Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסכנות שטמונות דווקא בבית הפרטי שלנו ואיך להימנע מהן?

הסכנות שטמונות דווקא בבית הפרטי שלנו ואיך להימנע מהן?
קרדיט pexels

בדרך כלל אנו תופשים את המרחב הביתי שלנו כמבצרנו, המקום הבטוח ביותר אליו אנו חוזרים בסוף היום. אך, לעיתים, דווקא בין ארבעת קירות אלה טמונות סכנות שונות. החל מהחלקה באמבט וכלה בהתחשמלות. עבור הילדים הסקרנים שלנו, מצפות בבית סכנות נוספות. אלה הדברים שחשוב להיזהר מהם וניתן למנוע אותם עם מספר פתרונות קלים ומעשיים.

הסכנות שטמונות דווקא בבית הפרטי שלנו ואיך להימנע מהן?
קרדיט pexels

זהירות מדרגות

נפילה במדרגות היא אחת מהתאונות הנפוצות ביותר שמתרחשת הן בתוך הבית בקוטג' או פנטהאוז בני שני קומות ויותר. ההחלקה מתרחשת בדרך כלל כאשר נושאים חפצים נוספים בידיים ולא אוחזים במעקה או כאשר המדרגות רטובות לאחר ניקיון וחלקות מדי.

קיימות שלוש דרכים עיקריות להימנע מנפילה במדרגות. הראשונה: ודאו כי אתם אוחזים במעקה המדרגות בכל פעם שאתם עולים או יורדים. אם אתם אוחזים בחפצים נוספים מומלץ לאחוז בהם ביד אחת בלבד. אם לא קיים מעקה – התקינו אותו. הדרך השנייה היא הימנעות מירידה במדרגות לאחר ניקוין. כאשר הן עדיין רטובות קיימת סכנה גבוהה יותר להחלקה. הדרך השלישית היא באמצעות הוספת סרטי הגנה נגד החלקה (אנטי-סליפ). מדובר בהוצאה נמוכה שיכולה למנוע פגיעה רצינית.

זהירות חשמל

הסכנה הבאה בבית היא סכנת התחשמלות. מבוגרים לעתים מנסים להכניס תקעים של מכשירי חשמל לשקע כאשר הידיים עדיין רטובות, כמו בעת חיבור טוסטר לחשמל לאחר שטיפת כלים. המים יכולים לגרום לסכנת התחשמלות או לקצר. בנוסף, אם יש ילדים קטנים בבית העשויים להסתקרן מה יש בתוך השקע הם עשויים להכניס לתוכו חלקי מתכת או אף את אצבעותיהם. הדבר גורם לסגירת מעגל חשמלי ולהתחשמלות.

על מנת למנוע סכנה זו חשוב לכסות את שקעי החשמל באמצעות מתקן פלסטיק מיוחד שעולה מספר שקלים בודדים. כמו כן יש להימנע מחיבור מכשירי חשמל לשקע כאשר הידיים רטובות. הסכנה גדולה אף יותר אם אתם נוגעים בשקעים יחפים. רצוי לנעול נעליים עם חומר מבודד (כפכפי גומי או פלסטיק) על מנת להפחית את סכנת ההתחשמלות וכמובן, אין לנקות את סביבת השקע עם מטלית רטובה.

סכנת החלקה באמבט

אזור נוסף שבו מתרחשות תאונות רבות בבית הוא האמבט. בדרך כלל לפני או אחרי המקלחת, כאשר נכנסים לאמבט הרצפה רטובה ועשויה גם לכלול שאריות של סבון או שמפו. לכן, כדאי להתקין גם באמבט ובמקלחון משטחים המונעים החלקה.

בנוסף, הרצפה הצמודה לאמבט עשויה להיות רטובה ולגרום להחלקה של האדם שהתקלח או אדם אחר שנכנס לאמבטיה מיד לאחר מכן. לכן, חשוב לוודא כי הרצפה יבשה לחלוטין באמצעות שטיחוני אמבט עבים וכן לנקות באמצעות סחבה את שאריות המים.

הבריכה הביתית: סכנת טביעה

למרבה הצער, בשנים האחרונות שמענו לא אחת על מקרים של טביעת ילדים קטנים ששהו בבריכה ללא השגחה בבריכה הביתית או שנפלו לתוכה בשגגה. על מנת להמנע מכך חשוב לשים לב לאורך כל היום היכן נמצאים הקטנטנים שלנו ולהגן על הבריכה עם גדר גבוהה שלא יוכלו להגיע אליה מבלי משים.

אם הם שוחים בבריכה בהשגחה שלכם, חשוב שלא להסיר מהם את העיניים בזמן שאתם שקועים בספר או בגלישה בטלפון הנייד. רצוי גם לוודא כי יש גלגל הצלה בטווח קרוב או במצופים, גם אם הם לומדים כרגע לשחות ומתאמנים להנאתם.

זהירות: ארונות וחפצים כבדים

סכנה נוספת טמונה דווקא בארונות הבית. אם לא מדובר בארונות המורכבים על הקיר יש סכנת נפילה של הארון או ספריית הספרים אם נשענים עליהם. פעמים רבות, ילדים קטנים מטפסים על המדפים על מנת להגיע לצעצוע הממוקם בהם או מתוך שובבות. כיצד להימנע מכך? ודאו כי כל הארונות מוצמדים היטב לקיר ואינם מתנדנדים. בנוסף, בדקו את המדפים וגלו אם יש מדף רופף שעשוי להוות סכנה. חפצים כבדים מומלץ לאחסן בארונות הרחק מהישג ידם של הילדים.

ביטוח תאונות – לכל צרה שלא תבוא

לסיכום, אלה הן רק חלק מהסיטואציות בהן הבית עשוי להפוך להיות מסוכן עבורנו ועבור בני המשפחה. מלבד נקיטת פעולות מנע, מומלץ גם לרכוש פוליסת ביטוח תאונות שתסייע לכם בכיסוי ההוצאות הנלוות לשיקום וטיפול לאחר תאונה שהתרחשה בבית או מחוצה לו. ביטוח זה מכסה תאונות שאינן תאונות דרכים שנגרמו בשל כלי רכב. במידה והתרחש מקרה ביטוח כלשהו תוכלו לזכות לפיצוי מידי שיכול לעזור בתקופה שבה אינכם יכולים לעבוד ולטפל בילדים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...