Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כאבים בשכמות בזמן נשימה

כאבים בשכמות בזמן נשימה
קרדיט pexel

כאבים בין השכמות עשויים להופיע בזמן נשימה עמוקה, הכאבים נובעים לרוב מקרום הריאה, מהשרירים ומעצמות בית החזה. הכאב בשכמה בזמן נשימה נחשב לתופעה נפוצה יחסית, יש כמה גורמים לתופעה, ולרוב הכאב נובע עקב פגיעה קלה בשרירים והכאב חולף מעצמו. יחד עם זאת, הכאבים בין השכמות עלולים להעיד על בעיה בלב, בריאות או בכבד, לכן מומלץ לפנות לרופא ולעבור אבחון מקצועי ולקבל טיפול נכון.

כאבים בשכמות בזמן נשימה
קרדיט pexel

כאב בשכם – מידע כללי

בעידן המודרני בו אנו חיים רבים מתלוננים על כאב בין השכמות, זו בעיה נפוצה של האדם המודרני הנובעת לרוב מאורח חיים לא בריא, מבעיות יציבה, מהיעדר פעילות גופנית, ממתח נפשי ועוד. השכם נמצאת באזור הגב העליון, צורתה כמעין משולש והיא מהווה חלק מרכזי וחשוב בחגורת הכתפיים. השכם מחברת בין עצם הזרוע לעצם הבריח, יש לה טווח תנועה רחב והיא מאפשרת את תנועת הזרועות.  

יש גורמים שונים לתופעת הכאבים בשכמות, הסיבות העיקריות לכאב באזור השכמות הן:

  • טראומה פגיעה בעצם.
  • פגיעות בשרירים.
  • ביטוי של פגיעה או מצוקה באיבר פנימי הנמצא בסמוך לשכמות, לרוב כתוצרה מבעיה בשריר הלב, סוגים שונים של סרטן ובמיוחד סרטן ריאות, מחלות ריאה ועוד.
  • בעיות יציבה.
  • נזקים עצביים.
  • מחלות לב.
  • בעיות והפרעות במערכת העיכול.
  • דלקת ריאות והפרעות נשימה, כולל קורונה.

הכאבים בין השכמות נובעים לרוב מבעיה בשרירים ומבעיות מפרקיות. אם קיים חשד לבעיה רפואית חמורה יותר, לדוגמה במצבים של כאב בשכם בזמן נשימה, יש לפנות בדחיפות לרופא כדי לעבור אבחון. אם הטיפול הראשוני לשחרור שרירי הרומבואיד באמצעות עיסויים וטכניקות שונות של מתיחות לא מסייע, הרופא ישלח את המטופל לבדיקות נוספות כדי לבחון האם מקור הכאב הוא באיבר פנימי או בגלל מגבלת תנועה של בית החזה. 

חשוב להדגיש כי כאבים בין השכמות בזמן נשימה יכולים להיגרם בגלל בעיות בקרום הריאה, מהשרירים ומהעצמות של בית החזה. לכן, אם בנוסף לכאב בין השכמות יש גם כאבים בבית החזה וסובלים מקוצר נשימה ומחום – יש לתאם בהקדם תור אצל רופא מומחה. הרופא יחליטו אילו בדיקות נדרשות בהתאם לסוג ומיקום הכאב, תדירות הופעת הכאבים בין השכמות ומאפייני התנוחות שבהן הכאב מופיע.

כדאי לדעת כי אחד מהתסמינים המוכרים של נגיף הקורונה, בעיקר בקרב המחלימים מ-Covid 19 הוא כאב בשכמות, לעיתים על רקע של כאבי שרירים, והכאבים באזור עלולים להימשך כמה שבועות ואפילו חודשים רבים. הכאבים באזור השכמות אצל חולים ומחלימים מקורונה יכולים לנבוע כתוצאה מתסמינים אחרים של המחלה כמו כאבי שרירים, קוצר נשימה, מחלות לב ועוד.

מה הטיפול המומלץ לכאבים בשכמות בזמן נשימה?

ברוב המקרים הכאבים בין השכמות נגרמים בגלל שרירים תפוסים, בעיקר שרירי הרומבואידים. השרירים נתפסים עקב שינה בתנוחה לא טובה ונכונה, מאמץ פיזי ממושך ומעבר לרגיל, הרמת משקל כבד או עבודה ממושכת מול המחשב תוך ישיבה בתנוחה לא נכונה. הטיפול במקרה זה הוא מתיחות ועיסוי לצורך שחרור האזור וחשוב להישאר בתנועה. פיזיותרפיה היא הפתרון המתאים ביותר לכאבים בשכמות בגלל שרירים תפוסים, יש טכניקות ידניות שונות והפיזיותרפיסט יבצע עיסוי ותרגילים למתיחת השרירים. ניתן לשלב גם דיקור להקלה על הכאבים ולבצע תרגילים לשיפור היציבה.

בנוסף, במכון פיזיותרפיה ניתן לשלב מעבר לעיסויים ולתרגילי המתיחה גם טיפול בגלי הלם המוכוונים לרקת השרירים העמוקים, טיפול באמצעות אולטרה סאונד ועוד. 

יש להקדים את הטיפול בכאבים החריפים אחרת עלולים לסבול מכאבים כרוניים. כאבים בשכמות שהופכים לכרוניים מחייבים סדרת טיפולים ממושכת והכאב החריף יוצר לרוב בעיות נלוות באזורים סמוכים, בעיקר בצוואר ובכתפיים, ולעיתים סובלים גם מכאבי ראש חזקים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...