Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל השיטות לאיתור נזילות מים

כל השיטות לאיתור נזילות מים
Credit: shutterstock

הימים שבהם נהוג היה לשבור קירות כדי לאתר נזילות חלפו עברו מהעולם. אלו הם האמצעים המודרניים שנעשה בהם שימוש בימינו כדי לאתר נזילות מבלי לגרום נזקים לקירות 

בשנים האחרונות התחום של איתור נזילות מים התפתח בצורה בלתי רגילה. למעשה רובנו מכירים את המצלמה התרמית, שנמצאת לאחרונה בשימוש נרחב, כשנכון להיום ניתן למצוא לא מעט אינסטלטורים תל אביב המחזיקים במצלמה תרמית ועושים בה שימוש באופן שוטף במסגרת עבודתם. אך בנוסף למצלמה התרמית, ישנם מספר סוגים נוספים של אמצעים טכנולוגיים שונים המשמשים לאיתור נזילות. בכתבה שלפניכם, נכיר את האמצעים העיקריים הנמצאים בשימוש בתחום המרתק הזה.

כל השיטות לאיתור נזילות מים
Credit: shutterstock

בלון מתנפח – בדיקת הצפה לניקוזים 

כדי לאתר בעיות צנרת בנקודות הניקוז במרחב הביתי, ניתן לעשות שימוש בבלון ייעודי המוחדר לנקודת הניקוז. על ידי ניפוח הבלון יוצרים סתימה באופן מלאכותי ועל ידי כך ניתן למנוע מהמים במקלחת לזרום למערכת הביוב. במצב תקין, המים אמורים להצטבר בשוקת הניקוז. אם המים לא מצטברים בשוקת הניקוז ושוקת הניקוז לא מתמלאת במים, ניתן להסיק שהמים זורמים דרך החיבורים שבין קופסת הניקוז לשוקת הניקוז. כך לדוגמה, לא אחת מתברר שהמים מחלחלים דרך מצע הריצוף שמתחת למרצפות. 

במקרה הזה, לאחר הטיפול בנזילה יש לייבש את מצע הריצוף וזאת על מנת למנוע את המשך ההתפשטות של הרטיבות והופעה של נזקים משניים דוגמת עובש, התפוררות של הטיח, פגיעה בתשתית החשמל ועוד. 

בדיקת לחץ מים

בדיקת לחץ מים כוללת חיבור שעון לחץ לברז המים וסגירת כל הברזים בדירה, לרבות שיבר המים הראשי שאחראי לאספקת המים לדירה. אם מד הלחץ מעיד על שינויי לחץ בזמן שכל הברזים סגורים ועל פניו הלחץ אמור להישאר יציב, ככול הנראה ישנה נזילה. באופן הזה ניתן לבודד את מקור התקלה ולהבין האם מדובר בנזילה בצנרת המים הקרים או בצנרת המים החמים. 

יש לציין בהקשר זה כי באפשרותכם לבצע בדיקה פשוטה על מנת להבין האם יש לכם נזילת צנרת. כל שעליכם לעשות זה לסגור את כל הברזים בבית ולאחר מכן לסגור את השיבר הראשי שמזרים מים לדירה. כעת עליכם להמתין כחמש דקות ולאחר מכן לפתוח את שיבר המים הראשי. אם מונה המים מעיד על זרימת מים בזמן שכל הברזים סגורים, סימן שיש לכם נזילת צנרת הדורשת מעורבות של אינסטלטורים תל אביב. אמנם לא מדובר על בדיקה מתקדמת במיוחד של איתור נזילות מים אך בהחלט יש בה כדי להעיד על קיומה של דליפה. 

סיב אופטי – צילומי פנים צנרת

סיב אופטי הוא בין האמצעים המתקדמים והיעילים ביותר המשמשים כיום במסגרת איתור נזילות מים. מדובר למעשה במעין מצלמה המורכבת מסיבים אופטיים, שניתן להחדיר גם לצינורות קטנים יחסית. בדיקה המבוצעת באמצעות סיב אופטי מזכירה מאוד בדיקות דומות המבוצעות בבני אדם כמו קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה, שבהן הרופא מחדיר סיבים אופטיים למערכת העיכול של המטופל על מנת לאתר את הגורם לתסמינים שונים במערכת העיכול. 

מד לחות דיגיטלי 

מד לחות מסגול לזהות את רמת הלחות בחומר הנבדק. ישנם סוגים שונים של מכשירים בתחום זה, כשבין השאר מדובר במד לחות המבוסס על התנגדות חשמלית. מכשירים אלו מצוידים באלקטרודות המוחדרות לגוף שמעוניינים למדוד את רמת הלחות שלו. בין שתי האלקטרודות מוזרם זרם חשמלי וככול שהחומר רטוב יותר, כך ההתנגדות נמוכה יותר. באופן הזה ניתן לקבל מושג בנוגע לרמת הרטיבות של החומר הנבדק. 

כמו כן ישנם גם מכשירים הפועלים על ידי קריאה של תדרים אלקטרומגנטיים. במקרה הזה אין צורך לעשות שימוש באלקטרודות והבדיקה מבוצעת למעשה ללא מגע. מד לחות משמש בעיקר לזיהוי לחות בעומק של סנטימטרים בודדים. 

עוד כתבות שיעניינו אותך
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...