Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לכל אחד יש ת'אחת שלו – עוגות הגבינה הכי הכי של שבועות

לכל אחד יש ת'אחת שלו – עוגות הגבינה הכי הכי של שבועות
קרדיט PIXABAY

עוגות הגבינה הן הכוכבות הגדולות של חג השבועות. זהו הזמן שבו משפחות רבות בישראל משקיעות באפיית עוגת גבינה מפוארת במיוחד, כזו שלא נטרח להכין בכל יום אחר בשנה. בין אם אתם מעדיפים עוגת גבינה קרה, עוגה אפויה או אולי עוגת פירורים קלסית – אנחנו כאן בשבילכם. לפניכם שלושה מתכונים חגיגיים במיוחד לעוגות גבינה מושקעות שימתיקו את החג הלבן ויהפכו אותו לחגיגה אמיתית.

עוגת גבינה אפויה
קרדיט PIXABAY

המשודרגת: עוגת פירורים עם קראמבל פולנטה

עוגת פירורים היא קלסיקה אמיתית, אבל אם בחג השבועות הקרוב אתם רוצים לצאת מהקופסה ולהפתיע את האורחים שלכם – למה שלא תבחרו בעוגת פירורים עם טוויסט? לפניכם מתכון טעים במיוחד לעוגת גבינה עם תחתית קרמבל על בסיס קמח פולנטה ומייפל מתקתק.

להכנת התחתית, נכניס למעבד מזון קוביות חמאה קרה מאוד, קמח, קמח פולנטה, אבקת סוכר ומלח. נפעיל את מעבד המזון במשך כשלוש דקות, עד שנקבל פירורי בצק. שימו לב לא להמשיך בעיבוד מעבר לנקודה הזו כדי שלא נקבל בצק אחיד. נבחר בתבנית עגולה (עדיף תבנית קפיצית או מתפרקת) ונהדק בתחתיתה מחצית מפירורי הבצק. נפרוש נייר אפייה על גבי תבנית של תנור, ונפזר עליה את המחצית השנייה של הפירורים. נכניס את שתי התבניות למקרר למשך כחצי שעה, ולאחר מכן נכניס אותן לתנור שחיממנו מראש למטמפרטורה של 180 מעלות. את הפירורים שבתבנית התנור נאפה במשך כעשר דקות, ואת תבנית העוגה נאפה כרבע שעה. נניח את שתי התבניות בצד להצטננות.

לאחר מכן, נכניס את תבנית העוגה למקרר. את פירורי הבצק הפזורים נעביר מתבנית התנור למעבד המזון ונטחן בפולסים קצרים עד שנקבל פירורים קטנים (חשוב לעצור את הפעולה לפני שתתקבל אבקה). נוסיף סירופ מייפל ונערבל עוד מעט. נכניס לכלי אטום כדי למנוע התייבשות, ונניח בצד.

כעת נעבור להכנת גוף העוגה. במיקסר עם וו לישה נערבל גבינת פילדלפיה עם סוכר וניל. נוסיף גבינה לבנה וחמאה מומסת ונמשיך בערבול. לאחר שהתקבלה תערובת אחידה, נוסיף ביצים בהדרגה ונמשיך בערבובה עד הטמעה. ניצוק את התערובת על בסיס העוגה ונאפה כשעה וחצי בחום של 150 מעלות עד שקרום העוגה מתייצב אך היא עדיין רוטטת במרכזה כמו ג\'לי. נצנן ונפזר את הקרמאבל שהכנו קודם. נכניס למקרר למשך חמש שעות לפחות לפני ההגשה.

 

המושחתת: עוגת גבינה קרה עם המון הפתעות

קצרים בזמן? לפניכם מתכון של עוגת גבינה קרה מפוארת שאינה דורשת מכם לפתוח את התנור אפילו פעם אחת.

במעבד מזון, נטחן בסקוויטים מסוג שאנו אוהבים עם אגוזי מלך וחלווה. נוסיף חמאה מומסת וסירופ מייפל ונמשיך בעיבוד עד שנקבל בצק פירורי ודביק. נהדק את הבצק לתחתית של תבנית עגולה ונכניס למקרר.

בקערה המתאימה למיקרוגל נמיס שוקולד לבן משובח עם חמאה וחלב בפולסים קצרים. נערבב עד לקבלת קרם אחיד ומגרה. בקערה נוספת נערבב גבינה לבנה, שמנת חמוצה ואינסטנט פודינג וניל. בקערת מיקסר נקציף שמנת מתוקה עם סוכר עד לקבלת קצף יציב. נאחד בין שלוש התערובות בתנועות עטיפה עדינות עד שנקבל בלילה אחידה, חלקה וסמיכה. ניצוק את הבלילה על תחתית הפירורים ונכניס למקפיא למשך שש שעות לפחות. נעטר בקצפת, אגוזים ושערות חלווה.

 

המלכותית: עוגת גבינה אפויה עם פירות יער

כמה שהיא יפה, ככה היא טעימה. עוגת גבינה אפויה ונימוחה שאין ראויה ממנה לקינוח סעודת החג.

להכנת הבסיס, נטחן בסקוויטים עם פקאן מסוכר עד לקבלת תערובת פירורית. נוסיף חמאה מומסת ונערבב. נעביר לתבנית קפיצית עגולה, נהדק היטב ונכניס למקפיא עד לסיום הכנת המלית.

בקערה גדולה נערבב גבינת שמנת עם גבינת כנען, נוסיף סוכר, פודינג וניל ותמצית וניל ונערבב עד לקבלת בלילה בעלת מרקם חלק ואחיד. נוסיף בהדרגה ביצים ונערבב עד הטמעתן. נאפה 15 דקות בחום של 220 מעלות ואז ננמיך את הטמפרטורה ל-160 מעלות ונמשיך באפייה למשך שעה נוספת. נוציא את העוגה מהתנור, נניח לה להצטנן בטמפרטורת החדר ונעביר למקרר למשך 6 שעות לפחות.

להכנת ציפוי פירות היער, נבשל בסיר קטן אוכמניות עם קונפיטורת תותי יער למשך כחמש דקות. לאחר שהתערובת הצטננה, ניצוק אותה על גבי העוגה הקרה ונשטח היטב.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...