Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התחדשות עירונית ביד התשעה: עיריית הרצליה מחדשת את מהלך הקמת נציגויות דיירים

התחדשות עירונית ביד התשעה: עיריית הרצליה מחדשת את מהלך הקמת נציגויות דיירים

התכנית לפינוי בינוי של שכונת יד התשעה, נמשכת. כזכור, התכנית נועדה לשפר את איכות חייהם ומגוריהם של כ-1,400 משפחות בשכונה.

עיריית הרצליה החליטה לחדש את מהלך הקמת הנציגויות בשכונה, לאחר שבמינהל הנדסה התקבלו פניות, המייצגות מאות בעלי דירות. מדובר בתהליך של גיבוש נציגויות הדיירים בבניינים, שמולם יתנהל תהליך קידום התכנית.

תכנית פינוי-בינוי יד התשעה הינה תכנית המתווה את הכלים לחידוש פני השכונה, הכוללת בניית בנייני מגורים חדשים במקום מבני השיכונים הקיימים, בניית תשתיות חדשות, דרכים, מבני ציבור, הוספת שטחי תעסוקה ומסחר והתחדשות של המרחב הציבורי ושטחים ירוקים. זאת תוך שמירה על ייחודה של השכונה וקהילתה.

בימים הקרובים, יחדשו נציגי המינהלת להתחדשות עירונית יד התשעה את פעילותם  בשכונה. הם יגיעו אל המשפחות המתגוררות בשכונה וימסרו להן מידע והסבר על אופן קידום תהליך התחדשות עירונית ע"י בעלי הדירות. במסגרת הפעילות יתבצע תהליך גיבוש ובחירה של נציגים מכל בניין.

מטרת נציגות דיירים, מכל בניין, היא לסייע בהתארגנות הדיירים במבנה המיועד להתחדשות עירונית, תוך שמירה על יחסי שיתוף ואמון.

תפקידיה של נציגות הדיירים, שנבחרה בהליך דמוקרטי, הם לתווך בין הדיירים לאנשי מקצוע, לרשות המקומית ולמוסדות התכנון, תוך שמירה וייצוג האינטרסים של בעלי הדירות בבניינים והעברת מידע לדיירים.

יש לציין כי הנציגות אינה ישות משפטית ואינה מוסמכת לחתום בשם בעלי הנכסים ולהחליט החלטות מהותיות בפרויקט.

בהמשך, עיריית הרצליה תחדש את פעילות המינהלת השכונתית, בה יישבו נציגי העירייה. תפקידה של המינהלת יכלול מתן מידע שוטף והכוונה לתושבים בעת התהליך.

תהליך בניית הנציגויות, שהתקיים כבר ברח' זיסו, יתחדש ברחובות נוספים בשכונה ובשבועות הקרובים יפנו אל תושבי הרחוב ובעלי הנכסים – גורמי עירייה ממינהלת ההתחדשות העירונית ויזמנו אותם למפגשים לצורך מתן מידע ובחירת נציגות דיירים.

עיריית הרצליה פועלת רבות לשיפור ושדרוג איכות החיים באמצעות פרויקטים של "פינוי-בינוי" במתחמים גדולים. כבר היום מקודמים בעיר בהצלחה גדולה פרויקטים בשכונות נווה ישראל, שיכון ויצמן, שיכון דרום, שיכון משה"ב, עזרא הסופר, מנדלבלט ועוד. כולם בשיתוף פעולה מלא עם התושבים, בשקיפות, על פי כללי המינהל התקין ולשביעות רצון הצדדים.

כידוע, בינואר 2016 פרסמה העירייה קול קורא ליזמים, לתכנון וביצוע פרויקט התחדשות עירונית בשכונה, ובנובמבר אותה שנה נבחרו, ע"י ועדת השיפוט שהוקמה לנושא, שני מציעים – NBS ISRAEL  ו- י.ח דמרי ובוני הארץ הטובה בע"מ. הזוכים התחייבו לפעול בהתאם לכל דין בהסכמי ההתקשרות שייערכו עם בעלי הזכויות במקרקעין בשכונה ולא ימנעו מאף אחד מהם זכות הנתונה להם בהתאם לדין.

לשאלות ולפרטים ניתן לפנות אל מינהלת ההתחדשות העירונית, בכתובת דוא"ל : [email protected], טלפון: 09-9656146.

ראש העירייה משה פדלון אמר "עיריית הרצליה פועלת למען קידום איכות החיים והמגורים של תושבי יד התשעה. באמצעות עבודה משותפת של מינהלת ההתחדשות העירונית, יחד עם נציגויות הדיירים,  נוכל לקדם את התכנית לטובת תושבי השכונה בפרט והעיר הרצליה בכלל".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר "תכנית פינוי בינוי ביד התשעה היא מהלך חשוב אשר ישפר משמעותית את איכות המגורים והמרחב הציבורי במקום. העירייה פועלת בשילוב התושבים כדי שהתכנית תצא לפועל בצורה הטובה ביותר".

עוד כתבות שיעניינו אותך
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
בתערוכת התיירות הבינלאומית: הרצליה יוצאת בקמפיין חדש וקוראת לנו לבוא לגלות את האוצר שלה
תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024, שנפתחה הבוקר בתל אביב, מציינת...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...