Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לכבוד יום השוקולד הבינלאומי: 7 יתרונות בריאותיים של הקקאו

לכבוד יום השוקולד הבינלאומי: 7 יתרונות בריאותיים של הקקאו
קרדיט Shutterstock

אילו ויטמינים ושאר ערכים תזונתיים מכיל הקקאו בצורתו הטבעית ואיך תורם צמח זה לבריאותנו? הצטיידו בחפיסת השוקולד האהובה עליכם והישארו איתנו למדריך מתוק ובריא במיוחד 

ב-7.7 יחול יום השוקולד הבינלאומי ולכבוד החג המתוק, אספנו במיוחד עבורכם 7 יתרונות בריאותיים של צמח הקקאו שבלעדיו לא יכולנו לציינו. עוד לפני כן, חשוב לחדד שהקקאו אמנם מהווה מרכיב משמעותי בשוקולד, אבל כשאנחנו אומרים קקאו אנחנו מתכוונים לצורתו הגולמית בפרט. מכאן שכדי לקבל את כל הויטמינים והמינרלים החיוניים המצויים בו דוגמת ויטמין c, מגנזיום ואבץ וליהנות מיתרונותיו הבריאותיים, יהיה עלינו לצרכו בצורתו הטבעית יותר: כפולי-,שבבי-, אבקת-, ו/או חמאת-קקאו. את הקקאו עצמו תוכלו לערבב במשקה חם ואפילו בשייק בריאות או לאכול במגוון צורות: במאפים, קינוחים ואפילו במנות מבושלות ומשביעות כמו כרובית בתנור – אכן, קראתם נכון. אז מהם יתרונותיו הבולטים של הקקאו? בכתבה הבאה שלפניכם.

לכבוד יום השוקולד הבינלאומי: 7 יתרונות בריאותיים של הקקאו
קרדיט Shutterstock

אילו ויטמינים ומינרלים מסתתרים בקקאו הטבעי והופכים אותו לבריא להפליא?

קקאו בצורתו הטבעית מכיל ויטמינים, מינרלים ומרכיבים תזונתיים חשובים. לפניכם כמה מהמובילים מביניהם כולל הערך התזונתי לכפית קקאו גדושה של 5 גרם, כמו גם מקורות טבעיים נוספים לצריכתם, שיתכן ויעוררו בכם השראה למנות עשירות בטעמים ובבריאות. 

  • מגנזיום – 24.95 מ״ג. מינרל זה חיוני, בין היתר, לבניית העצמות ולתמיכה בתפקודה של מערכת החיסון. מזונות נוספים שעשירים במגנזיום כוללים סובין חיטה, גרעיני פשתן ודלעת ונבט חיטה. 
  • ברזל – 0.693 מ״ג. המינרל הנפוץ ביותר בגופנו האחראי לחילוף החומרים, תהליכי גדילה והתפתחות והעברת החמצן מהריאות לשאר רקמות הגוף. ברזל נפוץ בעיקר בכבדי בעלי חיים, דגים, אגוזים, שקדים ושמרי בירה. 
  • אבץ – 0.341 מ״ג. מינרל חיוני לתפקוד מערכת החיסון, ריפוי פצעים, בריאות המעי וחלוקת תאים נכונה בתקופת ההריון. אבץ נפוץ גם בבשר בקר וכבש, ביצים, שעועית שחורה ולבנה. 

ומה לגבי ויטמינים? כפית גדושה של קקאו מכילה 0.145 מ״ג ויטמיני B (1,2,3,5,6 ו-9), 0.005 מ״ג ויטמין E (המנטרל רדיקלים חופשיים), ו-0.1 מ״ג ויטמין K (המסייע בקרישת דם ובבניית העצם).

ואיך כל זה תורם לנו? 7 יתרונות בריאותיים של הקקאו

  1. שיפור הבריאות הקוגניטיבית: הוספת אבקת קקאו לתפריט מסייעת בשיפור ביצועים קוגניטיביים. מחקרים מצאו קשר חיובי בין צריכת קקאו לתפקודי זיכרון, רמת תשומת לב ואיכות שנת הלילה. 
  2. חיזוק המערכת החיסונית: אבקת קקאו מכילה ברזל, אבץ וסלניום – מינרלים החיוניים לתפקוד המערכת החיסונית. 
  3. עשיר בפוליפנולים: נוגדי החמצון הטבעיים המצויים במזונות כמו פירות, ירקות וקקאו, נקשרים לשיפור רמות כולסטרול וסוכר בדם ולהורדת לחץ הדם. לפוליפנולים יש השפעה חיובית על מגוון מערכות ואיברים בגוף והם מסייעים גם בהפחתת דלקות. 
  4. שיפור זרימת הדם: אותם הפוליפנולים משפרים את זרימת הדם למוח ומשפיעים על ייצור תחמוצת החנקן. לפוליפנולים הנפוצים בקקאו יש ככל הנראה גם תפקיד במניעת ניוון מוחי דוגמת מחלת האלצהיימר אך המחקרים בנושא עדיין נמצאים בשלב ראשוני. 
  5. מצב רוח טוב: שוקולד, באשר הוא, ממלא לרוב באנרגיות חיוביות, אך צריכת קקאו טבעי יכולה לשמר את ההרגשה הטובה לאורך זמן. צמח הקקאו מכיל אנאנדמיד, האנדרופין המכונה ״כימיקל האושר״, חומצת אמינו טריפטופן החיונית לייצור סרוטונין וסרטונין בילד-אין, וצריכת קקאו טבעי באופן יום יומי, יכולה לתרום לשיפור מצב הרוח באופן קבוע. 
  6. שיפור בריאות הפה: ממחקרים שבוצעו עד כה בבעלי חיים נמצא קשר חיובי בין קקאו לבריאות חלל הפה ולמלחמה בחיידקים אוראליים, כל עוד אינו מכיל סוכר כמובן.
  7. בריא לעור: אנו אולי רגילים לחשוב על שוקולד כגורם עיקרי לפצעי אקנה אך בפועל, לפוליפנולים שבקקאו יש יתרונות משמעותיים למראה העור. מחקרים מצאו כי צריכת קקאו כחלק מהתפריט לאורך זמן מסייעת להגנה מפני השמש, לזרימת הדם בעור ולשיפור מרקם פני השטח ולחות העור. 

אלו רק כמה מיתרונותיו הבריאותיים הרבים של הקקאו הטבעי, כשבעתיד אולי נוכל להוסיף אליהם גם סופרלטיבים נוספים. מחקרים ראשוניים מצאו תכונות אנטי-אסתמתיות ויכולת הפחתת התכווצויות דרכי הנשימה, כמו גם תוצאות חיוביות ומעודדות בהפחתת סרטן השד, הלבלב, המעי הגס, לוקמיה והערמונית – אך אלו טרם עברו לשלב הניסויים הקליניים ונוסו על בעלי חיים בלבד. 

אנחנו לא יודעים איך אתם מציינים את יום השוקולד הבינלאומי, אבל מאחלים לכם שהוא יהיה מתוק טעים – ובריא במיוחד. 

חג שוקולד שמח!

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...