Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התיישנות עבירות תעבורה

התיישנות עבירות תעבורה
קרדיט freepik

בעולם המשפט, לכל סוג של עבירה יש התיישנות. מדובר על פרק זמן שאם הוא עבר, הרי שבלתי ניתן לבצע הליך משפטי כנגד האדם שביצע את העבירה. אותה עברה למעשה נמחקת לחלוטין. גם בתחום התעבורה, ישנם לא מעט מקרים שבהם ניתן לבטל עבירה בשל התיישנות. לא פעם ניתן לבטל דוחות מהירות או דוחות חנייה בשל התיישנות שלהם וחשוב שכל אדם שקיבל דוח זה, ידע זאת ויוודא היטב בטרם הוא משלם את הדוח, האם מדובר בעבירה שיכולה להתבטל בשל התיישנות.

התיישנות עבירות תעבורה
קרדיט freepik

תקופת התיישנות – במה מדובר

על אף שלא מעט אנשים בטוחים כי כאשר מדובר בעבירות תעבורה מדובר על עבירות שניתן לנקוט בגין העובר אותם תהליך משפטי בכל זמן נתון, אין הדבר כך. גם עבירות תעבורה, כמו כל סוג אחר של עבירות, הן עבירות בעלות תקופת התיישנות. בסיום תקופה זו, בלתי יהיה ניתן לפתוח כנגד עובר העבירה בהליכים משפטיים. עולם המשפט מתיימר להיות עולם של צדק ועל כן, לאדם יש אפשרות להתגונן כנגד עבירה אותה ביצע, כל עוד המקרה שבו עבר את העבירה עדיין טרי בזיכרונו. במידה ונקט כנגד אדם הליך משפטי בגין עבירה ישנה, הרי שלא תהיה לו אפשרות להתגונן כראוי בשל שכחה של פרטיו המדויקים של המקרה ובשל אי יכולתו לאתר את הראיות הרלוונטיות שיכולות להגן עליו לאחר פרק זמן משמעותי. לכל עבירה יש זמן התיישנות משלה ועל הרשויות לפעול במסגרת אותו זמן נתון. בתחום עבירות תעבורה, לכל אחת מעבירות התעבורה יש זמן התיישנות משלה וחשוב מאוד לדעת מהו זמן ההתיישנות של כל סוג עבירת תעבורה.

התיישנות בדוחות חנייה

לא פעם אדם מקבל דוח חנייה בגין חנייה במקום שהיה אסור לו לחנות. דוח חנייה הוא בעצם דוח כספי, כאשר בפני האדם עומדת אופציה נוספת והיא: לגשת למשפט בכדי להוכיח את חפותו לבטל את הדוח הכספי אשר ניתן לו. ישנם לא מעט מקרים שבהם אדם קיבל דוח חניה וביקש להישפט ובאמצעות עורך דין שייצג אותו היטב בבית המשפט, הצליח לבטל את הדוח או לפחות להוזיל את הסכום הכספי שהיה בדוח. על פי החוק ניתן להצמיד דוח חניה לרכבו של הנהג במידה והוא לא מצוי ברכבו, על הנהג לשלם את הדוח תוך פרק זמן כלשהו שנכתב בדוח. במידה והנהג לא משלם את הדוח תוך פרק הזמן שהוגדר לו לתשלום, יש צורך לשלוח הודעת קנס חדשה אשר דורשת ממנו לשלם את הקנס הכספי המדובר. את ההודעה הזו יש למסור לנהג תוך שנה מביצוע יום העבירה והמסירה חייבת להיות מסירה כדין. במידה והדבר לא נעשה, העבירה מתיישנת וניתן לבטל את הדוח.

מסירה כדין – במה מדובר

מסירה כדין באה לידי ביטוי בשתי דרכים: דרך ראשונה היא מסירת הדוח לידיו של הנהג או לאחד מבני משפחתו המתגוררים עימו כאשר הוא מעל גיל 18 או מסירת הדוח במקום העבודה של הנהג. הדרך השנייה היא מסירה באמצעות שליחת מכתב רשום למקום מגוריו של הנהג בדואר רשום. בדרך זו, יש צורך שתאושר המסירה תוך 15 יום ממועד שליחת הדואר הרשום. לא פעם הנהג יכול להוכיח כי לא קיבל את ההודעה שנמסרה דרך דואר רשום ולא בשל חוסר רצונו לקבלה. אם עברה שנה מיום ביצוע העבירה והאדם לא קיבל כדין תזכורת על תשלום הקנס, הוא יכול לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל את דוח החניה בשל התיישנות.

התיישנות דוח מהירות

לא מעט נהגים מקבלים דוח בגין מהירות מופרזת לביתם. אם מדובר בדוח שהופק בגין צילום במצלמת מהירות, יש חובה למסור את ההודעה על הקנס או את ההזמנה למשפט עד 4 חודשים מיום ביצוע העבירה, או עד 6 חודשים מיום ביצוע העבירה במידה ומדובר ברכב חדש. אם חלף פרק הזמן הנתון, ניתן לפנות אל עורך דין תעבורה על מנת שיסייע לכם בביטול האישום בשל טענת ההתיישנות. במידה ועבירת המהירות שהאדם עבר גרמה לתאונה עם נפגעים, חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים אשר יסייע לנהג להתמודד הן עם עבירת המהירות והן עם אישומים נוספים שיתכן שהנהג יידרש להתמודד עימם.

נקלעת לבעייה תעבורתית? זומנת לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים? רישיונך כבר נפסל? חייג אל עורך דין תעבורה ניר שלום לקבלת ייעוץ משפטי ללא תשלום!

טלפון – 077-9976882

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...