Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השתלות שיניים בימי קורונה

השתלות שיניים בימי קורונה
קרדיט FREEPIK

עם פרוץ משבר הקורונה והטלת הסגר הראשון על הציבור הישראלי, נמנעו מן הציבור כל הטיפולים הרפואיים הלא הכרחיים, בניהם גם טיפולי שיניים, מלבד טיפולי חירום דחופים. לאחר שנתיים אל תוך המגפה, העולם ומדינת ישראל למדו לחיות לצדה, ויחד עם זאת למצוא את הכלים לשמור ולהגן על הגוף מפני הווירוס, כמו גם מפני נגיפים אחרים.

השתלת שיניים היא בין טיפולי השיניים המורכבים, אשר אינם דחופים בהווייתם, שכן אין מדובר במענה לכאב או למחלה נקודתית, כי אם מענה לבעיות של תפקוד הפה והשיניים, לעיסה ואכילה, וכן בעיות אסתטיות. מאחר ומדובר בטיפול מתמשך העשוי לארוך חודשים ארוכים, לא מומלץ לדחות את הקץ למועד לא ידוע, אולם מומלץ לבחור במרפאת שיניים מובילה, אשר לצד שיטות טיפול, טכנולוגיה ומקצועיות, מספקת גם הקפדה על הנחיות, סטריליות ושמירה על סביבת טיפול מעוקרת לטובת בריאות המטופלים.

קרדיט FREEPIK

כיצד נדע האם המרפאה מקפידה על הנחיות ומגנה על המטופלים מפני הדבקה בווירוס הקורונה?

תו ירוק/בדיקה שלילית- ככלל, תו ירוק אינו נדרש במעמד קבלה של טיפול רפואי, לרבות טיפולי שיניים. יחד עם זאת, ישנן מרפאות פרטיות שבוחרות לבקש את הללו, הן מצוות המרפאה והעובדים והן מן המטופלים.

מסיכות- בימים כתיקונם, רופאי השיניים המטפלים בלקוח, ומצויים בקירוב אליו, מקפידים על טיפול תוך עטיית מסכה, לשמירה על בריאות הלקוח ועל בראותם שלהם. בימות קורונה קיימת חשיבות לעטיית מסיכה, הן על ידי רופא השיניים המטפל, הן על ידי הצוות המסייע לו, לרבות צוות המנהלה של המרפאה. במרפאה בה הגנה מפני וירוס הקורונה היא חלק בלתי נפרד מן ההתנהלות, יקפידו על עטיית מסכה על הפנים כהלכה ובאופן תקני, גם בקרה המטופלים במרפאה, בחדר ההמתנה ועד לטיפול בפועל, כמו גם לגבי מבקרים, מלווים ואחרים.

עיקור וחיטוי- עיקור וחיטוי של כלים ומוצרים הם בבחינת פעולות נדרשות בכל עת, כאשר חשוב להקפיד על עיקור הכלים וסטריליזציה מלאה, באמצעות תנור עיקור ייחודי, המספק עיקור בחום גבוה לכלים מכל סוגי החומרים, כאשר פעולות העיקור מתבצעות בתדירות גבוהה, על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי הנחיות היצרן.

השתלת שיניים מתבצעת במרבית המקרים במספר שלבים, בניהם: עקירת השיניים הקיימות במידה וקיימות, החדרת שתל טיטניום זעיר אל עומק החניכיים ותקופת המתנה המיועדת להתמזגות השתל בפה, הלבשת כתרים זמניים למראה אסתטי, ובסיום התהליך הלבשה של כתרים קבועים על גבי השתלים. במקרים מסוימים נדרשים טיפולים ייחודיים אשר מעכבים אף יותר את משך הטיפול, דוגמת צורך בפעולות כירורגיות: הרמת סינוס, השתלת עצם.

ייתכנו השתלות שיניים בתהליך קצר ומהיר יותר, בשיטות העמסת שתלים תוך שימוש בעצמות הלחיים והלסת היציבות יותר.

השתלת שיניים היא טיפול מורכב, ארוך לעתים ויקר למדי, שאין לבחור ולבצע בקלות דעת. חשוב לבחור במרפאת שיניים מקצועית שזה הוא תחום התמותה, וכן שמספקת מגוון רחב של סוגי טיפול ואפשרויות, להתאמת טיפול מיטבי בהתאמה אישית לכל מטופל.

השתלות שיניים מתבססות על שיטות טיפוליות שונות, המביאות אחוזי הצלחה שונים, כאשר גם אורח החיים וההתנהלות של המטופל משפיעים על אחוזי ההצלחה האפשריים של הטיפול, דוגמת מטופל מושתל שיניים מעשן, כאשר העישון פוגם באיכות ובצפיפות העצם ומביא להיחלשות האחיזה של השתלים בחניכיים, ולשחיקה מוקדמת שלהם.

חשוב לבחור בשיטה הטיפולית המתאימה ביותר למטופל, שהיא גם זו שתבטיח אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, כמו גם ברופא שיניים מומחה בתחום השתלות שיניים, מנוסה ובעל שליטה בטכנולוגיות המובילות בתחום.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...