כבדים כדי לקדם את הנושא ולדאוג לכיסוי הוצאות המועצה בפרויקט בשיעור של כ-20% מהעלות הכוללת.

ציר נוסף הסובל מעומס ומסכן חיי אדם הוא 'ציר הנדיב' שבו חוצים הרכבים שנוסעים מכביש 6 צפונה את היישוב וגורמים לעומסים. הפתרון הוא כביש עוקף ממזרח שיהיה מקביל לכביש 652 מה שידלל את תנועת הרכבים, בעיקר רכבים כבדים ויפחית את זיהום האוויר ביישוב.

נושא נוסף שיזכה לשדרוג הוא נושא החנייה. כיום סובלים תושבי היישוב בכלל ותושבי שכונות 'נווה פרדסים' ו'חלומות כרכור' בפרט ממחסור חמור בחניות בשכונות כמו גם באזור תחנת הרכבת. הפתרון היצירתי של קעטבי כולל שלושה חלקים- הקמת מגרשי חנייה על שטחים ציבוריים ואפילו הפקעה והכשרה זמנית של מגרשים פרטיים שאינם בשימוש לצד שדרוג מערך התחבורה הציבורית ביישוב שכיום לא נותן מענה הולם ולכן נאלצים התושבים להחזיק שני רכבים. אחד הפתרונות המוצעים בתכנית היא הפעלת שירות שאטלים מהשכונות לרכבת בעלות מסובסדת של נסיעה בתחבורה ציבורית. פתרון שלישי כולל השקעה והטמעה של נושא רכיבה על אופניים. "מבחינה טופוגרפית היישוב שלנו מאוד מתאים להרחבת השימוש באופניים. כיום אין תשתית של שבילי אופניים והנושא לא הוטמע מעולם בקרב הילדים ובני הנוער והמבוגרים" אמר השבוע קעטבי והוסיף: "נרחיב את תכניות ההסברה לעידוד הרכיבה במוסדות החינוך, נקים מתקני אופניים לתלמידים בבתי הספר, בתחנת הרכבת ובמרכזי היישוב ונעודד את השימוש בהן".

קעטבי, כידוע, הינו איש עסקים וותיק ובעל ניסיון ארוך שנים בגיוס כספים ובסביבתו אמרו השבוע כי ינצל את ניסיונו לקידום התכנית וכבר העלה את הנושאים הנ"ל לאנשי המקצוע במשרד התחבורה שאת חלקם כבר תקצבו ואת היתר ידאג קעטבי לקדם ולהביא לידי מימוש וביצוע.

החזון של קעטבי
קרדיט: יח"צ קונספט.
עוד כתבות שיעניינו אותך
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
בתערוכת התיירות הבינלאומית: הרצליה יוצאת בקמפיין חדש וקוראת לנו לבוא לגלות את האוצר שלה
תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024, שנפתחה הבוקר בתל אביב, מציינת...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חול המועד פסח בנמל קיסריה: בואו ליהנות משלל אטרקציות לכל המשפחה 27-24/4/2024 בין השעות 11:00 עד 15:00
בחג הפסח מזמינה החברה לפיתוח קיסריה את הקהל הרחב ליהנות...
איך למנוע פסילה מנהלית של הרישיון?
רישיון נהיגה הוא משאב יקר ערך עבור כל מי שברשותו...