Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כך תתחילו להתארגן עסקית לתקופת "אחרי החגים"

כך תתחילו להתארגן עסקית לתקופת "אחרי החגים"
קרדיט pixabay

המועד הנכסף הקרוי "אחרי החגים" אשר מהווה תירוץ חביב במיוחד על ישראלים רבים לדחיינות אינסופית, החל מדיאטה אמיתית ועד עבודה של ממש, תכף כבר כאן ומנהלי עסקים וארגונים מעיפים מבט אל סוף השנה הקלנדרית מעבר לפינה.

כך תתחילו להתארגן עסקית לתקופת "אחרי החגים"
קרדיט pixabay

אחד האלמנטים הבולטים בקרב מרבית העסקים בישראל בחודשי השנה האחרונים הוא סוג של מרוץ אחר ניצול תקציבים, כיוון שידוע כי תקציבים שאינם מנוצלים לא רק שאינם נסחבים אל השנה העוקבת, אלא גם פוגעים בתכנון התקציבי העתידי. נוסף על כך, התקציב הארגוני מתוכנן בראייה רחבה אשר מביאה בחשבון בין היתר מיצוי הטבות והקלות מס כנגד הוצאות הארגון בפועל, ואי ניצול ומיצוי של תקציבים והוצאות עשוי לפגוע ולהגדיל את חבות המס של הארגון בסוף השנה. בנוסף, התקופה שלאחר החגים ועד לסיום השנה האזרחית היא בבחינת מרוץ אחר השגת היעדים והמטרות והגדלת הרווחיות מחד גיסא, למיצוי ויישום תוכניות ומטרות שנועדו להצמיח את הארגון והעסק לטווח הארוך.

כיצד ניתן לנצל תקציבים עודפים לקראת סוף השנה?

בין הכלים הבולטים לטובת ניצול תקציבים עודפים לקראת סוף השנה באופן מועיל ותורם לארגון ולעובדים, ומוכר לצרכי הוצאות ומיצוי הטבות מס, קיימות האפשרויות הבאות:

  1. ישיבות הנהלה "מחוץ לקופסא" – הנהלת הארגון היא המוח הפועל והכוח המניע שלו, ורגע לפני חתימת השנה, מומלץ לכנס את צוות ההנהלה לישיבה שאינה מן המניין, באווירה מעט שונה, לכיוון מחדש ודיוק של המטרות והנעה ארגונית. בשונה מן הישיבות המסורתיות והקבועות בין כותלי הארגון, ישיבה כזאת מומלץ לקיים באווירה חגיגית, לשבור את השגרה ולשכור חדר ישיבות במתחם יוקרתי חיצוני, לרבות ארוחה מפנקת בקונספט מתאים.
  2. הרצאה מעניינת תמיד מעשירה – הזמנת הרצאה מעשירה לעובדים היא בבחינת השקעה אשר מביאה לשביעות רצון העובדים, לחוויה ארגונית ותורמת רבות לשימור העובדים והמחויבות לארגון. ניתן ואף מומלץ לבחור בהרצאה אשר מחד אינה מקצועית ואינה נוגעת באתגרי היום יום של העובדים, ומאידך מוצגת ע"י דמויות מעוררות השראה ומוטיבציה, באופן שישפר וירומם את העובד הן בתפקוד במקום העבודה והן בחייו הפרטיים. מומלץ  לפנות לחברות יחסי ציבור ולהיוועץ בסוג ההרצאה המתאימה, כאשר ניתן להזמין מרצים מתחום החינוך, הספורט, אנשי תקשורת ומדיה מוכרים או דמויות בעלי סיפורים אישיים נוגעים ובעלי ערך מוסף.
  3. וכמובן אירועי סוף שנה חגיגיים – תכנון אירוע לקראת סוף השנה בחברות ובארגונים הוא כלי מעולה לגיבוש ולכידות העובדים, להעברת מסרים ונתונים, להשקעה והוקרה בעובדים וכל זאת כאשר מדובר בהוצאה מוכרת במס. ארגונים גדולים לרוב יכללו אירוע חברה מושקע בתכנון השנתי, כאשר ערב סיום השנה האזרחית נחשב למועד פופולרי לשם כך. ארגונים קטנים יותר הפועלים בתכנון קצר טווח יוכלו להפיק אירועי חברה צנועים יותר או ערבי צוותים ליחידות השונות, תוך מתן דגש על צרכי העובדים ומטרות הארגון.

צפו באירוע חברה מרשים של חברת אלביט שנערך באצטדיון סמי עופר:

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...