Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדפסת דיו או לייזר – מה כדאי?

מדפסת דיו או לייזר – מה כדאי?
צילום : PEXELS

שתי טכנולוגיות ההדפסה הנפוצות כיום הן הדפסת לייזר והדפסה באמצעות הזרקת דיו. הבחירה בסוג המדפסת תלויה בשני פרמטרים עיקריים: היקף ההדפסה וסוג ההדפסה (הדפסת טקסט בלבד או הדפסה גרפית מורכבת).

מדפסת דיו או לייזר - מה כדאי?
צילום : PEXELS

מדפסת הזרקת דיו

ככלל, מדפסת הזרקת דיו מתאימה יותר לצרכים ולדרישות של המשתמשים ביתיים, בעיקר הדפסות בהיקף נמוך שרובן טקסטואליות. האיכות של מדפסת זו נחשבת גבוהה גם כאשר מדובר בהדפסה גרפית (למשל של תמונות) מסיבה אחת – העלות הגבוהה של רכישת מדפסת לייזר צבעונית

עם זאת, הדפסות בהיקפים גדולים הופכים את מדפסת הזרקת הדיו לבלתי משתלמת כלכלית משתי סיבות  – העלות הגבוהה של הטונרים והעמידות הנמוכה של המדפסת. כמו כן, מהירות ההדפסה של מדפסת זו נחשבת נמוכה יחסית.

חשוב לזכור שכיום יש מדפסות הזרקת דיו צבעוניות או מדפסות הזרקת דיו מהירות (מה שמאפשר להתגבר על החסרונות שהוזכרו לעיל), אך מחירן לרוב נחשב גבוה למשתמש הביתי במיוחד יחסית להיקפי ההדפסה הנמוכים.

הדפסה במדפסת לייזר

הדפסה במדפסת לייזר בצבע אחד (לרוב שחור) מתאימה להדפסת טקסט בהיקפים גדולים – מאות ואלפי דפים בחודש. היקף ההדפסה של המדפסת נמצא ביחס ישיר למחירה, כלומר ככל שהיקף ההדפסה עולה היא מחזירה את ההשקעה במהירות רבה יותר.

אמנם מחסניות הדיו של מדפסות לייזר נחשבות יקרות יותר מאלו של מדפסת הזרקת דיו, אך היא מספיקה לכמות רבה יותר של הדפסות, בעיקר כאשר מדובר במדפסות שאינן מיועדות לשימוש ביתי. בנוסף, כיום ניתן לרכוש טונר תואם למדפסת באיכות טובה ולחסוך בכך הרבה כסף.

מדפסת לייזר נחשבת לאמינה ולעמידה יותר ממדפסת הזרקת דיו מסיבה אחת – היא מיועדת לעבודה מאומצת יותר הן מבחינת זמן והן מבחינת כמות הדפסות. המשמעות היא שמדפסת זו סובלת משחיקה ומבלאי נמוכים יותר מאשר מדפסת הזרקת דיו. אמנם יש חלקים במדפסת שנדרש להחליפם עם הזמן, אבל לרוב מדובר לאחר הדפסה של אלפי עמודים.

בנוסף, איכות ההדפסה במדפסת לייזר נחשבת לטובה יותר מאשר במדפסת הזרקת דיו, בעיקר כאשר ההדפסות מבוססות על טקסט ולא על גרפיקה. להדפסה רבה של מסמכים צבעוניים מומלץ לשקול רכישה של מדפסת לייזר צבעונית.

מהירות ההדפסה במדפסת זו נחשבת לגבוהה יותר מאשר במדפסת הזרקת דיו, אך כאשר נדרשת הדפסה שמערבת גרפיקה או צבעים המהירות יורדת ותלויה בדגם המדפסת, בגודל של הזיכרון שלה ובמהירות של המעבד שלה.

לסיכום

מדפסת הזרקת דיו מתאימה יותר להדפסות ביתיות בהיקפים נמוכים, אך יש לקחת בחשבון את החסרונות שלה – עמידות נמוכה, טונרים יקרים ומהירות נמוכה. לעומתה מדפסת לייזר מתאימה להדפסות בקנה מידה גדול אך גם לה יש חסרונות, למשל איכות ומהירות נמוכות בהדפסות גרפיות וצורך בתחלופה של חלקים עם הזמן.

עם זאת, ניתן להתגבר על כל החסרונות של המדפסות השונות בקלות, למשל לחסוך כסף באמצעות רכישה של טונר תואם למדפסת, רכישת מדפסת לייזר צבעונית לצורך הדפסות גרפיות איכותיות ועוד.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...