Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ליסינג פרטי – האם זה משתלם לנו?

ליסינג פרטי – האם זה משתלם לנו?
קרדיט pixabay

במשך שנים היינו רגילים לשמוע ששירותי ליסינג לרכב מיועדים בראש ובראשונה לעסקים. חברות רבות השתמשו בשירות זה על מנת לשכור לעובדים שלהם כלי רכב דרך חברות שונות אשר סיפקו גם שירותים שונים לרכב. העובדים נהנו מהרכב עד שהעסקה הגיעה למועד סיומה ואז היתה עומדת בפניהם אפשרות להחליף את הרכב או לקנות אותו.

ליסינג פרטי – האם זה משתלם לנו?
קרדיט pixabay

עם הזמן חברות רכב הבינו שעומדת בפניהן אופציה נוספת והיא, לספק שירותי ליסינג גם ללקוחות פרטיים. וכך נוצר מסלול מיוחד עבור לקוחות שחיפשו רכבים לצרכים אישיים. בין אם מדובר במבוגרים שחיפשו רכב לעצמם, הורים שרצו לרכוש רכב חדש לילדים שלהם או כל סוג אחר של רכב מכל סיבה שהיא.

שירותי ליסינג פרטי מבוססים על הרעיון שהלקוח הפרטי רוצה להחליף כל שנה-שנתיים רכב, ובמקום שהוא יצטרך לחפש אותו בשוק החופשי, הרי שהוא יכול לקנות אותו מחברה מסודרת, חברה שתספק לו את כל השירותים הנדרשים עבור הרכב וכך גם תחסוך לו זמן וכסף.

הרעיון של ליסינג פרטי הוא פשוט. הלקוח משלם מדי מקדמה פלוס תשלום חודשי עבור הרכב, בזמן הזה הוא נהנה מהשירותים שהחברה מספקת לו עבור הרכב, כעבור שנתיים-שלוש, תלוי בעסקה, הוא צריך להחליט האם הוא רוצה להשלים את היתרה ולקנות את הרכב או שמא הוא מעדיף להחליף אותו ברכב חדש. במידה והוא מעוניין ברכב חדש, אז הוא מחזיר את הרכב שברשותו לחברה, זו יכולה למכור אותו בתור רכב יד 2, והלקוח יכול לקנות רכב חלופי, חדש. כמובן שהוא מקבל את כל התנאים הנדרשים עבור הרכב.

האם זה משתלם לשני הצדדים?

עולה שאלה, האם עסקאות ליסינג משתלמות לשני הצדדים או רק לצד אחד. התשובה היא, שמדובר בעסקה שיכולה להטיב עם שני הצדדים. החברה נהנית מאפשרות להרוויח גם על הרכב שהיא מוכרת ללקוח וגם על הרכב שהיא מחזירה לו, בכך שהיא יכולה למכור אותו שוב ללקוח אחר כרכב יד 2.

הלקוח לעומת זאת נהנה מאפשרות לרכוש רכב חדש בתנאים טובים, הרבה יותר טובים מהתנאים שיש ברכישת רכב בשוק החופשי, מה עוד שהוא מקבל גם את כל הטיפולים הנדרשים, מקבל אפשרות לעשות ביטוח דרך החברה ועוד. הכל נעשה תחת קורת גג אחת, מבלי שהוא צריך לטפל כמעט בשום דבר.

כיום אפשר למצוא מגוון רחב של חברות שמציעות שירותי ליסינג לשוק הפרטי. החברות מכירות את הצרכים של הלקוחות, בין אם מדובר בצרכים של זוגות, צרכים של משפחות, אנשים שזקוקים לרכב לצורכי עבודה ועוד. מן הסתם, אנחנו יכולים למצוא קטלוגים עם מגוון רחב של כלי רכב של חברות ודגמים שונים. כל לקוח פרטי שמעוניין ברכב כזה או אחר, יכול למצוא את מה שהוא מחפש, בכל חברה בתנאים שונים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...