רקחו בדמיונכם את הסצנה הבאה: אתם בכנס עסקי, מאתרים שותף אסטרטגי פוטנציאל ולאחר שיחה ערה אודות מגוון דרכים לעבודה משותפת הגיע הרגע להחליף פרטי התקשורת.
כאן נכנס לתמונה כרטיס הביקור שלכם והעיצוב שלו בהחלט יכול להקרין על ההתמחות שלכם ולתרום לבניית המוניטין.
כרטיס ביקור הוא פריט חשוב שאחראי ליצירת הרושם הנכון ולכן, חשוב לחשוב מבחינה אסטרטגית בקבלת ההחלטות מה תהיה הצורה של הכרטיס, פלטת הגוונים, אלמנטים ועיטורים וכמובן מה יהיה כתוב עליו בנוסף לאינפורמציה הרלבנטית כמו טייטל, מקום עבודה, כתובת, פרופילים ברשתות החברתיות.
שימו דגש על משפט מנצח יניע לפעולה ובדקו מה יעורר אצל מי שמקבל את הכרטיס את הרושם המבוקש ויגרום לו לפנות אליכם בהמשך ומה בכרטיס יזכיר לו אתכם בצורה החיובית ביותר.
כדאי להתייחס בעיצוב הכרטיס לתחום העיסוק, סוג התעשייה בה פועלים, גוונים ומוטיבים שמעבירים מסר שיווקי מסוים, משפטים שמחזקים את הרושם.
לאחר שיש לכם כרטיס בין אם עצבתם בעצמכם בממשק עיצוב ידידותי או באמצעות גרפיקאי מיומן ושלחתם להדפסה בבית דפוס דיגיטלי, יש לזכור לעשות בו שימוש נבון. כלומר, לא לשמור אותו בארנק ולשכוח מקיומו אלא לשלוף בעת הצורך.
הפצתם של כרטיסי ביקור עשויים להגביר את התפוצה ואת החשיפה וכך גם את הפניות והלידים שיגיעו אליכם וכדאי לתכנן מה הטיימינג הנכון ובאילו לוקיישנים להפיץ את הכרטיס.
לפניכם מספר דרכים להפצתו:
הכינו את הכרטיסים לקראת מפגשים עסקיים
אל תפספסו את ההזדמנויות למסירת כרטיסי ביקור מודפסים במפגשים באוריינטציה עסקית בה מצופה מכם להעביר את הפרטים שלכם הלאה בין אם מדובר בכנסים מקצועיים, פגישות עבודה, סמינרים, השתלמויות, ימי עיון, השקות, מפגשי גיבוש, אירועי קידום מכירות. ברגע שזיהיתם לקוח פוטנציאלי, שותף עסקי, נותן חסות או פשוט איש מפתח מקושר שיוכל לעשות שימוש יעיל בפרטים שלכם ולהמליץ או לספר עליכם לאחרים – כדאי למסור את הכרטיס ביחד יחד עם משפט כמו "אשמח לשמוע ממך" או "אם תכירו מישהו שעשוי להתעניין – אלה הפרטים שלי" וכדומה.
הכרטיס מככב במוקדים אסטרטגיים
לא חייבים לחכות לפנייה מצד שמעוניין לשמור על קשר ואפשר לקחת יוזמה ולהפיץ את הכרטיס במקומות רלבנטיים לתמיכה ולחיזוק הפעילות שלכם. למשל, בתי עסק שמוכנים לתלות על לוח השעם או להציב בעמדת קבלת קהל את הכרטיס שלכם כחלק משיתוף פעולה עסקי או במידה ואתם מזהים שמדובר במקום אליו מגיעים לקוחות פוטנציאליים ומשתלם לכם אפילו במקרים מסוימים לשלם על העמדה או על הפצת הכרטיסים במקום זה.
ניתן גם לבצע שת"פ כאשר כרטיסי הביקור שלכם מחולקים ללקוחות כחלק מקיט מסוים כגון ערכת רישום או ערכת קד"מ.
לפעמים אפילו מקומות בלתי צפויים עשויים להניב מתעניינים כמו בחוג של הילדים, במספרה של מעצב השיער, במפגש עם הורים בגן השעשועים – דאגו להסתובב עם כרטיסים לכל מקרה.
אפשר גם לחלק בתיבות הדואר או להצמיד לדלתות של בתי עסק או בתים של לקוחות רלבנטיים, להצמיד לעצים בחוץ, להפיץ בשווקים מסחריים וכל מקום בו מאפשרים לכם הפצתו של הכרטיס ואתם בונים על תנועה משמעותית של מתעניינים או הגברת המיתוג של בית העסק שלכם.
סריקת הכרטיס והעלאתו לרשת
על אף שהכרטיס שלכם מודפס שווה בהחלט להחזיק את הקובץ המקורי ולהעלות אותו לרשת למקומות בהם אתם סבורים שיהיה עניין בפרטים שלכם כמו אתר החברה, בלוג מקצועי, פרופילים ברשתות החברתיות, מודעות דרושים או מוצרים ושירותים במרקט פלייס או בזירות מסחר שונות וכן להוסיף אותו לחותמת המייל שלכם בכל התכתבות באמצעות הדואר האלקטרוני.