Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

זמן מיתון: כל ההשוואות שכדאי לערוך בתקופה זו

זמן מיתון: כל ההשוואות שכדאי לערוך בתקופה זו
קרדיט לתמונה: Shutterstock

עבור רובנו, הצורך בביצוע השוואת מחירים קיים מאז מתמיד אך נדמה שבתקופה זו הוא רלוונטי אף יותר נוכח משבר הקורונה. לפניכם כל ההשוואות שכדאי לערוך ויחסכו לכם גם הרבה כסף וגם כאב ראש מיותר

יובל בנר

זמן מיתון: כל ההשוואות שכדאי לערוך בתקופה זו
קרדיט לתמונה: Shutterstock

בין אם יצאתם לחל"ת לא מתוכנן ובין אם מעמדכם בעבודה לא השתנה, רובנו מבחין במצב הכלכלה והמשק שיוצרים חוסר וודאות רבה בקרב רבים וכי כל סכום כסף קטן אותו אנו מעוניינים לבזבז – נשקל בקפידה רבה. לצד זאת, מרבית הוצאותינו הקבועות נותרות ללא כל שינוי ומכאן שדווקא בתקופה זו, כדאי לוודא שהמחירים שאנו משלמים עבור השירותים השונים יהיו הוגנים ותחרותיים – החל מאלו על סל הקניות בסופר וכלה באלו על ביטוח הרכב. 

כדי להתמודד עם המצב שנוצר ובעיקר לייעל אותו לטובתנו, נוכל לבצע השוואות מחירים כמעט בכל שירות אותו אנו מקבלים ורוכשים. לפניכם מספר רעיונות לכמה מהן שיסייעו בניהול ההוצאות השוטפות כדוגמת הוצאות הרכב, משק הבית, מוצרי חשמל והסופר, בהן ניתן לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. שנתחיל?

הוצאות הרכב

הוצאות על הרכב נמנות בין אלו הרציניות והמשמעותיות יותר בכל משק בית, בפרט במצב בו החלטתם לרכוש אחד חדש. עם זאת, תשלום בגין הרכישה, רישוי וביטוח הינן הוצאות כבדות שיש לשלם על כל רכב – בין אם משומש ובין אם חדש. 

כלל אצבע חשוב ברכישת רכב הוא לבצע בדיקה מקיפה של ההוצאות הצפויות על הרכב החדש עוד טרם קנייתו שכן אין מדובר בחישוב מסובך כלל. ניתן לעשות זאת באמצעות השוואת ביטוחי רכב קיימים דרך מחשבון ביטוח רכב, אליו יוכנסו כלל פרטי הרכב, הנוהגים בו ופרמטרים נוספים לפיהם נקבע מחיר הביטוח, מה שיסייע לכם לבחור באחד מתאים ובעיקר חסכוני. 

זאת ועוד, הערכת הוצאות הדלק הצפויות נעשית באמצעות חישוב של מספר הקילומטרים שהרכב עובר בשנה יחד עם צריכת הדלק הצפויה עבורו ודרך פורומים אינטרנטיים שונים, ניתן גם לחזות הוצאות אפשריות על תיקונים וטיפולים שיש לבצע ברכב.

טיפ קטן: השוואה בין ביטוחי הרכב השונים ומחיריהם אינה מספיקה דיה מאחר ולכל פוליסה תנאים שונים וכן יתרונות וחסרונות. חשוב להבין את תוכנם של מושגים כמו השתתפות עצמית, תחום גובה כיסוי וכן כאלו בהם צפוי להיות לכם צורך בעת משבר.

הוצאות על קניות בסופר 

קניות בסופר מתבצעות בממוצע כפעם בשבוע ובסכומים השונים בין משקי הבית בישראל. ראשית, מומלץ להכיר את סל הקניות אותו אתם רוכשים באופן קבוע ואת המחיר הנדרש עבורו מאחר וזה משתנה בין רשתות הסופרים השונות. מאחר והמחירים בין הרשתות השונות אף עשויים להשתנות בתקופות כאלו ואחרות, תוכלו לבצע בדיקה של סל הקניות שלכם באתרים המיועדים להשוואות בין הסלים השונים כדי לקבל מושג על ערך הסל הקבוע שלכם טרם היציאה לסופר ובעיקר, כדי לא להתפתות למבצעים שאינם משתלמים.

טיפ קטן: זה לא מבצע טוב עבורכם אם הוא גורם לכם לצרוך יותר מאותו מוצר רק מעצם זמינותו.

הוצאות על מוצרי חשמל

אולי ההשוואה הפשוטה ביותר שניתן לערוך מאז כניסת האינטרנט לחיינו. יחד עם זאת, טרם רכישת ההצעה הזולה ביותר שמצאתם באופן מקוון, חשוב לדעת כי רוב הקמעונאים יסכימו להוזיל את המחיר אף יותר מזה שמצאתם ברשת ולכן מומלץ לבדוק היטב את כלל האפשרויות הקיימות. 

טיפ קטן: מעבר למחיר, חשוב לשים לב אילו מוצרים נלווים מגיעים יחד עם המוצר, לשנות האחריות ולתנאי השירות, שכן אלו יכולים לחסוך לכם הוצאות נוספות בהמשך.

הוצאות על רכישת דירה

אם תכננתם לרכוש דירה בזמן הקרוב והכנתם את עצמכם גם כלכלית לכך – אין סיבה שלא תעשו זאת בפועל, שכן זהו זמן טוב למציאת דירת חלומותיכם במחיר מצוין. עם הזמן הנוסף שקיבלתם לידיכם, תוכלו לערוך סקר שוק מקיף על הדירות שנמכרו כבר באזור, מחירי הקנייה וכן משא ומתן שלא יבייש אף סוכנות ביון בינלאומית. 

טיפ קטן: עולם הנדל"ן הוא רחב ומלא בסודות של אנשי מקצוע שונים. מומלץ לקחת את הזמן וליצור קשר עם אלו שמבינים כיצד שוק זה מנוהל כדי להבין בעיקר היכן תוכלו לחסוך. 

הוצאות על אינטרנט, תקשורת ותוכן

זה הזמן לבדוק כמה כסף אתם משלמים בפועל על תקשורת מדי חודש. טלפונים ניידים, טלוויזיה ואינטרנט עולים לנו מאות שקלים בחודש, אך יכולים לעלות הרבה פחות. הצעות בסגנון בנדל אינטרנט – חבילה הכוללת בתוכה את ספק ותשתית האינטרנט יחדיו, עשויות להיות פתרון חסכוני אך לא בהכרח להתאים לצרכיכם השונים. עם זאת, תוכלו להתנייד מחברה לחברה לפי רצונכם ללא עלות ולבחור את החבילה שתתאים עבורכם במדויק. 

טיפ קטן: בדקו והשוו, שכן עולם התקשורת והאינטרנט הוא עולם ומלואו. 

אם כן, מעקב ממושך אחר הוצאות משק הבית השוטפות צפוי לחסוך לכם משאבים רבים. נקודת התחלה אפשרית לכך היא ביצוע השוואות מחירים עבור כלל השירותים הנצרכים, שבתורן יסייעו לכם לשלוט בסכומים אותם אתם מוציאים מדי חודש ואף לחסוך כמה שקלים לזמנים פחות רווחיים. בהצלחה. 

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...