Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים עם אגרנות כפייתית

מה עושים עם אגרנות כפייתית
קרדיט: Freepik

 מקרים של אגרנות כפייתית לפעמים מקבלים חשיפה מסוימת במקומונים. בדרך כלל נקודת המבט היא אינה הסיפור האישי של האגרן והמצוקה הנפשית שבה הוא נמצא. הסיפור בדרך כלל משקף את מצוקת השכנים הסובלים מהתנהגותו. האמת ששני הצדדים של המטבע סובלים. גם האגרן סובל מדפוסי התנהגות אלו והבעיות הנפשיות שגורמות להן, וגם הסביבה סובלת מהתנהגותו הבלתי נסבלת.

 הבעיה מציקה עוד יותר כאשר מדובר באגרן כפייתי בבניין משותף. במקרים רבים לא רק שהם הופכים את דירתם למזבלה, הם גם נוהגים להשתלט על החצר והשטחים המשותפים של הבניין  לצורך אחסון פסולת. השכנים אינם מסוגלים לדבר אל האגרן בהיגיון ואין דרך לגרום לו להפסיק לעשות זאת. ובכל יום שעובר ישנם יותר חפצים, צחנה וסכנה תברואתית. אם יש לכם שכן אגרן כפייתי אתם מאבדים את איכות חייכם בגלל דפוסי ההתנהגות שלו. האגרן אוסף באובססיביות כל דבר שהוא מוצא בדרכו אשפה מזוהמת מהרחוב ופחי האשפה בעיניו היא ממש אוצר.

 

מקרים של אגרנות כפייתית מתרחשים בכל הארץ, לפעמים הם מגיעים לכותרות התקשורת המקומית ולפעמים לא. אבל אל תחשבו שמדובר במקרה אחד למיליון, התופעה הרבה יותר שכיחה ממה שאתם חושבים. למעשה התופעה כל כך שכיחה, עד שישנן חברות המתפרנסות מזה. הרי בסופו של דבר יש לפנות את כל האשפה ולנקות את הדירה, לצורך כך זקוקים לחברת פינוי.

 אחד האנשים העוסקים בתחום של פינוי דירות, ובפרט בנישה של דירות אגרנים, הוא שי שטיקגולד. שי העניק לנו מזמנו וסיפר לנו סיפורים מצמררים על דירות של אגרנים כפייתיים ועל הקשיים בהתמודדות עם הבעיה.

צריכים עזרה עם אגרן כפייתי? התקשרו אלי עכשיו – 050-7454504

 כיצד מתמודדים עם אגרן כפייתי

 בשביל להתמודד עם הבעיה יש צורך לפעול בשני מישורים במקביל, מסביר שי. המישור הראשון הוא הטיפול הנפשי הנוגע לכאבי הנפש ודפוסי ההתנהגות של האגרן. המישור השני הוא טיפול בדירה עצמה והפיכתה למקום ראוי למגורים. כמובן שהטיפול הנפשי הוא אינו באחריותה של חברת פינוי דירות, החברה מעניקה פתרון להיבט השני של הטיפול ניקוי והשמשת הנכס. אך הדברים קשורים אחד לשני. לא ניתן לפתוח בהליך שיקום כאשר האגרן חוזר לדירה מזוהמת. מצד שני ללא הליך שיקום, לא רק שהאגרן צפוי להתנגד לפינוי, הוא גם יחזור לאותם דפוסי התנהגות ביתר שאת.

 אם יש במשפחתכם מקרה של אגרן כפייתי ואתם מעוניינים להעניק לו סיוע, עליכם לטפל בו זמנית בשני המישורים של הבעיה.

 למרות שההתמודדות עם האגרן הכפייתי היא ממש לא תחום האחריות של חברת הפינוי. בפועל ישנם מקרים רבים בהם החברה אכן צריכה להתמודד עם האגרן בשטח. האגרן צפוי לגלות התנגדות ולהערים קשיים, גם אם באופן עקרוני הוא כבר נתן את הסכמתו לפינוי. לכן חשוב מאוד לדעת להתנהל גם במצבים אלו. המצב האידאלי יהיה להימנע מנוכחותו של האגרן בעת הפינוי. אך במידה וישנו מגע עם האגרן חשוב לוודא שעומדים מולו אנשים המודעים למצבו, אחרת הפינוי בקלות יכול להפוך לתקרית אלימה. זוהי סיבה מדוע חברות מעטות עוסקות בנישה הזו. מצד אחד יש לגלות רגישות, אך מצד שני יש גם לבצע את העבודה במלואה.

