Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המדריך המלא – סוגי בריכות שחיה ביתיות

המדריך המלא – סוגי בריכות שחיה ביתיות
קרדיט לצילום – ערן לוינסון אדריכל ומעצב גינות

ניתן לומר שבית קרקע עם גינה ללא בריכה הוא פספוס גדול, במיוחד אם יש לכם את השטח המתאים להתקין בריכת שחייה. אך גם אם אין לכם די מקום, תמיד ניתן למצוא אלטרנטיבה ולפנות מקום לבריכה חלומית. בשוק קיימים סוגים רבים ושונים של בריכות שחייה, ולכן הבאנו בפניכם את כל האופציות הקיימות, נותר לכם רק לבחור.

לפני שנתחיל עם פירוט האופציות, נציין כי הקמת בריכת שחייה מכל סוג חייבת התערבות של גורם מקצועי עם טאצ' תכנוני ועיצובי, על מנת לשלב את הבריכה בסינרגיה מושלמת עם יתר האלמנטים סביב. בעל המקצוע המומלץ ביותר הוא אדריכל נוף המומחה לעיצוב גינה עם בריכה שיוכל לתכנן, לבצע ולהגיע לתוצאה מושלמת.

המדריך המלא – סוגי בריכות שחיה ביתיות
קרדיט לצילום – ערן לוינסון אדריכל ומעצב גינות

סוגי בריכות נפוצות בישראל לגינות פרטיות

בריכות אינטקס

בריכות אינטקס מוכרות בתור בריכות זולות, פשוטות וקלות מאוד להתקנה. את הבריכות תוכלו למצוא במנעד רחב של גדלים וצורות ולהתקינן באופן עצמאי בביתכם. היתרון הבולט בבריכות אינטקס שניתן להתקין אותן באופן עצמאי ולדאוג לתחזוקתן השוטפת, וכאשר מגיע החורף ניתן לקפל אותן ולאחסן במחסן עד לקיץ הבא. כיום ניתן למצוא מגוון אביזרים לשמירה על טיב המים בבריכה, כמו מסנן חשמלי, שואבי לניקוי הבריכה, סולם לעליה לבריכה ועוד.

בריכות פיברגלס

בריכת פיברגלס נחשבת לדגם משופר יותר ביחס לבריכות אינטקס, מכיוון שהן סוג של בריכות יצוקות שניתן להניח אותן על פני הקרקע, או מתחת לפני הקרקע באמצעות חפירה מקומית. הבריכה נחשבת לעמידה יחסית, משום ששולי והדפנות שלה מיוצרים בעובי גדול יחסי לעומת גוף הבריכה. פרמטרים אלה מקנים לבריכה חוזק יחסי. אולם, מלבד היתרונות הגדולים של הבריכה כמו עלויות נמוכות, קלות התקנה וכו', בריכות אלה מחייבות איזון בין כמות המים המצויה בבריכה וללחץ הנגדי שמופעל על הבריכה מבחוץ , ובמקרים של ריקון והוצאת מים מהבריכה – יכולים להיווצר עיוותים וסדקים, כמו כן בריכות הפיברגלס מיוצרות בפס יצור המוני, ולכן הן מגיעות בגדלים וצורות סטנדרטיים שאינם ניתנים לשינוי.

בריכות מתועשות

בריכות מתועשות הפכו לפופולריות מאוד בישראל, וזאת בזכות עלות ההקמה הנמוכה והמהירה שלהן. תהליך ההקמה אורך כמה ימים ספורים וניתן להתקין אותן בתוך האדמה או על פני הקרקע. בריכות אלה מגיעות במגוון רב של צורות, צבעים וחיפויים לבחירה – על פי רצון הלקוח והשטח העומד לרשותו. בריכות מתועשות מחופות ב PVC המגן על פלטות הבריכה מפני מזג האוויר החם ומתנודות הקרקע, כך שתוכלו לקבל בריכה יציבה ועמידה למשך שנים רבות. כמו כן, תחזוקת הבריכה דומה לבריכות אחרות ואינה דורשת עבודה מורכבת.

בריכות בטון שקועה

בריכות בטון הן היוקרתיות ביותר בקטגוריית הבריכות ונחשבות לחזקות, עמידות ואיכותיות המחזיקות למשך שנים רבות. את בריכת הבטון חופרים באדמה ויוצקים בטון הנחשב לחומר החזק ביותר. מלבד החוזק והעמידות של הבריכה, ניתן לבנות אותה בכל צורה או דקורציה רצויה, ללא כל מגבלה, כיוון שמייצרים אותה על ידי בטון לרוב היא לא מגיעה מוכנה כמו ביתר האפשרויות. מצד שני , החסרונות העיקריים של בריכות בטון הם העלות היקרה ביחס לאלטרנטיבות האחרות, זמן ההקמה שלה ארוך . (אגב, מומלץ לבצע את ההקמה של בריכות אלו כבר בשלב בניית הבית).

 בריכות בטון במראה טבעי

אופציה נוספת בקטגוריית בריכות בטון היא לבנות בריכת בטון במראה טבעי הנראה כמעיין טבעי בטבע. בריכות אלה לרוב מכילות מסלעות, אבנים, מפלי מים, צמחיה ירוקה בתוך הבריכה ומראה מיוחד מאוד . עלות ההקמה של בריכה מסוג זה תהיה יקרה יותר ביחס לאופציות אחרות, כיוון שיש צורך לשלב אלמנטים רבים ויקרים כמו צמחי מים, מסנני ניקוי, שואבי לכלוך ועוד. אך מבין כולן, נראה כי בריכת בטון במראה טבעי היא המיוחדת מכולם ומקנה מראה של טבע פתוח.

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות 054-5228882
[email protected]

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...