Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא מצליחה לרדת במשקל? תקראי את המאמר ותיישמי!

לא מצליחה לרדת במשקל? תקראי את המאמר ותיישמי!
מקור freepik

אם את קוראת את המילים האלה עכשיו, אז כנראה שאת כבר מכירה היטב את נושא הדיאטות. אז ניסית  לא אחת סוגים שונים של דיאטה, ספרת קלוריות ונקודות, הפחתת פחמימות ונצמדת רק לחלבונים וירקות וגם התחלת להתעמל ושתית המון מים ותה ירוק, אך המשקל נשאר תקוע? או שדווקא כן הצלחת לרדת יפה במשקל אך בסופו של דבר העלית הכל בחזרה, וחוזר חלילה?  נשים רבות משקיעות זמן ומאמץ רב וגם מוציאות סכומים נכבדים של כסף על תוכניות דיאטה שונות ומשונות ותוספים שמבטיחים ירידה קלילה ומהירה במשקל, ועדיין לא מגיעות לתוצאה הנכספת. ולמרות זאת, הן עדיין נוטות להתלהב בכל פעם מחדש מהדיאטה הבאה ותולות את כל התקוות בכך שהפעם זה יהיה שונה, כי מדובר ב"שיטה" ייחודית שחייבת לעבוד.  אבל גם כאשר הדיאטה בשיטה הייחודית נגמרת את חוזרת שוב למשקל הקודם ואפילו עם תוספת קלה. אז לפני שאת מאשימה את עצמך בכך שלא התאמצת מספיק, או שאין לך שליטה עצמית, או שרק על אוכל את חושבת, קבלי נתון אמיתי לגמרי: 95% מהניסיונות לרדת במשקל יכשלו, ועד כמה שזה מתסכל, במרבית המקרים ניסיונות אלו יובילו דווקא לעלייה במשקל לאחר תקופת הדיאטה.

לא מצליחה לרדת במשקל? תקראי את המאמר ותיישמי!
מקור freepik

רוצה להבין למה את לא מצליחה לרדת במשקל?

יש מספר פקטורים שיכולים להשפיע על היכולת לרדת במשקל:

  • סיבות רפואיות – ישנם מצבים בריאותיים שנפוצים מאוד אצל נשים, אך הן לא תמיד מודעות להם, כגון תת-פעילות של בלוטת התריס שמאטה את קצב חילוף החומרים, או תסמונת השחלות הפוליציסטיות שגורמת לחוסר איזון הורמונלי ולהשמנה בטנית.
  • דיאטות יו יו – אם בעבר ירדת במשקל ועלית בחזרה מספר פעמים, מחקרים מראים שברגע שהצמצום הקלורי של תקופת הדיאטה יסתיים, הגוף ישאף לאגור יותר שומן ברגע שנתחיל לאכול יותר. עפ"י מחקר עדכני, דיאטת יו-יו עשויה לגרום לתגובה חיסונית ברקמת השומן, שתקשה על צמצום היקפה.
  • "נקודת שיווי המשקל" – זהו עקרון ביולוגי שבו הגוף 'מסמן' את המשקל היציב של האדם ושואף תמיד להגן עליו, כחלק ממנגנון הישרדותי. לכן את לא מצליחה לרדת במשקל ולשמור על כך, כי הגוף שלך מנסה לחזור שוב ושוב לנקודת שיווי המשקל.
  • הורמוני רעב ושובע – אצל כל אחד מאיתנו קיימת מערכת של הורמוני רעב ושובע וכאשר הם אינם מווסתים, הדחף לאכול גדול מאוד.

איך לרדת במשקל ולשמור על התוצאות

הנתונים הללו יכולים להיות מתסכלים מאוד. כי אם עודף משקל והשמנת יתר מוגדרים כמחלה מסוכנת, ודיאטות במרבית המקרים לא פועלות, מה ניתן לעשות כדי לרדת במשקל ולהימנע ממחלות הקשורות בהשמנה חולנית?

מחקרים מראים כי על מנת לאזן את הורמוני הרעב ולהתגבר על הדחף לאכול כשיוצאים מנקודת שיווי המשקל, נדרש טיפול היקפי, רב-תחומי ומותאם אישית. במקרה הצורך, ניתן להיעזר גם בטיפול תרופתי, שיעילותו ובטיחותו הוכחו מחקרית על אלפי אנשים. יש מרכזים המתמחים בהתאמת התזונה והטיפול התרופתי במדויק לצרכי הגוף האישיים של כל אדם, על ידי רופא המתמקצע בתחום השמנת היתר ועל ידי דיאטנים קליניים. באופן זה יהיה לך יותר קל יותר ליישם גישה של "נון דיאט" לאורך זמן, המבוססת על  אכילה של "הכל מהכל" – בתנאי שמדובר ברעב אמיתי, כפי שתלמדי לזהות. כשמשלבים תרופות בטיפול, הן עובדות על המנגנונים הפיזיולוגיים של השמנה ומווסתות מחדש את הורמוני הרעב והשובע כדי שניתן יהיה לשמור על התוצאות לאורך זמן, למרות היציאה מנקודת שיווי המשקל.

אז אם את לא מצליחה לרדת במשקל למרות שכבר ניסית הכל, ההמלצה הטובה ביותר היא לפנות לקבלת טיפול מקצועי ממומחים בתחום ההשמנה, שיבנו לך תכנית ליווי אישית המותאמת במדויק לצרכייך.

מאמר זה נכתב על ידי רז הגואל, רופא מומחה העוסק ברפואה למעלה מ- 15שנים. מתמחה בהענקת טיפול רפואי מותאם אישית בהשמנת יתר

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 9637*

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...