Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ימי ידידות ברעננה! תלמידי שכבת ח' בחטיבות הביניים בעיר, השתתפו במהלך החודשים האחרונים בפרויקט ייחודי לקבלת האחר המתקיים בעיר

ימי ידידות ברעננה! תלמידי שכבת ח' בחטיבות הביניים בעיר, השתתפו  במהלך החודשים האחרונים בפרויקט ייחודי לקבלת האחר המתקיים בעיר
עיריית רעננה

את הפרויקט מובילים האגף לשירותים וחברתיים ומינהל החינוך העירוני, כיום פעילות משותף לתלמידים ולאנשים עם מוגבלויות, להיכרות עם אורח חייהם והתמודדויותיהם השונות

תיאטרון ידידות
עיריית רעננה

מאות תלמידי שכבת כיתה ח' בחטיבות הביניים בעיר, נוטלים השנה חלק בפרויקט ייחודי לקבלת האחר, המתקיים בעיר בהובלת האגף לשירותים חברתיים ומנהל החינוך העירוני.

הפרויקט, תחת השם "יום הידידות", מתקיים באשכול פיס בעיר, וכולל מספר פעילויות שנועדו לאפשר לתלמידים להיחשף לאורח החיים של אנשים עם מוגבלויות ולהתמודדויותיהם השונות, מתוך מפגש אישי עימם, ופעילות חווייתית משותפת, בהנחיית אנשי מקצוע וצוותי החינוך.

היום נפתח בצפייה של התלמידים בסרט "השתקפות" בהפקת התיאטרון הקהילתי "ידידות" ששחקניו הם אנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית. הסרט משקף לצופים את אורח חייהם של חברי התיאטרון הכולל בין היתר שחייה, ציור ותחביבים שונים, מתוך רצון להעביר את המסר "אנחנו בדיוק כמוכם". בסיום הצפייה בסרט מתקיים מפגש של התלמידים והשחקנים למשחקי אימפרוביזציה, בהנחיית בימאית התיאטרון דקלה הרניק זורע, וכן נערכות סדנאות שיח ולמידה של התלמידים בנושא אנשים עם מוגבלויות. את היום חותמת סדנת "רגיש נגיש" המדמה סיטואציות בהן נתקלים אנשים עם מוגבלויות כחלק משגרת יומם, ומבטאות התמודדויות שלהם עם מוגבלות פיזית או חושית כמו לקות שמיעה, פגיעה מוטורית, נכות או עיוורון, מתוך רצון לשנות תפיסות מחשבתיות של התלמידים ולתרום לתהליך קבלת האחר.

את פעילות ימי הידידות מלוות יעל המלי ולבנת רמון, עו"ס קהילתיות מהמחלקה לעבודה הקהילתית, וענת כהן, מנהלת המחלקה לפיתוח תוכניות, סל תרבות ויוזמות, במינהל החינוך,  האחראיות במשותף על ארגון הפרויקט.

עד כה, השתתפו בתכנית תלמידי שכבת ח' בחטיבות הביניים יונתן, אלון והשרון, ובהמשך צפויות ליטול בה חלק גם תלמידות שכבת ח' באמ"ית רננים. יום הידידות זוכה להצלחה בקרב התלמידים, שתיארו את תחושות ההתרגשות שחשו במהלך הצפייה בסרט מהיחשפותם לאנשים עם המוגבלויות. בין היתר סיפרו התלמידים כי בעקבות היום התחזקה בהם התחושה כי אין דבר העומד בפני הרצון, והחשיבות שבהיכרות עם האחר, ותרומתה ביצירתה של חברה מכילה, מבינה ומעודדת הקשבה.

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
עורך דין לענייני עבודה
עבודתו של עורך דין לענייני עבודה היא בין היתר לדאוג...
סירים בים: תחרות סירים ומפרשים בפעם התשיעית בהשתתפות חיילים, חיילות ומפונים מקיבוץ מפלסים
בסופ"ש האחרון, התקיימה בפעם התשיעית תחרות השיט המסורתית "סירים ומפרשים"...
"חקלאי גרנות" קיימה אירוע נשי ליום האישה הבינלאומי בהשתתפות צופית גרנט
האירוע, שנערך בקיבוץ מצר, כלל רגעי צחוק ודמע, לרבות הפרחת...
כיצד תערכו בצורה הטובה ביותר לברית מילה שיצאה בשבת?
אם נולד לכם תינוק ביום שבת לפני השקיעה, בוודאי תופתעו...
איך מטפלים נכון בעבירות תנועה
גם אם אתם נהגים זהירים, עדיין תוכלו לטעות ולבצע עבירות...