Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיקור כלבה – כל מה שצריך לדעת

עיקור כלבה – כל מה שצריך לדעת
תמונה שאטרסטוק

ההחלטה לעקר את הכלבה שלכם אינה פשוטה אך זו החלטה חשובה ומחויבת מציאות. למעשה, אם אימצתם כלבה מעמותה או מארגון להצלת בעלי חיים עליכם לשלם סל אימוץ הכולל בתוכו עיקור לכלבה, ומחייב אתכם בביצוע ההליך. אם הכלבה שלכם הגיעה אליכם  בדרך אחרת עליכם להחליט האם לעקר אותה או לא. וטרינרים ואנשי מקצוע ימליצו לכם לעקר את הכלבה מאחר ויש יתרונות רבים לתהליך עיקור כלבה, ובהם גם יתרונות בריאותיים חשובים כמו מזעור הסכנה למחלות ולגידולים באיברי הרבייה והעטינים. 

עיקור כלבה - כל מה שצריך לדעת
תמונה שאטרסטוק

מהו הזמן הנכון לניתוח עיקור כלבה?

כלבות מתחילות את הייחום הראשון בדרך כלל כאשן הן מגיעות לגיל 6 חודשים, תלוי בגזע, בגודל ובקצב ההתפתחות של חיית המחמד, יש כלבות המתייחמות בפעם הראשונה רק כאשר הן מגיעות לגיל שנה. כאשר הכלבה מתחילה בתהליך הייחום, תהליך המתרחש בדרך כלל פעמיים בשנה, קשה לצאת איתה לטיול בחוץ וכל טיול הופך למשימה מאתגרת מאחר וכלבים זכרים נאספים סביב הכלבה המיוחמת, ובמקרים מסוימים הכלבה עלולה לברוח מכם כדי למצוא זיווג. 

וטרינרים ממליצים לעקר את הכלבה לפני תקופת הייחום הראשונה, לכן חשוב להיערך בזמן לקראת העיקור המתרחש בסביבות גיל 6 חודשים. באופן כללי אפשר לעקר כלבות כאשר הן מגיעות לגיל חודשיים אך עדיף להמתין עם הניתוח ולבצעו לפני הייחום הראשון. 

מהם היתרונות של ניתוח העיקור לכלבה?

לעיקור הכלבה שלכם יש מספר יתרונות חשובים ומשמעותיים עבורכם ועבור חיית המחמד האהובה:

  • יתרונות בריאותיים – עיקור כלבה בגיל צעיר מונע התפתחות של סרטן העטינים, תופעה רווחת בקרב כלבות מבוגרות, בשיעור של כמעט 90%. כמו כן, העיקור מונע לחלוטין התפתחות של סרטן הרחם והשחלות מאחר ומוציאים את איברי הרבייה בניתוח. בנוסף, העיקור מונע התפתחות מחלות קשות ונפוצות כמו דלקת ברחם, דלקת הנוצרת עקב שינויים הורמונליים, זו דלקת חריפה וקשה המסכנת את חיי הכלבה ומחיר הטיפול יקר בהרבה מעלות העיקור, והעיקר מונע בעיות עור נפוצות.
  • יתרונות התנהגותיים – השינוי ההורמונלי בזמן הייחום גורם לשינוי התנהגותי אצל הכלבה, בזמן הייחום היא חסרת שקט, קולנית, יש לה הפרשות המכילות דם ולרוב היא תנסה לברוח כדי לחפש זיווג. כאשר הכלבה מיוחמת כל הכלבים הזכרים מתגודדים סביבה ולרוב הם יתגודדו גם מסביב לבית שלכם, לכן זהו מטרד קשה לכם, לילדים ולשכנים.
  • יתרונות סביבתיים – לעיקור כלבות יש גם חשיבות סביבתית מאחר וניתן למצוא מאות ואפילו אלפי גורי כלבים נטושים המתרבים ללא פיקוח ובקרה ורובם מוצאים את מותם כתוצאה מתאונות, מחלות, זיהומים, רעב ועוד, לכן העיקור הוא תהליך הומני המונע עתיד קשה וחסר סיכוי מכלבים חסרי ישע.  

לאחר העיקור של הכלבה כדאי להתייעץ עם הווטרינר לגבי תזונה בריאה ונכונה יותר, כדי להבטיח שהכלבה לא תעלה במשקל. האופי של כלבות לאחר עיקור אינו משתנה – זו טעות רווחת ומיתוס שאינו נכון. הניתוח עצמו מהיר ובטוח, אך חשוב לבחור וטרינר מנוסה ולוודא כי הניתוח מתבצע בתנאים סטריליים ועל ידי צוות מיומן.

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...
ברגעים הקשים ביותר אל תוותרו על עורך דין מצוין
ככל שעורך הדין שלכם טוב יותר כך הוא מצליח לעשות...