Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדפים ממתכת – כיצד בוחרים?

מדפים ממתכת – כיצד בוחרים?
מקור pixabay

אחד האלמנטים השימושיים ביותר בבית, במשרד או בעסק הוא המדף, שנועד לשמש לצרכי הצבת חפצים על גביו, למטרות תצוגה או אחסון. בבואכם לבחור מדפים תגלו כי הם מתחלקים לכמה סוגים כאשר מדפים ממתכת נחשבים לחזקים שבהם. גם בתוך קטגוריה זאת קיימים כמה תתי סוגים שחשוב להיות מודעים אליהם כדי לבחור נכון. להלן סקירה מקוצרת שתעשה לכם קצת סדר בעניין.

מדפים ממתכת – כיצד בוחרים?
מקור pixabay

מדפים ממתכת – אילו סוגים קיימים בתוך קטגוריה זו?

ציינו שמדפי המתכת הם החזקים ביותר אך גם בתוך קטגוריה זאת ישנה חלוקה ברורה שמבדילה ביניהם על פי העומס המשקלי שהם מסוגלים לשאת על גבם. מדפים קלים מסוגלים לשאת עד 150 קילוגרם של חפצים, בינוניים עד 800 קילוגרם והמדפים החזקים ביותר יכולים להתמודד גם עם טונות. בבואכם לבחור מדפים ממתכת ובמיוחד אם הם מיועדים למחסן, חשוב כי תבצעו חישוב מושכל לגבי סך כל המשקל שצפוי להיות מועמס על גבי המדפים. במידה וקיים קושי לעשות זאת, ניתן ליצור  קשר עם מהנדס או נציג החברה שמספקת את המדפים על מנת לקבל ייעוץ ואפיון מלא. יש לקחת בחשבון כי העמסה שאינה מותאמת למקסימום המשקל עשויה להסתיים בקריסה וגרימה  לנזקי גוף ורכוש קשים.

מעבר לעניין המשקלי, את סוגי המדפים השונים נהוג לחלק לפי מבנה ותפקוד באופן הבא:

  • מדפים קבועים – אלו הם מדפים שברגע שהם מותקנים לא ניתן לבצע בהם שינויים. המדפים מגיעים לפי מידה ומותקנים באמצעות הברגות לקירות והשלבים מוברגים בחוזקה לשלד.
  • מדפים מודולאריים – זהו סוג חדש של מדפי מתכת שמאפשר ביצוע שינויים שונים גם לאחר ההתקנה. השינויים כוללים הרחבה או צמצום של מספר המדפים, שינוי המרחקים בין השלבים ובניית השלבים לגובה או לאורך לפי הצורך.
  • מדפי קיר – כאן מדובר על מדפים ממתכת שמעוגנים לשלד המערכת ע\"י פינים מיוחדים (קרויים גם "שיניים"), שננעצים בתוך גומחות ולמעשה נועלים את המדף מפני נפילה. היתרון במדפים אלו הוא בכך שהם אינם מתוחמים ועל כן קל יותר לבצע שליפה מהם, מה גם שהם יוצרים מראה אסתטי משופר.
  • מדפים למחסנים תעשייתיים – כאשר מחפשים מדפים למחסן תעשייתי שעובד בקצב גבוה, חשוב לבחור במדפים שלא רק מסוגלים לעמוד בעומסי משקל עצומים אלא גם מאפשרים לבצע שליפה יעילה ומהירה של חפצים וחומרים בהתאם לצורך. לצורך העניין ניתן לבחור בין מדפי גלילה (מסיעים את החפצים בדרך לנקודת היציאה), מדפי דרייב אין (חוסכים מקום במחסן) ואף כאלו בשיטת ה-FIFO (המוצר שנכנס ראשון גם יוצא ראשון).

עניינים נוספים שיש להתייחס אליהם בתהליך הבחירה

בבחירת מדפים ממתכת חשוב מאוד גם להתייחס לתנאי החדר שבו הם יוצבו. יש לקחת בחשבון כי ישנם מספר סוגי מתכות שמהם מייצרים את המדפים ולכל אחד מהם מאפיינים מעט שונים. למשל, כאשר מדובר בסביבה לחה, חשוב מאוד להשתמש בברזל מגלוון שעבר צביעה איכותית בתנור. לחלופין, ואם מדובר במשקלים קלים עד בינוניים, ניתן להשתמש בנירוסטה או אלומיניום שאינם מחלידים כלל וכלל. בהתאם לצורך ניתן למצוא גם מדפים שאינם דליקים, מדפים עם אפשרויות תלייה ואף מדפים שמגיעים בציפוי אנטי סטטי. אסור לשכוח גם את קיומה של חותמת תו תקן על גבי המדפים, שמעידה שהם אכן נבדקו ונמצאו תקינים ובטיחותיים.

מאמר זה נכתב על ידי חברת המדף, אצלנו בחברה כבר 50 שנה אנו מקשיבים לצרכי הלקוח ומתאימים עבורו מדפים למחסן ופתרונות איחסון מתקדמים, יעילים ואיכותיים‫. חמישים שנה שבהם אנחנו מלווים כל לקוח ופרוייקט משלב החזון, התכנון והאיפיון, דרך הייצור ועד ההתקנה והשירות‫. חמישים שנה של ניסיון, התחדשות, הצלחה, טכנולוגיה, ושירות‫.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...