Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור יוסף חיים שפירא, בכנס הרצליה ה-18 שנערך היום במרכז הבינתחומי: "ביישובי הצפון קיימים פערים משמעותיים בנושא ההתראה לאזרח, זה עלול להגדיל את הסיכון לחיי התושבים באירוע לחימה"

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור יוסף חיים שפירא,  בכנס הרצליה ה-18 שנערך היום במרכז הבינתחומי:  "ביישובי הצפון קיימים פערים משמעותיים בנושא ההתראה לאזרח, זה עלול להגדיל את הסיכון לחיי התושבים באירוע לחימה"
עוד התייחס המבקר בחלק נכבד מדבריו לבעיית השחיתות בישראל ואמר: "קיימת אווירה שמאפשרת או יוצרת כר פורה למעשי שחיתות, הגם שאלה נעשים על ידי מספר קטן יחסית של עובדי ונבחרי ציבור. המאבק בשחיתות מתחיל במניעתו וחינוך לערכים של יושרה, הגינות ואחריות ועל ידי יצירת הרתעה אפקטיבית על ידי גורמי אכיפת החוק"
 
ברקע העימות הלילי בין חיל האוויר לכוח קודס האיראני התייחס מבקר המדינה למוכנות העורף למערכה צבאית אפשרית "נוכח ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות, יש להניח כי מוכנות העורף תעמוד במרכזו של כל עימות מרכזי. משרדי שם דגש בתחום זה, כאשר האחרונה עסקה במוכנות העורף לאיום טילים ורקטות. שפירא מזהיר מפני ליקויים שקיימים במערכות המיגון וההתראה בצפון "מהביקורת עולה כי בשנים האחרונות נעשתה כברת דרך בתחום מוגנות העורף, אך עדיין קיימים פערים משמעותיים בתחום המיגון הפיזי בעיקר ביישובי הצפון, בהתראה לאזרח ופערים בנושא מכאן אני קורא לכל הגורמים האחראים בממשלת ישראל לסגור פערים אלה ולחזק את מוכנות העורף כפי שפירטנו בדוח"
.
"בשנים האחרונות התעוררנו לכותרת כי בכירים בשירות הציבורי נעצרים בחשד לעבירות בתחום טוהר המידה. נראה כי המגמה מתעצמת. מכאן עולה השאלה – האם מדינת ישראל מושחתת או האם מדינת ישראל משחיתה את מנהיגיה? כמי שמכיר את הממסד ונחשף למידע רב, אני שולל את הטיעון כי מדינת ישראל מושחתת ומשחיתה את מנהיגה. עם זאת ישנם יותר מדי אזורים אפורים בהם יש חוסר בהירות,
המונח הון-שלטון טרם נמוג מהארץ, ישנן סמכויות רבות מדי שניתנות לעובדים ונבחרי ציבור מבלי שיש כלי פיקוח שיעשו שימוש לרעה בסמכויות אלה, ישנן החלטות רבות שמתקבלות ללא שקיפות לציבור".
 
"קיימת אווירה שמאפשרת או יוצרת כר פורה למעשי שחיתות, הגם שאלה נעשים על ידי מספר קטן יחסית של עובדי ונבחרי ציבור. המאבק בשחיתות מתחיל במניעתו וחינוך לערכים של יושרה, הגינות ואחריות ועל ידי יצירת הרתעה אפקטיבית על ידי גורמי אכיפת החוק. ישנו סיכוי רב שאזרח שיפתח ערכים אלה מגיל ינקות יימנע בבגרותו ממעשי שחיתות".
 
"לצד העמקת החינוך וחיזוק ההרתעה, ישנה חובה לעשות כל מה שניתן על מנת לחשוף את  חושפי שחיתות ולתת להם מעמד של כבוד בחברה. עלינו להבין מה מניע חושפי שחיתות שעוצרים ואוצרים מידע אצלם ולא נותנים אותם לגורמי האכיפה. לאחר כמעט 6 כהונה בתפקידי אני סבור שחלה התקדמות רבה באופן הטיפול בחושפי השחיתות וזאת בזכות צעדים אנו נוקטים לצורך כך: בשנים אלה יצאו מלפני מספר צווי הגנה. בשנת 2013 הענקתי 9 צווי הגנה, ב2014 7, ב-2015 20 צווים, ב-2016 26, ובשנת 2017 14 צווי הגנה קבועים".
"על מנת לתת טיפול הוליסטי, הסתייענו ברשות להגנת עדים של משטרת ישראל. נעזרנו בשירותי פסיכולוגית ושכרנו עו"ס בתקן מלא. להשקפתי, הגנה על חושף השחיתות היא השארתו במקום העבודה. זה אפשרי אם תיפסק ההתנכלות לעובד, והעצמתי את הגישור במסגרת הטיפול בתלונות של חושפי שחיתות. לא אחת יצאו הצדדים מחובקים. ישנה התקדמות במודעות הציבור ומתן אמון בתהליך, הדרך עדיין ארוכה עד למתן הגנה מוחלטת. עד שהצלחנו לשנות את התפיסה ציבורית אל מול חושפי שחיתות, הדרך עוד ארוכה".
 
כנס הרצליה נערך זו הפעם ה-18 על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה(IPS) בבינתחומי הרצליה, ובראשו עומד האלוף במיל' עמוס גלעד. הכנס הוא הגדול בתחומו בישראל. הכנס מתמקד בזיהוי הזדמנויות וסיכונים לישראל במזרח התיכון ובמערכת הגלובלית, ומשתתפים בו מעל 200 בכירי הממשלה, המערכת הציבורית והמשק בישראל, ביניהם כ-40 משתתפים מחו"ל. ניירות העבודה הנכתבים לקראתו ואחריו מספקים למקבלי ההחלטות ולשיח הציבורי הערכות והמלצות מדיניות להתמודדות עם האתגרים הגאו פוליטיים, הכלכליים, והחברתיים של מדינת ישראל.

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...
ברגעים הקשים ביותר אל תוותרו על עורך דין מצוין
ככל שעורך הדין שלכם טוב יותר כך הוא מצליח לעשות...