Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התנדבות בטנזניה – הזדמנות לחוויה מלאת משמעות

התנדבות בטנזניה – הזדמנות לחוויה מלאת משמעות

מחפשים לתרום מזמנכם וכישרונכם לזולת ולהשפיע לטובה על חייהם? בהתנדבות יש את כל האלמנטים הללו –  עזרה לזולת, סולידריות חברתית, תחושת שייכות, תחושת ערך עצמי ועולם שלם של כבוד והערכה, שלא לדבר על סיפוק אדיר, ואם זה משולב בטיול ליעד אחר בעולם, אז הסיפוק וההנאה רבים עוד יותר.

התנדבות זו הזדמנות להכיר אנשים מרחבי העולם. מחקרים הוכיחו שהיא גם משפרת את בריאותינו הפיזית והנפשית ומעניקה מיומנויות אישיות ותעסוקתיות. במאמר זה נספר על פעילויות התנדבותיות בטנזניה, שאותן ניתן לשלב עם טיולים מרתקים בשמורות הטבע הרבות במדינה. הנה כמה מפעילויות ההתנדבות המוצעות.

 

קהילת שבטי המסאי – מדובר בשבט בעל תרבות ומסורת עשירים, המוכרים היטב בטנזניה. מתנדבים שיבחרו לעבוד עם קהילת המסאי יזכו להזדמנות נדירה להיחשף מקרוב לאורח החיים של בני השבט. כל זה קורה על רקע נופים מרהיבים בחבל ארץ נדיר ביופיו. משך ההתנדבות הוא כחמישה ימים מלאים והיא נערכת בלונגידו (Longido) שבמחוז ארושה, או בקיטטו (Kiteto), שנמצאת במחוז מניארה, בשניהם חיים בני שבט המסאי. הפעילות משלבת תרומה לחיי הקהילה, לימוד אגלית, חינוך לשמירה על אורח חיים בריא והגיינה, עזרה בהקמת מבנים לקהילה ואפילו השתתפות באורח החיים השוטף והיומיומי בפעילויות כמו חליבת הבקר והעיזים, שמירה על העדרים, עזרה בבישול וההשתתפות בעבודת הכנת תכשיטים וקישוטים מסורתיים, יחד עם בנות השבט. תנאי החיים באזור הם דלים, וכמו כל אנשי השבט, גם המתנדבים לנים וחיים באזורי ההתנדבות ולא בבתי מלון, כך שרמת האירוח היא בסיסית ביותר.

בית החולים המחוזי בעיר ארושה (Arusha District Hospital) – זהו בית חולים ציבורי הממוקם בעיר ארושה ומקבל אליו את תושבי המקום. הפעילות ההתנדבותית כוללת עזרה לצוות הרופאים, האחיות והמטפלים במרפאות השונות. הטיפול הוא בנשים בהיריון וכן בתינוקות בני יומם וכוללת פעילויות בסיסיות כמו מדידת לחץ דם, חום, מעקב אחרי משקל וייעוץ לאימהות טריות. הפעילות מתאימה מיוחד לכאלה הלומדים רפואה באוניברסיטאות. אלה יוכלו כמובן לסייע גם בחדרי הניתוח ובמעבדות השונות.

בית היתומים Cradle of Love – במרחק של כעשרים דקות נסיעה מהעיר ארושה מצוי בית היתומים Cradle of Love. במקום חיים תינוקות שעדיין יונקים ושמסיבות שונות איבדו את אמם במהלך הלידה ואילו אביהם לא יכול לטפל בהם, פעוטות שננטשו, או כאלו עם בעיות בריאותיות. כך או אחרת, המקום שמח לקבל אליו כל מתנדב שירצה לחלק מזמנו וכוחותיו לטובת הפעוטות. התכונות הנדרשות לפעילות התנדבותית מסוג זה הן אהבת אדם, מסירות, סובלנות, גמישות, חברותיות וסבלנות. במהלך הפעילות תתלוו אל סגל המטפלים ותידרשו לעזור להם בטיפול השוטף בתינוקות. המשימות כוללות עזרה בהחתלה, רחיצה של הקטנטנים, האכלה שלהם וכמובן הענקת חיבוקים חמים ואוהבים. כל הפעילות במקום מבוססת על תרומות פרטיות ולכן תרומות כאלה יתקבלו בברכה, החל מציוד לתינוקות ופעוטות – מיטות, מזרנים ושמיכות, ועד למגבונים, חיתולים, אוכל ומשחקים.

בית הספר Jaffery Academy לילדים בעלי מוגבלויות – מחוץ לעיר ארושה, בפרבר המצוי במרחק כ-15 דקות נסיעה, נמצא בית הספר ג’פרי. תלמידיו הם ילדים בעלי מוגבלויות שונות. חזונו של בית הספר הוא לחנך את הילדים וללמד אותם על מנת שיוכלו להשתלב בקהילה ולעודד אותם לחיי עצמאות, בהם יוכלו להגשים את הפוטנציאל שלהם. הפעילות ההתנדבותית כוללת ליווי של צוות המורים המקצועי במטרה לתרום לצמיחה האישית, לחינוך ולשיפור המיומנויות בילדים. המוסד שמח לקבל כל מי שמבקש להקדיש מזמנו ומרצו לטובת המטרה. כמובן שגם המתנדבים זוכים לחוויה משמעותית ונדירה, שתלווה אותם עוז זמן רב אחרי תום הפעילות במקום. הפעילות בבית הספר מתאימה כמעט לכל הגילאים.

ולפני שאתם יוצאים לטיול בטנזניה חשוב שתדעו: מדובר במדינה, שכמו במרבית המדינות ביבשת האפריקאית, לא נהנית מתשתיות יציבות ולכן בהחלט יכול לקרות מצב שבמהלך שהותכם  במקום צפויים ימים בהם אספקת החשמל לא תהיה סדירה או שזרימת המים תהיה רק לסירוגין. אלה החיים במדינות אלה וזו חלק מהחוויה וההזדמנות להכיר את המקום וגם את עצמכם בדרך יוצאת דופן ומרגשת.

 

הכתבה בשיתוף צוות טנזניה טריפ – טיולים לטנזניה

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...
ברגעים הקשים ביותר אל תוותרו על עורך דין מצוין
ככל שעורך הדין שלכם טוב יותר כך הוא מצליח לעשות...