Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפינה היומית – איך לבחור את המקלחון הנכון

הפינה היומית – איך לבחור את המקלחון הנכון
מקור freepik

בעולם הדינמי והתזזיתי של היום, אין פלא שאנשים מעדיפים רחצה איכותית ומהירה במקלחון. הבחירה בפינת הרחצה הניצבת בחלל חדר האמבט, אינה דבר של מה בכך ומכיוון שהשוק מציע שפע מקלחונים, חשוב לבחור נכון את האחד המתאים.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דגמי מקלחונים ופתרונות רחצה שונים. בין היתר ניתן למצוא אמבטיות, אמבטיונים, ג'קוזי ומקלחונים פינתיים מרובעים או עגולים.  שפע מקלחונים עם דלתות שקופות נפתחות, דלתות הזזה, הרמוניקה ועוד. ניתן למצוא גם מקלחונים עם מסגרת שחורה ועם דלתות מזכוכית כהה, מקלחונים עם דלתות בעיטורים והדפסים ככל העולה על הדמיון והסטייל העיצובי. 

הפינה היומית – איך לבחור את המקלחון הנכון
מקור freepik

כמובן שלדקורציה של המקלחון השפעה רבה על הבחירה אבל טרם הרכישה מומלץ לברר ולוודא כמה עניינים נוספים:

  • העדפות רחצה ושימוש – כאשר מוסיפים פתרונות רחצה לחדר האמבט חשוב להבין מי עומד לעשות בהם שימוש, האם מבוגרים בלבד, האם מדובר על חדר רחצה לילדים, או לבני הגיל השלישי… לא כל פתרון מתאים לכולם ולעיתים הוא עלול חלילה לסכן את המשתמשים. 
  • מידות – מידות חלל חדר הרחצה הן פונקציה קריטית בבחירה. מכיוון שיש פתרונות רחצה מגוונים, חשוב להבין האם יש מקום וצורך באמבטיה, האם נכון להוסיף מקלחון או אולי בכלל ניתן לשלב את שניהם… לאחר ההחלטה חשוב גם להבין איזה סוג מקלחון לבחור מבין שפע מקלחונים וסוגים:
  • מקלחון הזזה בעל דלת או דלתות הנעות על מסילה, אין צורך בהרבה מרווח מכיוון שהדלתות לא נפתחות לעומק החדר, לכן מקלחון זה מתאים לחדרי רחצה קטנים וצפופים. 
  • מקלחון פתיחה, דלתות המורכבות על צירים הנפתחות לפנים המקלחת או מחוץ לה, אינו מתאים לחללים קטנים מכיוון שצריך מרחב לפתיחת הדלת.
  • מקלחון חזיתי, הוא מקלחון חצי אינטגרלי המותקן בתוך נישה קיימת בין 3 קירות בנויים בתוספת דלת זכוכית, במקרה זה יש מקום ייעודי למקלחון וזה חוסך התלבטות.
  • מקלחון מרכזי, מקלחון אשר אינו נעזר בשום תמיכה מקירות החדר הייעודי, הוא עומד בפני עצמו ובדרך כלל מתאים לחללים גדולים אשר אינם חייבים לנצל את שטח קירות החדר על מנת לחסוך במקום.
  • מקלחון פינתי – פתרון אולטימטיבי לכל חדר רחצה, מקלחון התוחם שני קירות עם תוספת של קיר זכוכית ודלת בהתאמה לאופן הפתיחה והעיצוב הרצוי.

גם אם ברור איזה סוג מקלחון מתאים חייבים לערוך מדידות כדי להבין את המרחק של האזור המשופע, טווח פתיחת הדלתות וכד'. 

  • איכות – חשוב לבחור מקלחון של מותג אמין המייצר ומוכר מקלחונים איכותיים ללא פשרות, זה יבטיח שהמקלחון עומד בתקן הישראלי המחייב זכוכית מחוסמת או זכוכית רבודה, שהמסילות וצירי הדלת יציבים ועשויים מחומרים עמידים במיוחד ויקנה ביטחון שמדובר ברכישה בטיחותית לאורך זמן.
  • קלות תפעול וניקיון – בחירה במקלחון הנכון צריכה להתחשב גם ביכולת ונוחות הניקוי. על מנת לשמור על המקלחון יש צורך לטפל בו נכון, לוודא שלא יצטבר בו עובש וירוקת, לנקות היטב את הזגוגיות ואת צירי הדלת. חשוב להימנע מחומרי חיטוי וניקוי כימיים וחומצתיים, כגון מסירי אבנית ומלבינים למיניהם על בסיס אמוניה או חול, זאת מאחר שהם פוגמים בציפוי הניקל, בגומיות האיטום ובזכוכית. את דלתות הזכוכית אסור לנקות באביזרים היוצרים שריטות כגון סקוטש, ברזלית, צמר פלדה וכד' כל הניקוי במטלית רכה בלבד.
עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...