Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המדריך המלא לאוויר נקי

המדריך המלא לאוויר נקי

האם בטוח לנשום את האוויר סביבנו? יגאל טויסטר, מנכ"ל 'איירקונטרול – מערכות סינון אוויר', מסביר לנו איך שומרים על אוויר נקי בעידן המודרני. 

העידן המודרני מלא סכנות ואיומים כמוהם עוד לא הכרנו. שינויי אקלים, מגפות בינלאומיות קטלניות, זיהום אוויר ואסונות טבע פוגעים בכל מדינות העולם ללא אבחנה.

ממשלות רבות השכילו להעביר חוקים המגבילים פליטה של חומרים כגון פחמן דו- חמצני לאוויר. המטרה של חוקים אלה היא לשמור על האוויר סביבנו נקי מזיהומים מסוכנים. חוקים אלה מחייבים מפעלים מזהמים להתקין מערכות סינון אוויר משוכללות במפעליהם כדי לעמוד בדרישות החוק.

המדריך המלא לאוויר נקי

מערכות סינון אוויר – הכרח חוקי. וגם משתלם

אם אתם בעלי מפעל תעשיה, אתר בנייה או מרכז מסחרי סגור, חשוב מאוד שתתייעצו עם מומחים לזיהום אוויר. ייעוץ עם מומחים יעזור לכם לשמור על תקנות החוק, בריאות העובדים שלכם, איכות הסביבה – וגם על השם הטוב של המפעל שלכם.

על פי יגאל טויסטר, מנכ"ל איירקונטרול- מערכות סינון אוויר, תקנות איכות הסביבה מגנות הן על הציבור מפני זיהום האוויר של המפעלים, והן על מפעלים מפני זעם ציבורי. "תראו מה קורה עם מיכלי האמוניה בחיפה" הוא אומר "הם פולטים חומרים מזהמים לאוויר ובעקבות כך ישנה מחאת תושבים הקוראת לסגור אותם לאלתר. העובדה שאנשים מפחדים מהזיהום שהם יוצרים פוגעת בהם כלכלית הרבה יותר מכל הוצאה שהם ייאלצו להוציא על מערכות למניעת זיהומים". 

חברת איירקונטרול בבעלות טויסטר פיתחה שלושה שלבים בטיפול בפרויקטים המערבים פליטת חומרים מזהמים: תכנון, ביצוע וליווי.

1. תורידו את המספריים ובואו נדבר על זה – שלב התכנון

השלב הראשון הוא שלב הקדם לפני תחילת הפרויקט, והוא קריטי במניעת זיהום אוויר. בשלב זה, יושבים המומחים יחד עם בעלי החברה ובונים תוכנית פעולה למניעת זיהום אוויר. שלב זה מתקיים תוך כדי תכנון הפרויקט ומטרתו לתכנן את הפרויקט כך שזיהום האוויר יצומצם ככל הניתן. 

"הבעיה שלנו היא שחברות רבות מגיעות אלינו לאחר שהם כבר התחילו את הפרויקט שלהם" נאנח טויסטר. "לרוב הם מגיעים בגלל תלונות של עובדים, לקוחות, עוברי אורח או רגולציה ממשלתית. נכון שעדיין אפשר למנוע זיהומים בשלב זה, אולם לרוב זה יהיה מסורבל ויקר יותר מאשר אם הפרויקט כולו היה מתוכנן בשיתוף עם המומחים שלנו".

2. התקנת מערכות מתאימות

לאחר התכנון, מגיע שלב הביצוע. "חשוב להשתמש במערכות איכותיות היכולות לסנן גם חלקיקים זעירים בגודל 0.1 מיקרון" אומר טויסטר. "חלקיקים קטנים אלה מסוכנים לבריאות כיוון שהם אינם שוקעים באדמה, ועלולים להיתקע בריאות של אנשים ולגרום להם לקשיי נשימה".

התקנת מערכות סינון צריכה להיעשות תוך לקיחה בחשבון של שלל מרכיבים כגון כיווני רוח, סוג החומר המזהם הנפלט ושיקולים כלכליים של הבעלים.

3. ליווי

התקנת מערכות בלא ליווי מספק עלולה אף היא לגרום לבעיות. "התקנת מערכת לסינון אוויר זה לא 'זבנג וגמרנו'. צריך לפקח ולבדוק שהמערכות מוצבות במקום הנכון גם תוך כדי שינויים בפרויקט, ושאין זיהום אוויר לאורך זמן" מדגיש טויסטר.

"חברת איירקונטרול מספקת ליווי מלא לאחר התקנת מערכות סינון אוויר, מתוך תפיסה הרואה בחברה לא רק כספקית מערכות סינון אלא גם כאחראית על האוויר הנקי לכל אורך הפרויקט".

לשדרג את מערכות סינון האוויר

טויסטר מבקש להוסיף כמה משפטים בעקבות משבר הקורונה. "החלפת מערכת סינון אוויר זו עבודה מורכבת וקשה, והיא נהיית עוד יותר קשה בקניונים ובמקומות בילוי המוניים כאשר העבודה נעשית תוך כדי מעבר של אנשים רבים וחיי מסחר רגילים".

משבר הקורונה סגר מקומות בילוי רבים ופותח פתח לתיקון תקלות, שדרוג מערכות וטיפול במזהמי ריח לא מזוהים. עפ"י יגאל, העבודה בצל משבר הקורונה תהיה מהירה וקלה יותר, ותגרור פגיעה קטנה יותר בעוברי אורח. "אם התשתיות שלכם לא בנויות לסנן אוויר אופטימלי או אם אתם סובלים מריחות לא נעימים בלתי מזוהים, אין זמן טוב יותר לתיקון תקלות מאשר עכשיו, כשהכל מושבת".

"זו הזדמנות פז לנצל את המצב כדי לשדרג את כל מערכות סינון האוויר שלכם. אל תפספסו אותה"

הכתבה נכתבה בשיתוף 'איירקונטרול- מערכות סינון אוויר'. למידע נוסף ניתן לגשת לאתר איירקונטרול בכתובת https://aircontrol.co.il/

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...