Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי

מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי
קרדיט: Pixabay

תחילה, חשוב לציין כי CBT מהווה שיטת טיפול בחרדה טבעי, כזו המשלבת שימוש באמצעים קוגניטיביים, ובמילים אחרות – אמצעים חשיבתיים ואמצעים התנהגותיים. מיותר לציין כי יחד עם חלוף השנים האחרונות, טיפול בשיטת CBT עלה ללא מעט כותרות, זאת במיוחד לאור תיאוריו הרבים המצביעים על העובדה כי מדובר על טיפול קצר, פרקטי וממוקד. אולם, למרות הדעה הרווחת אשר נוטה לומר כי מדובר בפתרון קסם, ניכר כי המציאות שונה לגמרי ולכן, על מנת להבין את משמעות הטיפול לעומק, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כלל המידע הרלוונטי, מידע שיעניק לכם את כל הכלים הדרושים טרם תחילת הטיפול.

מושגי יסוד בטיפול קוגניטיבי התנהגותי

כאמור, טיפול בדיכאון וחרדה בשיטת CBT הוא טיפול אשר מתבסס על שני מושגים מרכביים – מחשבה והתנהגות. למעשה, כל אירוע שמתרחש בסביבתנו, בין אם מדובר באירוע קטן ומנוע ובין אם מדובר באירוע גדול ומפוצץ, יוצר אצלנו מחשבה ותגובה. יש לציין כי התגובה עשויה לבוא לידי ביטוי באופן מעשי  כמו ניתוק קשר מבן אדם או לחילופין באופן רגשי כמו היעלבות מבדיחה של חבר. מיותר לציין כי הצורך להתמודד את מגוון האירועים במהלך שגרת היום יום מחייבת את בני האדם לקבוע לעצמם דפוסי מחשבה לצד דפוסי התנהגות שונים, דפוסים אותם הם מפעילים באופן אוטומטי בעת בה מתרחש אירוע מסוים. בשפה המקצועית מדובר למעשה בפעולות המכונות "סכמות חשיבתיות". פעולות אלה מושפעות באופן ישיר מגורמים אישיים ורגשיים אשר מתקבעים באופן פשוט ומהיר בעברנו. חשוב לציין כי ברוב המוחלט של המקרים, אותן פעולות אינן אובייקטיביות.

מטרת הטיפול

טיפול בחרדה CBT הוא טיפול המתמקד לא רק בסיבות אשר הובילו את המטופל לסבל אותו הוא חווה כיום, אלה מדובר בטיפול שמטרתו לבדוק את הדרכים לשינוי מצב המטופל בהווה וליישומן בעתיד. יש לציין כי לאחר פרק זמן קצר לומד המטופל כיצד ניתן להתמודד עם מגוון הקשיים השונים מהם הוא סובל במהלך היום יום. במרבית המקרים, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי עוסק פחות בשאלה של כיצד התפתחה החרדה, אלא יותר בשאלה של מה כדאי לעשות על מנת לגרום לחרדה לחלוף. במקרים בהם אתם סובלים מחרדה אשר משתלטת על שגרת היום יום שלכם, אנו ממליצים לכם לפנות אל מרדכי קדוש – פסיכותרפיסט הוליסטי שישמח להעניק לכם את הכלים והידע הנדרש להתמודדות עם אותם חרדות – באמצעות שיטת הטיפול CBT.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...