Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התושבים בכפר סבא כבר יודעים – הדברה ירוקה היא השיטה הבטוחה

התושבים בכפר סבא כבר יודעים – הדברה ירוקה היא השיטה הבטוחה
קרדיט pixabay

ההדברה הכימית ידועה כהדברה אשר מזיקה לסביבה בה היא מתבצעת, ועל כן ההדברה הירוקה הולכת ותופסת תאוצה, ובה בעת תופסת יותר ויותר את מקומה של ההדברה הכימית. אם כן, מאחר שמדובר בשיטת ההדברה שהולכת ומתפתחת מדי שנה, גם התושבים בכפר סבא כבר יודעים כי ההדברה הבטוחה היא ההדברה הירוקה!

התושבים בכפר סבא כבר יודעים - הדברה ירוקה היא השיטה הבטוחה
קרדיט pixabay

מה ההבדל בין הדברה ירוקה לבין הדברה כימית?

שני סוגי ההדברה החזקים והמרכזיים ביותר בימינו, הם ההדברה הכימית לצד ההדברה הירוקה, כאשר ההדברה הירוקה הולכת ותופסת גם את מקומה של ההדברה הכימית. אם כך, לפני שנבין את כל מה שצריך אודות ההדברה הירוקה, חשוב להתחיל מההבדלה בין הדברה כימית לבין הדברה ירוקה.

הדברה כימית מהי

ההדברה הכימית היא למעשה שיטת הדברה אשר פועלת, כפי שניתן להבין משמה, על בסיס של חומרי הדברה שמערבים כימיקלים. מאחר ששיטה זו מערבת את חומרי ההדברה הכימיים, היא אינה פוגעת רק במזיק המהווה מטרד, אלא בכל הסביבה והאזור המודבר.

ומהי הדברה ירוקה?

ובכן ההדברה הירוקה היא הדברה אשר פועלת על עקרונות אקולוגיים וידידותיים לסביבה, או כפי שנהוג לקרוא להם – " עקרונות ירוקים". עקרונות אלו כמובן אינם מערבים כימיקלים כלל, אלאל פועלים על בסיסי של עקרונות טבעיים בלבד ואף חומרי הדברה טבעיים. בכך, ההדברה ממוקדת יותר ובטוחה הרבה יותר, הן לסביבה והן לבני האדם.

הדברה ירוקה בכפר סבא – איך זה קורה?

ובכן תהליך הדברה בכפר סבא, בין אם מדובר על הדברה ירוקה בדרך כזו או בדרך אחרת, בנוי בהתאם לאותה התבנית הקבועה, המורכבת משלושה חלקים – היכרות הצורך והשטח, הכנות בהתאם לסוג ההדברה הנבחר ולבסוף ביצוע ההדברה עצמה.

  • היכרות מעמיקה – השלב הראשון בתהליך ההדברה הירוקה, הוא ההיכרות בין המדביר לבין הבעיה של הלקוח שלשמה הוא נקרא. היכרות זו נועדה על מנת שהמדביר יוכל להבין את הבעיה לעומקה, ובהתאם לבחור בדרך ההדברה הטובה והיעילה ביותר עבור המקרה הספציפי.
  • הכנת הקרקע וכלי ההדברה – השלב השני הוא שלב ההכנות הכולל שני היבטים. היבט ראשון הוא ההכנות בפן של שטח ההדברה עצמו כגון ניקוי גורמים מפריעים, והשלב השני הוא בפן דרך ההדברה עצמה לרבות הכנת חומרי הדברה וכלי הדברה רלוונטיים. 
  • ביצוע ההדברה – השלב השלישי והאחרון למעשה, הוא שלב ההדברה עצמה. שלב זה משתנה ממקרה למקרה בהתאם לדרך ההדברה שנבחרה להיות היעילה ביותר. מה זה אומר דרך ההדברה? על כך נפרט מייד.

הדברה ירוקה – שם אחד לשיטות רבות.

כאמור, ביצוע תהליך ההדברה משתנה מפעם לפעם ובין מקרה אחד למשנהו בהתאם לשיטת ההדברה הירוקה הננקטת. מה זה אומר? ובכן הדברה ירוקה היא שם כולל למגוון שיטות הדברה, אשר מתבצעות באופן ידידותי לסביבה. בין כלל שיטות ההדברה הירוקה, ניתן למנות כמה עיקריות כגון:

  • הדברה אלקטרונית. הדבר זו פועלת באמצעות מכשירים אלקטרוניים אשר גורמים למזיקים להרגיש אי נוחות במקום בו הם מהווים מטרד, ובכך הם מתפנים ממנו. מכשירים אלו פועלים על קול, רעידות ועוד.
  • הדברה ביולוגית. ההדברה הביולוגית היא למעשה הדברה הפועלת על עקרון הטבע של שרשרת המזון. כך למעשה מחדיר המדביר, וכאשר מדובר על הדברה בכפר סבא אז מדביר בכפר סבא כמובן, יצורים חיים אשר מהווים איום על המזיק, ובכך מפנים אותו משם או אף מחסלים אותו באופן ממוקד מאוד.
  • הדברה אורגנית. הדברה זו היא למעשה הדברת ריסוס אשר חומרי הריסוס שבה אינם חומרים כימיים אלא חומרים אורגניים אשר מבוססים על צמחים ושילובים אורגניים כנגד מזיקים.

