Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל ההטבות למקבלי גמלת סיעוד

כל ההטבות למקבלי גמלת סיעוד
קרדיט pixabay

גמלת סיעוד, הינה סל של זכויות או הטבות מטעם הביטוח הלאומי בישראל הניתנות לקשישים בהתאם לעמידה בקריטריונים מסוימים. ככלל, כל קשיש הזקוק לשירותי סיעוד, כלומר עזרה בתפקוד היומיומי הבסיסי (הלבשה, ניידות, רחצה וכד') יכול להיות זכאי לגמלה. בעבר, גמלת הסיעוד כללה שירותי סיעוד

כל ההטבות למקבלי גמלת סיעוד
קרדיט pixabay

שונים, אולם החל מנובמבר 2018 נכנסה לתוקף הרפורמה הישראלית בתחום, מה שאומר שקשישים יוכלו להמיר את שירותי הסיעוד בקצבה. ככלל, קשיש שירצה לקבל גמלת סיעוד יצטרך לקבל הערכה של רמת תפקוד מביטוח לאומי. בהתאם לרמת התפקוד או לניקוד שיקבל הקשיש ע"פ הקריטריונים ותהליך הבדיקה הנדרש מהביטוח הלאומי, תקבע גובה גמלת הסיעוד ובהתאם, גם השירותים שיוכל לקבל הקשיש. חשוב לציין שבמקרים נדירים, קשישים עשויים שלא לקבל גמלה משום שהם אינם עומדים בקריטריוני ההכנסה של ביטוח לאומי.

מהן ההטבות הנלוות לגמלת הסיעוד עבור קשישים?

  • הנחה בחשמל – בהתאם לעמידה בקריטריונים מסוימים, מקבלי גמלת סיעוד יוכלו לקבל הנחה של 50% ל-400 קוט"ש הראשונים בחשבון החשמל. חשוב לציין, כי הנחה זו אמורה להינתן באופן אוטומטי לזכאים, שבניהם: מקבלי הגמלה ברמה 5-6, מקבלי גמלה ברמה 40 שהינם בני יותר מ-90, ועוד.
  • הנחה בארנונה – כל רשות מקומית בישראל מעניקה הנחה מסוימת בארנונה למקבלי הגמלה. קבלת ההנחה תלויה גם כן בהעברת המידע מן הביטוח הלאומי אל הרשות המקומית, אולם כאן הקשיש או בני משפחתו יצטרכו לפנות עצמאית לרשות ע"מ לקבל פרטים אודות ההנחה.
  • ביקורים במרכזי יום לקשיש – יישובים רבים בישראל כוללים מרכזי יום לקשיש שהינם למשעה מסגרות ייעודיות לבני הגיל השלישי ואילך, המרכזים כוללים בתוכם טיפולים, פעילויות חברתיות ומרכזי מידע לאוכלוסייה. אנשים המקבלים גמלת סיעוד יוכלו להמיר את שעות הטיפול בביתם בביקורים במרכזי יום לקשישים, בתוספת תשלום סמלי.
  • הטבה במחיר המים – מקבלי גמלה יכולים לקבל הטבה המתבטאת בתעריף נמוך יותר ל-3.5 מ"ק מים בצריכה הביתית. הטבה זו מיועדת למקבלי גמלה בדרגה 2 ומעלה.
  • הטבות נוספות: מקבלי גמלאות יכולים להגיש בקשה לסיוע ברכישת מכשירי ניידות או סיוע להם הם זקוקים. כמו כן, בחלק מן היישובים מתקיימים שירותי כביסה שמהם יוכלו ליהנות קשישים מקבלי גמלה, בהמרה של חלק משעות הטיפול להם הם זכאים (בהתאם לרמה שנקבעה להם). בנוסף, ניצולי שואה הזכאים לגמלה בגובה 150% ובנוסף זכאים לתוספת של שעות סיעוד בשבוע, או בתוספת כספית במקרים מסוימים.

לסיכום, נראה כי לצד או במקום מרכיבים מסוימים בגמלה, קשישים בישראל יכולים ליהנות מהטבות משמעותיות שלא רק יקלו עליהם מבחינה כלכלית, אלא גם יסייעו להם לתפקד ברמה היומיומית.

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...
ברגעים הקשים ביותר אל תוותרו על עורך דין מצוין
ככל שעורך הדין שלכם טוב יותר כך הוא מצליח לעשות...