Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה המשמעות של מעצר ימים?

מה המשמעות של מעצר ימים?
קרדיט - Canva

כאשר אדם חשוד בביצוע עבירה זכותה של המשטרה לעצור אותו למעצר ראשוני של 24 שעות לצורך חקירה. במצבים רבים לאחר מעצר זה אדם משתחרר, כאשר המשטרה ממשיכה לחקור, לגבש ראיות ולראות האם יש מקום להגיש נגדו כתב אישום. עם זאת, ישנם מצבים בהם 24 השעות הראשונות למעצר אינן מספיקות והמשטרה רואה טעם בהארכת המעצר לצורך המשך החקירה. אז היא צריכה לבקש את אישור בית המשפט והדבר נקרא מעצר ימים. המקסימום להארכה אחת יכול להיות 15 יום והמקסימום להארכות אלה יכול להיות עד 30 יום. מבחינת הנעצר כל יום בבית המעצר הוא כמו נצח. בעזרת עורך דין פלילי שחרור ממעצר יהיה קל יותר. הוא יביא את כל ההצדקות לכך שהשארת החשוד בבית המעצר היא חמורה ולא מוצדקת ושיש חלופות מספקות כמו מעצר בית או שחרור בערבות.

מתי נקבע מעצר עד תום ההליכים?

סוג שני של מעצר נקרא מעצר עד תום ההליכים. מעצר זה נעשה לאחר שכבר הוגש נגד אדם  כתב אישום ונדרש לכך אישור בית המשפט. התקופה המקסימלית למעצר מסוג זה היא תשעה חודשים. עם זאת, מעצר עד תום ההליכים צריך להיות ברירת מחדל. אין ספק שאדם הנמצא בכלא בזמן התנהלות המשפט יגיע בעמדה חלשה יותר. לכן, עורך דין שחרור ממעצר שיעמוד לצידו יביא טיעונים משכנעים מדוע בית המשפט לא צריך לאשר מעצר עד תום ההליכים בכלל או לקצר את התקופה. אמורים להשתמש במעצר מסוג זה רק כאשר אדם נחשב מסוכן, יכול לפגוע באדם אחר או בעצמו או יכול לבצע עבירות נוספות תוך כדי שמשפטו מתנהל.

פגיעה בבני משפחה- עבירה חמורה במיוחד

מבין עבירות האלימות, עבירות אלימות במשפחה נחשבות החמורות ביותר. נושא המשפחה בכלל הוא רגיש מאוד. אלימות מצד אדם קרוב כמו בן משפחה, במיוחד המשפחה הגרעינית, ועוד יותר מכך- הורה כלפי ילד נתפסת ע"י החוק כחמורה יותר מעבירות בדרגת אלימות דומה. עם זאת, גם אדם החשוד בביצוע עבירת אלימות במשפחה זכאי להגנה ובשל החומרה בה תופס החוק את העבירה חשוב שיבחר עורך דין אלימות במשפחה שהוא עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בתחום. חשוב לבדוק שעורך הדין ייצג חשודים ונאשמים בעבירות דומות בעבר והצליח להביא לזזיכוי או לפחות להקלה בסעיפי האישום.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית בעלת ניסיון רב בתחום אלימות במשפחה. היא מייצגת את לקוחותיה במקצועיות ורגישות רבה לנושא. היא גם מייצגת נפגעי עבירה בתחום. מוזמנים ליצור קשר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מטרות של תכנון פרישה
קצבאות המדינה אינן מספקות את התמיכה הכלכלית הדרושה לפרישה ראויה....
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
מה זה nlp ומה הופך את שיטת הטיפול הזו כל כך אפקטיבית
בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מתוודעים לעולמות ההתפתחות האישית. אנחנו...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
מארזי שוקולד ליום הולדת
מארזי שוקולד ליום הולדת
מתן מתנה לילדכם בתור מארז שוקולד מעודן וייחודי של שוקולטרי...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...