 ישנן חברות רבות המתעסקות בפינוי דירות, אך אל תניחו כי כל חברה מטפלת בדירות של אגרנים כפייתיים. מרבית החברות יעדיפו את העבודות הקלות (יחסית) כמו פינוי של דירות מירושה או מקרי הזנחה כלליים. מעטות הן החברות להן יש ניסיון מעשי בעבודה מול אגרנים כפייתיים ונכונות לעסוק בתחום זה.

קרדיט: Freepik

הצצה אל תוך עולמו של אגרן כפייתי

 אז מה נמצא בתוך דירה של אגרן אובססיבי? שי שטיקגולד שיתף אותנו בחוויותיו לאחר שביקר באינספור דירות של אגרנים כפייתיים. לעתים ישנם מקרים קלים ולעתים מדובר במקרים מצמררים ומעוררי בחילה. האגרנים אוספים כל סוג אפשרי של פסולת וזה כולל פסולת מזוהמת ומצחינה. הפסולת נערמת בכל מקום בבית. חדרים שלמים מתמלאים בפסולת עד התקרה. אגרן כפייתי ימלא גם את הכיור והאמבטיה ובעצם לא יוכל להתקלח מרוב עומס חפצים בחדר הרחצה. ותארו לעצמכם לאן זה מוביל.ישנם גם מקרים בהם אגרנים אוספים חתולי רחוב ואפי פגרי בעלי חיים.

בתמונה הכללית מדובר בבעיית תברואה קשה מאוד. מפגע הריח נישא למרחקים ומטריד את כל השכנים. ולצד הריח הנורא ישנם גם מזיקים שונים המגיעים אל הבניין ומפריעים גם לדירות האחרות. זה אפילו מעלה את הסכנה להתקלחות של שרפה במבנה. אגרן כפייתי תמיד נמצא במסלול הידרדרות ולכן חשוב לסייע לו. הבעיה לא תחלוף, היא רק הולכת ומחמירה ללא הטיפול הדרוש.

שי פינוי אגרנות כפייתית מפנה ברגישות התקשרו עכשיו – 050-7454504

 

 פינוי הדירה הפתרון לבעיה

 לאחר שסוכם על הפינוי מגיע היום ובו חברת הפינוי מגיעה עם צוות עובדים מנוסה. הצוות כמובן מציוד בחליפות מגן וציוד הגנה מתאים להתמודדות עם כל המפגעים הסביבתיים. הניסיון שלהם מאפשר להם לעשות עבודה מהירה. בדרך כלל הכוונה היא לסיים את הפינוי באופן חד וחלק, זה חשוב לצורך תהליך השיקום. מצד שני ישנם גם מקרים אחרים בהם רוצים פתרון דיסקרטי או פינוי בשלבים. חברות הפינוי יכולות לגלות גמישות בהתאם לצרכים של הלקוח.

 דבר מטריד במיוחד אשר אנו צפויים למצוא בדירות של אגרנים כפייתיים הוא כמות גדולה של מזיקים מסוגים שונים. בסופו של דבר בתוך הזוהמה הם מוצאים מזון ומחסה. המזיקים יכולים לסכן את הצוות המטפל, אך גם להתפזר בכל הסביבה. כאשר מתחילים להוציא את האשפה, המקקים ושאר המזיקים מתפזרים לכל עבר. בפינוי של חצרות אנו גם פוגשים נחשי צפע ארסיים. זוהי חלק מהבעיה וזה דורש התמודדות במקביל.

 פינוי הדירה הוא השלב המרכזי ובדרך כלל גוזל הכי הרבה זמן, אך הוא הוא לא סוף  פסוק. לאחר שהדירה מפונה נחשפות תוצאות ההזנחה רבת השנים ויש להתחיל בניקיון יסודי ועבודות חיטוי. כמו כן מגלים בעיות תחזוקה שונות. חברת פינוי דירות יכולה להעניק פתרון גם לבעיות אלו. והאמת שזה חוסך בזמן ועלויות. רק חשוב לוודא ולסגור מראש את הפרטים הללו.

 

 

עוד כתבות שיעניינו אותך
באילו מצבים מתקבלת החלטה על מעצר?
מעצר נחשב לפעולה לא שגרתית ואף קיצונית השוללת מאדם את...
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...