רעננה פועלת מול משרד הפנים ורשויות התכנון, כדי לקחת חלק פעיל בתכנון התוואי על מנת שיבטא כראוי את הצרכים העירוניים
לבקשת העירייה הקו הוסט מזרחה, כך שיינתן מענה לאורך רחוב אחוזה וגם לשכונות המזרחיות
בימים אלה חלה התקדמות בתוכנית המטרו, עם אישור שר הפנים אריה דרעי את התוכנית המוצעת ופרסומה להערות והשגות הציבור. תכנית המטרו, נתיב הרכבת התחתית שייסלל במנהרה מתחת לאדמה, מקודמת בימים אלו במטרופולין תל אביב וכוללת 145 ק"מ של קווי מטרו תת קרקעיים עם 109 תחנות, שעוברת בתחומן של 24 רשויות מקומיות, ביניהן רעננה.
התחנות המתוכננות ברעננה: תחנת רעננה מערב, בסמוך לתחנת רכבת ישראל, תחנת כיכר העיר ברחוב אחוזה פינת קרן היסוד, ברחוב עקיבא מדרום לרחוב ויצמן, עם יציאה להולכי רגל מצפון ומדרום לרחוב ויצמן, ותחנת התדהר באזור התעסוקה הצפוני, מדרום לרחוב דפנה. תחנה נוספת מתוכננת בכפר סבא על גבול אזור התעסוקה המזרחי ותכלול יציאה להולכי רגל למסוף האוטובוסים בתחום רעננה.
התחנות המתוכננות ברעננה עתידות להנגיש את רעננה לערים נוספות בגוש דן, למוקדי תעסוקה, בילוי ופנאי, להנגיש את אזורי התעסוקה בעיר למועסקים ומשתמשים מהמטרופולין כולו, לתרום כלכלית לפיתוח העיר ולמשוך צעירים למגורים בעיר.
אגף הנדסה בעיריית רעננה עומד בקשר עם רשויות התכנון הארציות במשרד הפנים שמובילות את התכנון, במטרה להיות מעורבים בצורה מעמיקה בתכנון ובתיאום הצרכים העירוניים, על מנת שהתכנון יבטא את הצרכים הספציפיים של העיר רעננה.
כבר עתה נענו רשויות התכנון לבקשת העירייה וקו המטרו הוסט מזרחה, מרחוב קרן היסוד לרחוב עקיבא, במטרה לשרת גם את מרכז העיר לאורך אחוזה וגם את השכונות המזרחיות.
בנוסף, העירייה ואגף הנדסה עומלים על מערכות תנועה ותחבורה משלימות סביב המטרו, כגון: נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, תכנון מחדש של קווי התחבורה הציבורית בעיר, תכנית אב לשבילי אופניים בעלת קישוריות למוקדי משיכה מרכזיים בעיר, פתרונות תחבורה שיתופיים, וכן פיתוח של מסופי אוטובוסים, חניוני אופניים, שבילי הליכה מוצלים ועוד.