מה היתרונות של הדברה ירוקה?

שיטת ההדברה הירוקה, בין אם בכפר סבא ובין אם בכל מקום אחר, זוכה להכרה כה חיובית ולא בכדי. לשיטת הדברה זו קיימים מספר יתרונות, אשר מתעדפים אותה על פני השימוש בהדברת ריסוס כימי. 

יתרון 1 – הדברה בטוחה עבור בני אדם

הדברה ירוקה היא הדברה בטוחה עבור בני אדם הרבה יותר מאשר הדברה כימית

יתרון 2 – הדברה ממוקדת

הדברה זו הינה הדברה ממוקדת, קרי נוגעת למזיק בלבד ולא לחיות אחרות שאינן מהוות מטרד בדומה למצב שעלול להתרחש בהדברה כימית

יתרון 3 – הדברה ידידותית לסביבה

בנוסף לכל אלו, והיתרון הגדול ביותר, הוא העובדה כי הדברה ירוקה היא הדברה ידידותית לסביבה. מה הכוונה? הדברה ירוקה אינה פוגעת כלל בסביבה לרבות הקרקע, בה היא מתקיימת, ואינה מרעילה אותה בדומה למה שעושה ההדברה הכימית.

כל זאת כמובן, בזכות השימוש בשיטות הדברה "ירוקות" ואורגניות, שאינן מערבות כימיקלים מסוכנים כלל.

מדביר בכפר סבא – כך תמצאו את המדביר המושלם

מציאת המדביר הנכון עבור הצורך שלכם בהדברה כנגד מזיק המווה מטרד, במיוחד כאשר מדובר על צורך בהדברה ירוקה, הוא חלק חשוב ביותר בתהליך ההדברה, שכן איכותו של המדביר משפיעה ישירות על איכות ההדברה עצמה. על כן, אנו כאן ליידע אתכם במגוון דרכי פעולה שתוכלו לבצע בכדי להבטיח שהמדביר בו בחרתם הוא אכן מקצועי.

  1. המלצות וחוות דעת טובות – אחת הדרכים הבטוחות ביותר לוודא שהמדביר בו בחרתם אכן מקצועי, הוא בעזרת חוות דעת והמלצות. את אלו, ניתן למצוא ברחבי האינטרנט במקומות רבים, ובהתאם גם מפי מכרים.
  2. תיעוד עבודות הדברה קודמות ורמת הצלחה ויעילות – מדביר מוצלח ואיכותי, ידאג לתעד עבודות הדברה שביצע, ובהתאם גם את רמת הסיפוק, היעילות וההצלחה של אותן הדברות. על ידי כך, תוכלו לדעת בוודאות כי המדביר הנתון אכן איכותי.
  3. תקשורת – כמו בכל תחום בחיים, גם כאן ניתן פשוט לדבר עם המדביר, ובכך להתרשם באופן אישי. השיחה ביניכם יכולה להיעשות בטלפון, ויכולה גם להיעשות פנים אל פנים על ידי קביעת מפגש מראש.

לסיכום – מידע כללי אודות הדברה ירוקה בכפר סבא

רבות השאלות שעולות לעלות בדבר ההדברה הירוקה בכפר סבא בפרט, או הדברה ירוקה בכלל. עם זאת, בין כלל השאלות, ישנן שאלות נפוצות במיוחד לרבות מחיר ומשך זמן שלוקח לבצע את ההדברה. על כן, ענינו עבורכם על שתי השאלות הללו, במטרה למנוע ספקות מיותרות.

סלח לי, כמה זה עולה?

שאלת המחיר מעסיקה את כולנו, גם כאשר מדובר על הדברות ירוקות. אם כן, במקרה זה , המחיר אינו קבוע ואחיד, אלא משתנה ממקרה למקרה. השינוי נובע מהעובדה שכל צורך בהדברה, דורש מאמץ שונה ואופן עבודה שונה, ובהתאם לכך המחיר משתנה גם כן. על כן, בכדי לקבל מחיר מדויק, יש לפנות למדביר שלכם ולבקש הצעת מחיר שתהיה מותאמת לצורך האישי שלכם.

כמה זמן זה לוקח הדבר הזה?

בדומה למחיר, גם משך הזמן שלוקח לבצע הדברה ירוקה משתנה בהתאם לסוג ההדברה הבא לידי ביטוי ולשיטת ההדברה. עם זאת, על אף שמשך הזמן הדרוש אינו קבוע, ניתן לומר כי תהליך הדברה ירוקה שלם, נמשך בין כשעה או שעתיים, ויכול להגיע גם לכדי שש או שבע שעות מרגע תחילת הריסוס ועד לרגע בו ניתן להמשיך את שגרת החיים באזור המודבר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...